skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
-> Urbi: Mě příjde,že si tady akorát honíš ego.Znalosti o motorech asi máš,ale to neznamená,že se tady budeš vytahovat jak kšandy a řešit ptákoviny....
-> Urbi: ja se ti divim. Prijdes, pichnes, pak se smejes a pritom to svadis na nej.
-> Čokin: OK. Co jiného než útočnou, vyhýbavou a urážející reakci čekat. Objem motoru je 4x objem válce, jaký těsnění zase :D, k vačce to je napsané na jeho stránkách, jde to změřit posuvkou zase za pár vteřin a i on sám to k ní říká... takže to není má iniciativa s měřením, ale když si to pak někdo přečte, řekne si že to není ona z jeho stránek a má snad nějaké další... prostě zbytečně zavádějící. Zbytek tvojí omáčky není potřeba, jen tvůj mozkomíšní ejakulát nepsat k témě, ale snažit se shodit protistranu, si borec.
Začínám mít pocit že se vždy lépe domluvím s nějakým dalekým Čecháčkem na čemkoli než s Moraváky, to nepaušalizuji pro všechny, ale většinou je to tak.
Začínám mít pocit že se vždy lépe domluvím s nějakým dalekým Čecháčkem na čemkoli než s Moraváky, to nepaušalizuji pro všechny, ale většinou je to tak.
-> Urbi: Noo kde začít...
Dneska mám docela dobrou náladu na to, že jsem vstával ve 3:00 absolvoval cestu do Prahy a před půl hodinou skončil v práci, takže Tě neodbudu lacinou vulgárnosti.
Netušil jsem, že můj popis v kartě auta muže sloužit někomu jako mustr k parametrům motoru nebo snad jeho konfiguraci a strašně nerad bych tímto ty davy mladých ,,Tuneru" uváděl v omyl. Naopak ideální by bylo veškerý popis smazat ať náhodou někdo nepostaví stejný, nekvalitní a líný motor jako mám já, viz graf.
Ale jasně, asi to chápu, s autem se jezdí, sem tam se objeví nějaká fotka i nějaký ten sraz navštívím, takže se klidně může stát, že někdo kdo se chystá učinit nějakou tu investici do svého vozu bude hledat inspiraci a případné info i v této kartě.
Najednou se zde dočte, že vrtání dělal nějaký pan Chovanec a dokonce i vačku a částečně i hlavu. No z toho přeci Ti ostatní motoráři nemůžou v noci ani spát........ to by mě taky štvalo.
Ty hodnoty jsou zavádějcí a nikdo na tom zakládat nebude...... 1509 nebo 1514 co těsnění ? Já to neřeším mám to na ježdění né na fyzikální výpočty. To že jsem zkomolil název Zdeňkovi firmy je jen moje ostuda .....
Vačky máš přeměřené, máš přeměřené i žárovky jestli mají opravdu 55W a né 54 ? Co když to vážně není německý Osram, ale kopie z číny.
Vypadáto, že zase nemáš tolik práce a kšeftu když stíháš kontrolovat popisy v kartách.....a zrovna náhodou i v té mé.
Dneska mám docela dobrou náladu na to, že jsem vstával ve 3:00 absolvoval cestu do Prahy a před půl hodinou skončil v práci, takže Tě neodbudu lacinou vulgárnosti.
Netušil jsem, že můj popis v kartě auta muže sloužit někomu jako mustr k parametrům motoru nebo snad jeho konfiguraci a strašně nerad bych tímto ty davy mladých ,,Tuneru" uváděl v omyl. Naopak ideální by bylo veškerý popis smazat ať náhodou někdo nepostaví stejný, nekvalitní a líný motor jako mám já, viz graf.
Ale jasně, asi to chápu, s autem se jezdí, sem tam se objeví nějaká fotka i nějaký ten sraz navštívím, takže se klidně může stát, že někdo kdo se chystá učinit nějakou tu investici do svého vozu bude hledat inspiraci a případné info i v této kartě.
Najednou se zde dočte, že vrtání dělal nějaký pan Chovanec a dokonce i vačku a částečně i hlavu. No z toho přeci Ti ostatní motoráři nemůžou v noci ani spát........ to by mě taky štvalo.
Ty hodnoty jsou zavádějcí a nikdo na tom zakládat nebude...... 1509 nebo 1514 co těsnění ? Já to neřeším mám to na ježdění né na fyzikální výpočty. To že jsem zkomolil název Zdeňkovi firmy je jen moje ostuda .....
Vačky máš přeměřené, máš přeměřené i žárovky jestli mají opravdu 55W a né 54 ? Co když to vážně není německý Osram, ale kopie z číny.
Vypadáto, že zase nemáš tolik práce a kšeftu když stíháš kontrolovat popisy v kartách.....a zrovna náhodou i v té mé.
prosimtě proč máš k popisu motoru :
- 78,6 x 78 mm zdvih je objem 1514ccm, né 1509 (kalkulačka 30 vteřin) a není to žádná tréningová sada kit car, to může říct o čemkoli kdokoli, mate to pak místní mladé tunery a mistifikuje
- firma u chovance se jmenuje Engitec, né EnginTec
- vačka 278/270 má zdvih 7,0 sání a 6,6 výfuk, vačka česana
... kdyby si to chtěl mít napsané jak je to reálné...
- 78,6 x 78 mm zdvih je objem 1514ccm, né 1509 (kalkulačka 30 vteřin) a není to žádná tréningová sada kit car, to může říct o čemkoli kdokoli, mate to pak místní mladé tunery a mistifikuje
- firma u chovance se jmenuje Engitec, né EnginTec
- vačka 278/270 má zdvih 7,0 sání a 6,6 výfuk, vačka česana
... kdyby si to chtěl mít napsané jak je to reálné...
-> Polyš: No značku spreje už Ti nepovím je to skoro 6 let. Ale šel na to základ na plasty a pak chrom barva ve spreji, kupováno v Hornbachu.
Jakým chromem máš stříknuté ty spodky skupinových svítilen?A drží to?Většinou prý ty spreje nic moc kvalita.
-> Čokin: Nie. Odrezal celú zlú časť a nahradil zdravou časťou z inej nádrže a spojil hadicou.
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 11-18_22-39-31_27.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 11-18_22-39-31_27.jpg
-> minno: Jak jsi to opravoval? Letoval jsi to?
-> Čokin: Tak to bola nepríjemná závada. Snáď už opravené. Mne sa zas na nádrži ulomil (odhnil) vývod na hadičku do karburátora. Ale našťastie som to dokázal opraviť bez rozborky celého auta a výmeny nádrže. Do toho by sa mi nechcelo.
-> minno: Výměna za jinou, ta stará měla ulomený ten malý výstup na hadičku odvzdušnění, takže víc jak pul nádrže a člověk čuchal benzín.
-> Čokin: a načo si vyberal nádrž?
-> djmaso: Informace od moto/motořáře, který honí i 0,001 koně
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: V předu dávám dlouhé desky
Jo byl to problém v těch mých stísněných prostorách to na ně jen sám dostat, ale dvě lana a Alhambra to vyřešila
Dalo mě to zabrat dostat nádrž ven, soudruzi tam moc místa nenechali![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Čokin: hele , ono je to brané na hrubo - je to 160 kotoučkem - to stačí :)
-> Čokin: foto č. 1: máš rovnaké nájazdy ako aj ja :) Ale predkom na ne nevyleziem, škrká čelo.
-> djmaso: Made by Maso
Jinak bavil jsem se s kámošem co ladí motorky a říkal, že to máme vnitřkem opískovat, že si to nechala Yamaha patentovat prý to eliminuje nerovnosti sání a vylepšuje proudění směsi![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: pěkný sání
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Čokin 30.03.16 22:15:46: Aha, tak to jo ;)
-> Tuner#2: To je cca. 4 roky stará záležitost tuším, že jsem řešil geomku, dnes už to řeším jinak ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)