-> Čokin: Jo, já když měl jen bandasku, lítal z toho olej ven. Pak jsem udělal EVO II a to bylo jiný kafe. Vstup byl po tečně, abych využil odstředivé síly k oddělení kapek oleje a vyústění středovou trubkou naplněnou plastovejma drátěnkama na mytí nádobí. Z toho nešla nikdy ani kapka.
Samotná přepážka moc nepomůže.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
23:29:26
28.01.2014
28.01.2014
Eidy
23:11:04
28.01.2014
28.01.2014
Čokin
-> Eidy: Ted je to bandaska, ale vybral jsem tento kus protože má šroubovací víko, takže se do něj dostanu. Udělám tam přepážku mezi těmi vývody a vnitřek naplním ocelovou vlnou pak už by to mohlo plnit funkci
19:50:37
28.01.2014
28.01.2014
dakar.cz
-> minno: ne každý jezdí v běžném provozu dědkostyl jak ty :-P
12:50:24
28.01.2014
28.01.2014
minno
-> Vrba: jasné, preto píšem o využití u motora na bežnú prevádzku :)
12:11:13
28.01.2014
28.01.2014
Vrba
-> minno: Tak ono je asi těžko srovnávat motor s kterým jezdíš do 4000ot s motorem se kterym jezdíš většinu času od 4000ot. Obrazně řečeno
12:08:19
28.01.2014
28.01.2014
minno
-> Vrba: to chápem, ale pri bežnej prevádzke je to skôr asi na škodu, resp. je to zbytočný luxus :)
11:22:06
28.01.2014
28.01.2014
Vrba
-> minno: Pokud nemáš suchou střín a ten motor hodně točíš,tak ti klika dokáže vyházet olej - alespon v tomhle případě,kdy je odvětrání napojené z boku - děje se to ale i na mojem motoru,kde je napojení sériové. Tím jak motor pumpuje se dostává olej do sání - po delší "palbě" je filtrbox plnej oleje a taky víko ventilů zelené od barviva z benzínu - pumpuje to oběma směry. Kdysi mi to dokázalao cucnout skoro litr oleje při cestě z Běšin (5w40). Uklidnovací komora je vhodná.
10:42:57
28.01.2014
28.01.2014
minno
A k čomu je to "externé" odvetrávanie bloku dobré? Ktosi tu kedysi písal (neviem či to nebol náhodou aj petr s), že odvetrávanie kľukovej skrine do filterboxu je dobré v tom, že pomáha primazávať piesty zhora mastnými výparmi z motora a predlžuje to tak životnosť motora. Pokiaľ je motor v OK stave (a nefučí cez odvetrávanie moc bordela), tak je to len na dobro veci. A v tom stále žijem.
10:29:58
28.01.2014
28.01.2014
dakar.cz
-> Kubis09: já mám zase nádobku od ostřikovačů Já myslím že se to zapojuje jedna z víka a druhá na vzduchový filtr?
09:25:54
28.01.2014
28.01.2014
Eidy
-> Čokin: Má ta nádobka v sobě nějaký přepážky nebo je to jen bandaska?
09:15:32
28.01.2014
28.01.2014
Kubis09
pěkná Japanese style nádobka, taky budu řešit, zatím tam mám provizorní PET :D
Jak se to vlatně zapojuje, z víka do nádobky a pak?
Jak se to vlatně zapojuje, z víka do nádobky a pak?
05:57:15
28.01.2014
28.01.2014
Vrba
-> Čokin: foto 241 - No to snad skoro vypadá,že na letošek bude ten motor konečně dodělanej se vším všudy
16:45:31
19.01.2014
19.01.2014
Čokin
Tak dnesni pocasi dovolilo vytahnout auto na trat a pokracovat v ladeni pres PC. Už po par km a nekolika upravach programu bylo znat zlepseni chodu motoru v nekolika rezimech vcetne nizkych otacek. Musim rict že od 4500ot. zacina byt stouto vackou pekna zabava .... omezovac byl nastaven na realnych 6700 ot. skodovacky otackomer ukazoval 7300 ot. Takze je pekne videt o kolik keca. S přinosem el. zapalovaní jsem skutecne nadmiru spokojen hlavně koneçně ma motor co si zaslouzi.
20:12:57
02.12.2013
02.12.2013
Vrba
-> Čokin: To jsem zvědavej,zda se povede na sedru a pořádně naladěném zapalku natrhnout webristy Budeš muset jet i za cenu obětování motoru!!
11:57:42
02.12.2013
02.12.2013
Čokin
Tak po odhalení vadné kostry jednotky se nám s Vrbou podařilo el. zapalko rozdychat. Zatím proběhlo jen ladění volnobehu, ale motor má krásný lehký chod a změnil i zvuk. Teď už by to jen chtělo suchou trať a naladit všechny režimy, to bohužel bude muset vydržet do jara. Aspoň je čas zapracovat na dalších věcech na autě. Už teď se nemůžu dočkat sezóny 2014.
22:13:04
28.11.2013
28.11.2013
bigfavo
-> Flanel: nie stale kolesa na prvy pohlad ukazu tak ako na aute !! takze by som sa predcasne netesil
21:07:33
28.11.2013
28.11.2013
Čokin
Díky pánové, jsem rád, že se kola líbí sám jsem zvědav jak to bude vypadat na autě
21:04:22
28.11.2013
28.11.2013
Flanel
Kola dělo ! Až budou na autě, bude to mrda !!!
23:01:51
27.11.2013
27.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Taky jsem zvědav na autě. Linkám na kolech nějak moc neholduju, ale tady to vypadá nadějně
22:54:22
27.11.2013
27.11.2013
minno
Som zvedavý na tie kolesá, ako ukážu, keď budú nahodené na aute, vyzerá to zaujímavo