skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
00:11:54
24.06.2015
24.06.2015
Čokin
-> Vena136: No já si to myslel hlavně proto, že 13ku to startovalo normálně a s 15kou se to při startu jakoby po půlotáčce motoru zasekne na 0,5 s a pak ihned chytne..... jinak je to startér vytažený z regálu ani jsem ho nečistil prostě šup do auta......startuje to tak dobrý,.... Takže věřím, že v úplné kondici fakt není, ale zatím to vždy roztočil
20:56:09
23.06.2015
23.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Eidy: no bože jsem to napsal hovorově a ne podle slovníku... No nic raději rozvíjet nebudu,...
-> radekp: tady nejde o třecí ztráty,ale celkový výkon startéru vs. to co musí startovat..."rychlob ěžka" je jenom o tom,že to má převody a nastartuje i blbě chytající motor (většinou "závodní" ).Jinak to je chcípák....na náklaďáku máš dneska startér jak na škodovce obyč a porovnej to třeba se startérem ze 148-ky Ale tam si mohl točit 5-min a ani se neohřál,nemluvě kdyby si zastartoval do motoru,dneska se to rozlítne na sračku.
Takže když někomu netočí startér (ne nestartuje motor),tak to neni motorem,ale buď kostrou,proud má každý většinou zapojený dobře a nebo podělaným startérem
No prostě jsem chtěl napsat názor na to,že se tu zase řeší bludy,protože se s tímto jevem setkávám dost často,každý mění baterky,kabely,alternátor y,ale startér ne,přece to startuje,tak to tím být nemůže.Tak aby neskončil na někoho rady takle i Čokin,ale asi to bylo zase špatně Jak jinak,je tu spousta chytrých hlaviček přeci
-> radekp: tady nejde o třecí ztráty,ale celkový výkon startéru vs. to co musí startovat..."rychlob ěžka" je jenom o tom,že to má převody a nastartuje i blbě chytající motor (většinou "závodní" ).Jinak to je chcípák....na náklaďáku máš dneska startér jak na škodovce obyč a porovnej to třeba se startérem ze 148-ky Ale tam si mohl točit 5-min a ani se neohřál,nemluvě kdyby si zastartoval do motoru,dneska se to rozlítne na sračku.
Takže když někomu netočí startér (ne nestartuje motor),tak to neni motorem,ale buď kostrou,proud má každý většinou zapojený dobře a nebo podělaným startérem
No prostě jsem chtěl napsat názor na to,že se tu zase řeší bludy,protože se s tímto jevem setkávám dost často,každý mění baterky,kabely,alternátor y,ale startér ne,přece to startuje,tak to tím být nemůže.Tak aby neskončil na někoho rady takle i Čokin,ale asi to bylo zase špatně Jak jinak,je tu spousta chytrých hlaviček přeci
14:23:27
23.06.2015
23.06.2015
radekp
-> Vena136: neříkej, že tření kliky a kroužků (převodovku snad můžeme zanedbat) je větší než kompresní tlak...
12:14:26
23.06.2015
23.06.2015
Milan 136
-> Eidy:
12:08:25
23.06.2015
23.06.2015
Eidy
-> Vena136: A co je to ten silemblok?
12:04:23
23.06.2015
23.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Čokin: to neni baterkou ani motorem,....to je startérem Nevím,kdo to kdy vymyslel,že startér nemůže převalit motor s větší kompresí.Kdybys tam měl 15:1,tak to ten startér vůbec nepozná.Teď u mě byl taky jeden nejmenovaný zdejší člen,co se dělal nový motor a že to nemůže nastartovat,to je tou kompresí....tak se nahodil provizorně orezlý startér co neměl prošlehnutou kotvičku a motor by se utrhnul ze silembloků Pokud máš tu poslední verzi a nebo klasiku 120-ku a nepoužíváš zrovna třeba ze stovky,tak máš někde nějakou zradu,pokud to "nechce" točit
11:37:25
23.06.2015
23.06.2015
minno
-> Čokin: Tak áno, ale zvuk pri štartovaní je asi jediná "výhoda". Ale tak každému podľa chuti :-)
23:17:19
22.06.2015
22.06.2015
Eidy
-> ŠKODA 120 GLS: To je víc než dost. Pokud má origo startér výkon 0,6kW, čili 600W, stačí při 12 voltech pouhých 50A.
23:15:06
22.06.2015
22.06.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Se mi nezdálo, že by si tím měl problém na srazech to natočit. Ale jak říkáš, má to zvuk pořád jako škodovka. Chce to akorát silnější autobaterii, ty máš startovací proud kolem 540A pokud se nemýlím.
21:02:23
22.06.2015
22.06.2015
Čokin
-> ŠKODA 120 GLS: Autodíly Krč (Praha).
-> minno: Ano, je sice těžší a má co dělat, aby s tím motorem otočil při větší kompresy, ale zatím to vždy nastartoval, i když to někdy vypadá, že mám špatnou baterku jak s tím má co dělat.
Hlavní důvod je, že to má pořád zvuk při startování jako škodovka a ne Felicie
-> minno: Ano, je sice těžší a má co dělat, aby s tím motorem otočil při větší kompresy, ale zatím to vždy nastartoval, i když to někdy vypadá, že mám špatnou baterku jak s tím má co dělat.
Hlavní důvod je, že to má pořád zvuk při startování jako škodovka a ne Felicie
15:43:13
22.06.2015
22.06.2015
minno
-> Čokin: používaš klasický štartér?
13:57:46
22.06.2015
22.06.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Kde si ho kupoval Trans 80 Mogul ? Vím, že ho mají v brně HI-OIL
09:52:32
16.06.2015
16.06.2015
minno
-> Čokin: Synchróny tam neboli všetky nové, takže stav asi adekvátny.
-> Vrba: To nie je chytanie za slovíčka, len tu netreba uvádzať polopravdy, z ktorých je potom človek akurát zmätený. Už to teda nechajme tak, vysvetlené cez SZ.
-> Vrba: To nie je chytanie za slovíčka, len tu netreba uvádzať polopravdy, z ktorých je potom človek akurát zmätený. Už to teda nechajme tak, vysvetlené cez SZ.
09:38:59
16.06.2015
16.06.2015
Vrba
-> minno: Nechytat za slovo. Však jsme ty synchrony videli spolu. Na těch hranách vylo vidět opotřebení,které bych čekal až po větším nájezdu no a ta dvojka měla odlepenou výstelku,ale to tam patrně bylo už při skládání a synchron se vyměnil.
20:55:07
15.06.2015
15.06.2015
Čokin
-> Vrba: Tak s tím olejem to vzniklo tak, že jsem chtěl Cinol PP80, ale nechtělo se mě na oleji za 250,- / 4 litry platit 130,- balné / doprava. Tak jsem to poptal po Laďovi ať to veme přes sebe. Volal mě, že tam má rozvoz a že mají tady toto a prý je to to samé jako ten Cinol, takže jsem ani výrobce ani specifikaci neřešil, ostatně sám jsi říkal, ať je to něco levného....
Vracet to nebudu nechci si kvůli 240,- kč rozhodit vztahy. Ale to je jedno opět platí, co si člověk nepořeší kompletně sám to je špatně.
-> minno: Ložiska asi nebyla sedlá v tom máš pravdu, ale ty synchrony byli opravdu opotřebované dost, na to že to najezdilo málo. Ve 4,22ce jsem jezdil ten Cinol a byl jsem stím nadmíru spokojen jak řazení tak hlučnost. Ta 75W90 nebyla v té převodovce, žádná výhra na to, že byla 4x dražší. A to jsem kontroloval 2x hladinu. Prostě byla o dost hlučnější a jsem zvědav jak na tom bude s opotřebením až ji rozděláme.
-> ŠKODA 120 GLS: Buď v klidu Cinol DOT4 tam mám do teď a furt to brzdí na to, že tam je 4 rokem. Spíše to na sebe váže hodně vody a pak rezaví trubky proto by se to mělo co 2 roky měnit. Tahle nová německá je nějaká plno syntetická údajně s delším intervalem výměny, tak uvidíme.
Vracet to nebudu nechci si kvůli 240,- kč rozhodit vztahy. Ale to je jedno opět platí, co si člověk nepořeší kompletně sám to je špatně.
-> minno: Ložiska asi nebyla sedlá v tom máš pravdu, ale ty synchrony byli opravdu opotřebované dost, na to že to najezdilo málo. Ve 4,22ce jsem jezdil ten Cinol a byl jsem stím nadmíru spokojen jak řazení tak hlučnost. Ta 75W90 nebyla v té převodovce, žádná výhra na to, že byla 4x dražší. A to jsem kontroloval 2x hladinu. Prostě byla o dost hlučnější a jsem zvědav jak na tom bude s opotřebením až ji rozděláme.
-> ŠKODA 120 GLS: Buď v klidu Cinol DOT4 tam mám do teď a furt to brzdí na to, že tam je 4 rokem. Spíše to na sebe váže hodně vody a pak rezaví trubky proto by se to mělo co 2 roky měnit. Tahle nová německá je nějaká plno syntetická údajně s delším intervalem výměny, tak uvidíme.
17:43:01
15.06.2015
15.06.2015
minno
Páni, čo to tu čítam zas za nezmysly ohľadom mojej prevodovky? Sa normálne nestačím čudovať
-> Čokin 15.06.15 14:19:24: Tá prevodovka nie že údajne bola skladaná z nových dielov, ale bola naozaj skladaná z nových dielov (až na pár detailných súčiastok). Čo bolo preboha s ložiskami? O tom počujem prvýkrát, že im niečo bolo. A synchróny - tie neboli všetky nové. Na 1, 2, 3 by mali byť úplne nové a na 4, 5 dával Sixta zrejme staršie v OK stave. A napriek tomu, podraďovanie do 2 nešlo dobre. S Vrbom sme ten synchrón na 2 pozerali a vyzeral naozaj ako nový, len holt dobre nesedel.
Olej som jazdil Castrol Manual EP 80W-90 API GL-4 doporučený Sixtom ( www.rwkunit.sk/produkty/. ../castrol-manual-ep-80w-9 0 ) a tá prevodovka odjazdila len 12 tis. km bežného jazdenia. Je to olej, ktorý tam podľa udávaných noriem normálne patrí, tak fakt nechápem, čože tam bolo na tej prevodovke také okúsaného. Ja som tie črevá v nej videl a nič okúsaného tam nebolo, tak nechápem tie reči... Jedine to, že tie kolieská ešte nie sú tak vyleštené ako na jazdených prevodovkách s mnoho km. Ale stav ozubení a ostatných vecí rovnaký, ako keď som tie diely kupoval nové.
A mimochodom, olej PP80 teraz normálne vyrába Slovnaft pod značkou Madit, je to obnovená výroba pod touto značkou, nedávno som ho kupoval a bol tam aktuálny dátum výroby ( dimexautomarket.sk/katalo g/Madit_3095 ). Preto som sa aj pýtal, prečo si kúpil API GL5.
-> Vrba 15.06.15 14:45:27: Tak ešte raz, čo na tej mojej prevodovke bolo akože okúsaného? Že si sa o tom predo mnou nijako nezmienil. A zrazu je tu veľká debata o tom, ako je moja nová prevodovka šialene okúsaná.
-> Čokin 15.06.15 14:19:24: Tá prevodovka nie že údajne bola skladaná z nových dielov, ale bola naozaj skladaná z nových dielov (až na pár detailných súčiastok). Čo bolo preboha s ložiskami? O tom počujem prvýkrát, že im niečo bolo. A synchróny - tie neboli všetky nové. Na 1, 2, 3 by mali byť úplne nové a na 4, 5 dával Sixta zrejme staršie v OK stave. A napriek tomu, podraďovanie do 2 nešlo dobre. S Vrbom sme ten synchrón na 2 pozerali a vyzeral naozaj ako nový, len holt dobre nesedel.
Olej som jazdil Castrol Manual EP 80W-90 API GL-4 doporučený Sixtom ( www.rwkunit.sk/produkty/. ../castrol-manual-ep-80w-9 0 ) a tá prevodovka odjazdila len 12 tis. km bežného jazdenia. Je to olej, ktorý tam podľa udávaných noriem normálne patrí, tak fakt nechápem, čože tam bolo na tej prevodovke také okúsaného. Ja som tie črevá v nej videl a nič okúsaného tam nebolo, tak nechápem tie reči... Jedine to, že tie kolieská ešte nie sú tak vyleštené ako na jazdených prevodovkách s mnoho km. Ale stav ozubení a ostatných vecí rovnaký, ako keď som tie diely kupoval nové.
A mimochodom, olej PP80 teraz normálne vyrába Slovnaft pod značkou Madit, je to obnovená výroba pod touto značkou, nedávno som ho kupoval a bol tam aktuálny dátum výroby ( dimexautomarket.sk/katalo g/Madit_3095 ). Preto som sa aj pýtal, prečo si kúpil API GL5.
-> Vrba 15.06.15 14:45:27: Tak ešte raz, čo na tej mojej prevodovke bolo akože okúsaného? Že si sa o tom predo mnou nijako nezmienil. A zrazu je tu veľká debata o tom, ako je moja nová prevodovka šialene okúsaná.
17:15:03
15.06.2015
15.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 15.06.15 15:41:37: S tou GL5 nedelas dobre... Ja nesel radeji ani do GL4+ a mam jen klasickou GL4 viskozita 80W90.
15:41:37
15.06.2015
15.06.2015
Čokin
-> Vrba: Naliju tam tohle, nebudu kupovat nic dalsiho, ono to radit bude a stejne tam ta 4,44 jde jen na tuto sezonu pak to vyhodim a dam zpet 3,9ku.
15:30:09
15.06.2015
15.06.2015
ŠKODA 120 GLS
-> Čokin: Provozní náplně na novou sezónu kolego Samo lepší značka, já lil DOT4 od Cinolu značka za, kterou bych ruku do ohně nedal, ale brzdí to cajk.
14:47:31
15.06.2015
15.06.2015
Vrba
-> Čokin: S tím olejem nevim nevim čoveče,asi zase lehce mimo. Mám Tí vzít to,co tam patří? Myslím,že je za 90 litr a nebo stáčenej za pár korun,jen nevím,zda mají I 80ku.