Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

14:45:27
15.06.2015
Vrba
Nějak to řadit bude vždycky, ale zivotnost synchronů je bídná. Viz převodovka od Minna,která byla okousaná jak po 50ti tisících.
14:29:56
15.06.2015
m8rinek
-> Čokin: hlučnost neumim posoudit, mě to celý přeřve karbec :D.
14:28:01
15.06.2015
Čokin
-> m8rinek: U me to stim ridkym olejem bylo o dost hlucnejsi......s razenim jsem nemel problem ani s jednim olejem.
14:22:43
15.06.2015
m8rinek
-> Čokin: Já letos nalil 75w90 od Totalu a pocitově se řadí lépe...
14:19:24
15.06.2015
Čokin
-> minno: Kdyz jsem videl tu tvoji prevodovku u Vrby, ktera byla skladana z udajne novych dilu tak to na plochach lozisek a na synchronech taky zrovna nevypadalo a co ze jsi to do toho lil....?



Loni jsem jezdil 75w90 hykomol a byla to celkem bida, takze letos dam PP80.
13:41:23
15.06.2015
vhml
-> Čokin 15.06.15 13:34:43: Do motoru taky nedáš tlumičovej olej i přesto že maj oba SAE 15W...
13:38:49
15.06.2015
Eidy
-> Čokin: Ale taky koukej na GL-5. 4
13:34:43
15.06.2015
Čokin
-> Eidy: Hned bod 1. pri vyberu oleje se ridte doporucenim vyrobce automobilu 1 Vyrobce uvadi PP80 a tohle je nahrazka protoze PP80 uz prodava jen Cinol. Takze nevidim problem....
13:20:15
15.06.2015
Eidy
-> Čokin: Na základě diskuzí a toho co vím bych řekl "To neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama."

www.petroleum.cz/vyrobky/ oleje-prevodove-specifikac e.aspx
13:06:12
15.06.2015
Čokin
-> minno: No kdyz je prevodovy tak do prevodovky 1
10:41:30
15.06.2015
minno
-> Čokin: Ten prevodový olej Hipospec API GL-5 budeš dávať do čoho?
19:59:06
13.04.2015
Čokin
-> Marcius: -> T: Opatřím nějaké adekvátní pneu a uvidíme jak to bude vypadat na autě4
10:29:59
13.04.2015
-> Čokin: : nene, Pavel má pravdu 40 jsem zvědav, jak to bude vypadat 4
07:23:28
13.04.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ATSka sednou, předchozí varianty nebyly špatný, ale tyhle jsou peckovní 4
08:57:19
07.04.2015
Čokin
-> Pavel P..: Ja mam vsechny kola pekny 1
20:18:31
03.04.2015
Pavel P..
Konečně pěkný kola1
07:48:02
22.03.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.03.15 00:00:11: ono to něco pomůže, to jo. Ale s jinejma převod. kolečkama je to ještě úplně o něčem jiným. A má-li to sloužit jen na sprinty, tak by mi přišlo snažší si do kufru hodit dvě náhradní kola než se převařovat s převodem.
upraveno 1x, naposled 22.03.2015 10:21:49
Extreme Tyres