Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

14:41:26
02.08.2016
kraska98
-> Urbi: Mě příjde,že si tady akorát honíš ego.Znalosti o motorech asi máš,ale to neznamená,že se tady budeš vytahovat jak kšandy a řešit ptákoviny....
upraveno 1x, naposled 02.08.2016 14:43:39
14:28:36
02.08.2016
Dušan
-> Urbi: ja se ti divim. Prijdes, pichnes, pak se smejes a pritom to svadis na nej.
09:19:12
02.08.2016
Petr Urban
-> Čokin: OK. Co jiného než útočnou, vyhýbavou a urážející reakci čekat. Objem motoru je 4x objem válce, jaký těsnění zase :D, k vačce to je napsané na jeho stránkách, jde to změřit posuvkou zase za pár vteřin a i on sám to k ní říká... takže to není má iniciativa s měřením, ale když si to pak někdo přečte, řekne si že to není ona z jeho stránek a má snad nějaké další... prostě zbytečně zavádějící. Zbytek tvojí omáčky není potřeba, jen tvůj mozkomíšní ejakulát nepsat k témě, ale snažit se shodit protistranu, si borec.



Začínám mít pocit že se vždy lépe domluvím s nějakým dalekým Čecháčkem na čemkoli než s Moraváky, to nepaušalizuji pro všechny, ale většinou je to tak.
upraveno 1x, naposled 02.08.2016 09:27:35
20:59:28
01.08.2016
Čokin
-> Urbi: Noo kde začít...



Dneska mám docela dobrou náladu na to, že jsem vstával ve 3:00 absolvoval cestu do Prahy a před půl hodinou skončil v práci, takže Tě neodbudu lacinou vulgárnosti.



Netušil jsem, že můj popis v kartě auta muže sloužit někomu jako mustr k parametrům motoru nebo snad jeho konfiguraci a strašně nerad bych tímto ty davy mladých ,,Tuneru" uváděl v omyl. Naopak ideální by bylo veškerý popis smazat ať náhodou někdo nepostaví stejný, nekvalitní a líný motor jako mám já, viz graf.



Ale jasně, asi to chápu, s autem se jezdí, sem tam se objeví nějaká fotka i nějaký ten sraz navštívím, takže se klidně může stát, že někdo kdo se chystá učinit nějakou tu investici do svého vozu bude hledat inspiraci a případné info i v této kartě.

Najednou se zde dočte, že vrtání dělal nějaký pan Chovanec a dokonce i vačku a částečně i hlavu. No z toho přeci Ti ostatní motoráři nemůžou v noci ani spát........ to by mě taky štvalo.



Ty hodnoty jsou zavádějcí a nikdo na tom zakládat nebude...... 1509 nebo 1514 co těsnění ? Já to neřeším mám to na ježdění né na fyzikální výpočty. To že jsem zkomolil název Zdeňkovi firmy je jen moje ostuda .....

Vačky máš přeměřené, máš přeměřené i žárovky jestli mají opravdu 55W a né 54 ? Co když to vážně není německý Osram, ale kopie z číny.



Vypadáto, že zase nemáš tolik práce a kšeftu když stíháš kontrolovat popisy v kartách.....a zrovna náhodou i v té mé.
14:53:42
01.08.2016
Petr Urban
prosimtě proč máš k popisu motoru :

- 78,6 x 78 mm zdvih je objem 1514ccm, né 1509 (kalkulačka 30 vteřin) a není to žádná tréningová sada kit car, to může říct o čemkoli kdokoli, mate to pak místní mladé tunery a mistifikuje

- firma u chovance se jmenuje Engitec, né EnginTec

- vačka 278/270 má zdvih 7,0 sání a 6,6 výfuk, vačka česana



... kdyby si to chtěl mít napsané jak je to reálné...
21:02:53
03.05.2016
Čokin
-> Polyš: No značku spreje už Ti nepovím je to skoro 6 let. Ale šel na to základ na plasty a pak chrom barva ve spreji, kupováno v Hornbachu.
19:20:31
02.05.2016
Polyš
Jakým chromem máš stříknuté ty spodky skupinových svítilen?A drží to?Většinou prý ty spreje nic moc kvalita.
10:56:10
28.04.2016
minno
-> Čokin: Nie. Odrezal celú zlú časť a nahradil zdravou časťou z inej nádrže a spojil hadicou.

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 11-18_22-39-31_27.jpg
10:49:42
28.04.2016
Čokin
-> minno: Jak jsi to opravoval? Letoval jsi to?
09:23:33
27.04.2016
minno
-> Čokin: Tak to bola nepríjemná závada. Snáď už opravené. Mne sa zas na nádrži ulomil (odhnil) vývod na hadičku do karburátora. Ale našťastie som to dokázal opraviť bez rozborky celého auta a výmeny nádrže. Do toho by sa mi nechcelo.
17:43:02
22.04.2016
Čokin
-> minno: Výměna za jinou, ta stará měla ulomený ten malý výstup na hadičku odvzdušnění, takže víc jak pul nádrže a člověk čuchal benzín.
09:55:44
22.04.2016
minno
-> Čokin: a načo si vyberal nádrž?
20:29:07
19.04.2016
Čokin
-> djmaso: Informace od moto/motořáře, který honí i 0,001 koně 3 4
20:27:43
19.04.2016
Čokin
-> minno: V předu dávám dlouhé desky1 Jo byl to problém v těch mých stísněných prostorách to na ně jen sám dostat, ale dvě lana a Alhambra to vyřešila3 Dalo mě to zabrat dostat nádrž ven, soudruzi tam moc místa nenechali8
10:49:34
18.04.2016
djmaso
-> Čokin: hele , ono je to brané na hrubo - je to 160 kotoučkem - to stačí :)
10:30:02
18.04.2016
minno
-> Čokin: foto č. 1: máš rovnaké nájazdy ako aj ja :) Ale predkom na ne nevyleziem, škrká čelo.
14:34:04
02.04.2016
Čokin
-> djmaso: Made by Maso 1 Jinak bavil jsem se s kámošem co ladí motorky a říkal, že to máme vnitřkem opískovat, že si to nechala Yamaha patentovat prý to eliminuje nerovnosti sání a vylepšuje proudění směsi4
13:56:37
01.04.2016
djmaso
-> Čokin: pěkný sání 4 3
22:35:55
30.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 30.03.16 22:15:46: Aha, tak to jo ;)
22:15:46
30.03.2016
Čokin
-> Tuner#2: To je cca. 4 roky stará záležitost tuším, že jsem řešil geomku, dnes už to řeším jinak 4
Extreme Tyres