skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
22:55:59
26.11.2013
26.11.2013
peter55
-> Čokin: pekne kola
22:49:57
26.11.2013
26.11.2013
Čokin
-> Cossie: Jo jsou to pěkná kola, baví mě repasovat stará kvalitní kola co se dají sehnat za pár korun a udělat z nich slušné kousky aspoň na svoje auto. Ještě mám doma jednu sadu O.Z. tek a v hlavě ještě jednu variantu k mému autu
02:41:02
26.11.2013
26.11.2013
Cossie
ty kola jsou pecka měl jsem je taky,ale v 15 " a dnes lituji,že jsem je dal pryč,na kita by se mne teď hodily mnohem víc než ty edition ak - 47
23:30:46
25.11.2013
25.11.2013
Čokin
-> T: Ano
12:53:58
25.11.2013
25.11.2013
T
-> Čokin: : to jen samolepka na tom límci ?
12:37:12
25.11.2013
25.11.2013
onda
ted jsou s toho parádní kolečka.
07:18:33
25.11.2013
25.11.2013
Čokin
-> Star LC20: Díky!
-> T: Samolepky udělali hodně
-> Eidy: Ano, je to oranžová stejná jako na autě, bohužel foceno mobilem a za špatného osvětlení.
-> T: Samolepky udělali hodně
-> Eidy: Ano, je to oranžová stejná jako na autě, bohužel foceno mobilem a za špatného osvětlení.
22:23:09
24.11.2013
24.11.2013
Eidy
-> Čokin: Předpokládám, že ta divná barva mimo černou je ve skutečnosti stejná oranžová jako na autě. Kola hodně prokoukla a těším se na fotky.
16:08:13
24.11.2013
24.11.2013
T
-> Čokin: : když jsi ukázal kola poprvé, tak jsem si říkal, že jsi si moc nepomohl,ale takhle vypadají hodně pěkné, těším se, až je uvidím na autě
15:59:04
24.11.2013
24.11.2013
Star LC20
-> Čokin: moc pěkný, ta úprava koleček
06:37:47
12.11.2013
12.11.2013
Vrba
-> Čokin: Cim vic dratu a hlavne hadic!!
21:25:24
11.11.2013
11.11.2013
Čokin
-> Vrba: Čím víc drátů tím pocitově nadupanější motor ne? Estetika v motoře je to poslední co budu řešit..........
10:18:42
11.11.2013
11.11.2013
Vrba
-> Alenka: Cukaní zatím stale je. Udělal jsem ještě pár změn,ale nebyla příležitost to vyzkoušet. Já doufam,ze se to vyresi...nerad bych to prijal jako vlastnost.
10:04:15
11.11.2013
11.11.2013
Alenka
To vypada skoro jako ten muj bastl
Jsem zvedavy, jestli se vam podari vyresit to obcasne vynechavani.
Planuje se casem i nejaka zatezova regulace?
Jsem zvedavy, jestli se vam podari vyresit to obcasne vynechavani.
Planuje se casem i nejaka zatezova regulace?
09:53:08
11.11.2013
11.11.2013
Vrba
-> Čokin: Krásná fotka s tím drátovím
21:23:40
02.11.2013
02.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: OK, díky za zprávu počítám s tím
18:58:38
02.11.2013
02.11.2013
Čokin
-> Tuner#2: Dostal jsem se k netu až dnes ráno, trošku jsem na to v tom pracovním shonu zapomněl, peníze jsem poslal, v pondělí ráno by měli být na účtě.
23:47:00
01.11.2013
01.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: Máš mail, pokud neodpovíš do neděle, vypadáváš z objednávky pružin.
18:10:56
20.10.2013
20.10.2013
Vrba
-> Dušan: Uvidíme,dle meho nazoru je tam co dohánět i nahoře a hlavne to sladit k použití nějakého rozumného benzínu.