skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
14:45:27
15.06.2015
15.06.2015
Vrba
Nějak to řadit bude vždycky, ale zivotnost synchronů je bídná. Viz převodovka od Minna,která byla okousaná jak po 50ti tisících.
14:29:56
15.06.2015
15.06.2015
m8rinek
-> Čokin: hlučnost neumim posoudit, mě to celý přeřve karbec :D.
14:28:01
15.06.2015
15.06.2015
Čokin
-> m8rinek: U me to stim ridkym olejem bylo o dost hlucnejsi......s razenim jsem nemel problem ani s jednim olejem.
14:22:43
15.06.2015
15.06.2015
m8rinek
-> Čokin: Já letos nalil 75w90 od Totalu a pocitově se řadí lépe...
14:19:24
15.06.2015
15.06.2015
Čokin
-> minno: Kdyz jsem videl tu tvoji prevodovku u Vrby, ktera byla skladana z udajne novych dilu tak to na plochach lozisek a na synchronech taky zrovna nevypadalo a co ze jsi to do toho lil....?
Loni jsem jezdil 75w90 hykomol a byla to celkem bida, takze letos dam PP80.
Loni jsem jezdil 75w90 hykomol a byla to celkem bida, takze letos dam PP80.
13:41:23
15.06.2015
15.06.2015
vhml
-> Čokin 15.06.15 13:34:43: Do motoru taky nedáš tlumičovej olej i přesto že maj oba SAE 15W...
13:38:49
15.06.2015
15.06.2015
Eidy
-> Čokin: Ale taky koukej na GL-5.
13:34:43
15.06.2015
15.06.2015
Čokin
-> Eidy: Hned bod 1. pri vyberu oleje se ridte doporucenim vyrobce automobilu Vyrobce uvadi PP80 a tohle je nahrazka protoze PP80 uz prodava jen Cinol. Takze nevidim problem....
13:20:15
15.06.2015
15.06.2015
Eidy
-> Čokin: Na základě diskuzí a toho co vím bych řekl "To neděláš dobře, Jaromíre, s těma sirkama."
www.petroleum.cz/vyrobky/ oleje-prevodove-specifikac e.aspx
www.petroleum.cz/vyrobky/ oleje-prevodove-specifikac e.aspx
13:06:12
15.06.2015
15.06.2015
Čokin
-> minno: No kdyz je prevodovy tak do prevodovky
10:41:30
15.06.2015
15.06.2015
minno
-> Čokin: Ten prevodový olej Hipospec API GL-5 budeš dávať do čoho?
19:59:06
13.04.2015
13.04.2015
Čokin
-> Marcius: -> T: Opatřím nějaké adekvátní pneu a uvidíme jak to bude vypadat na autě
10:29:59
13.04.2015
13.04.2015
T
-> Čokin: : nene, Pavel má pravdu jsem zvědav, jak to bude vypadat
07:23:28
13.04.2015
13.04.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ATSka sednou, předchozí varianty nebyly špatný, ale tyhle jsou peckovní
08:57:19
07.04.2015
07.04.2015
Čokin
-> Pavel P..: Ja mam vsechny kola pekny
20:18:31
03.04.2015
03.04.2015
Pavel P..
Konečně pěkný kola
07:48:02
22.03.2015
22.03.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.03.15 00:00:11: ono to něco pomůže, to jo. Ale s jinejma převod. kolečkama je to ještě úplně o něčem jiným. A má-li to sloužit jen na sprinty, tak by mi přišlo snažší si do kufru hodit dvě náhradní kola než se převařovat s převodem.