![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130 Rapid
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
- rok výroby 1987
- prestavba na 136 v roce 2004
- koupil jsem ho v roce 2002, od jedné slečny. ta ho měla 14 dní a zbořila ho. já měl v té době užovku, ale rapid byl můj sen od mala, tak jsem se rozhodl jednomu kupátku prodloužit život. bohužel fotku té zbořeniny nemam, ale auto začínalo tam, kde normálně končí víko kufru....
motor:
- blok Rapid 136
- hlava Felicia - leštěný kanály
- vnitřnosti fab AME 1.4
- el. pumpa HUGO
- karburátor SEDR (dif 20/24) trysky/vzdušníky 115/200, 140/140
- zapalování favorit
- olejový chladič
- starter s reduktorem
v planu:
- 1450ccm
podvozek a obutí:
- přední náprava vyztužená + strmé řízení - 2.8 otáčky
- přední pružiny 235mm
- stabilizátor d=20mm
- vzadu sériové pružiny, vyztužené vlečené nápravy, + 5st. prevodovka stálý prevod 3,9
- ALU disky 5,5Jx13, z Favorita řady Blackline + pneu Barum Bravura 185/70 r13
- zimní Michelin 175/70 r13 na škodováckých ráfkách 4,5" r13
- zadní a přední náboje s roztečema 4x130, 4x108, 4x100
v plánu:
- přitvrdit zadní nápravu
- kulové uložení podélných ramen
brzdy:
- 4 pístové prední brzdy s chlazenými kotouči, okruh + válec Š130
- zadní válečky d=22mm
- posilovač z Favorita (d=220mm)
- čidlo stavu brzdové kapaliny
v plánu:
elektrika:
- lucasy z Octávky
- komfortní jednotka z Fábie s dálkovým ovládáním centrálu
- motorek stěračů z Felicie
- centrální zamykání
- relé + automatický cyklovač stěračů s čidlem z Octávie
karosérie:
- vyhřívaná zrcátka Beskyd Sport
- střešní okno zatim manuální
- elektrické stahování předních oken s automatickými dojezdy
- pokovené zadní okno, ostatní zatmavená
- vystřelovací klíček z Octávie, zámky z Felicie m98
- přední pásy z Octávie
- výškově stavitelný volant
- volant série Octávie bez vaku
- středová konzole z Felicie
- ostřikovače z Fábie
v plánu:
- druhé těsnění dveří - zatim mam u dveří spolujezdce kolem okna, ještě kolem blatníků
- dveřní desky z MDF
- středový tunel dotáhnout až k zadním sedačkam
- jiné čtyřoko a maska
audio:
- u zadních sedaček Blaupunkt 165mm
- rádio Clarion na MP3
v plánu:
- komponentní Magnaty 165mm do předních dveří
auto jsem prodal, ať slouží novému majiteli..
Adam / Rapid 1.4 - komentáře:
-> Veron: Koní...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Veron: Japa to vypadá s TFSI?
![135](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
-> Tuner#2: Na to bys neměl....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TUNER: copaže to je za tuning? To by uměl každej
-> Tuner#2: woe, co chceš víc?!?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: woe, co chceš víc?!?
-> TUNER: prodáš?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: .....1,8 T...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Zdany: Neprozradím skoro nic, protože p.čepek se už čtyři týdny neozval na mail... Dělá různé vačky, já jsem uvažoval o vačce co říkal Pilot 105 256/248 a zdvih 6,5, ale odkládám to na příští rok možná s jiným motorem.
-> Tuner#2: Hele, říkal mi Luboš o vačici od Čepka s nejakým lepším časováním. Co je to zač?? Můžeš prozradit? Nebo pošli zprávu.. Ať konkurenci neukazujeme karty v rukávu. :))
-> Veron: Jasně v poho :o)) to teď říkají všichni včetně mě a třeba na mail od Čepka čekám už 10 dní a nic a už jsem mu dvakrát volal a že se vždy podívá a nic... achjo už to potřebuju řešit a sezóna se blíží...
-> Tuner#2: pochybuju, že v Běšinách, možná někdy potom... Na mailík se chystám , dneska odepíšu
mam toho nějak moc a nemůžu se z toho vymotat.
![42](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/42.gif)
-> Veron: Hmm, tak to se začínám bát...
BTW. už jsi psal mail - stačí mě jo a nebo ne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel Korbelář: pravda, asi tak nějak to udělam.
-> TUNER: to už se mi nechce riskovat spoléhat se jen na jedno auto, Rampuš bude jen na lítání po okolí a ppo srazech a na hraní, třeba s brzdama.
-> TUNER: to už se mi nechce riskovat spoléhat se jen na jedno auto, Rampuš bude jen na lítání po okolí a ppo srazech a na hraní, třeba s brzdama.
-> TUNER: No já myslím jestli nepořídí jiný auto když chce vyndávat LPG, a škodovku si nechá jen na "hraní"
-> TUNER: To je divný že 78 má i obyč a 77 ne.No na to 77 nebudeš potřebovat to jeho těsnění,takže další úspora peněz.Ale když nejsou písty.Jsem zvědavej co to vydrží,páč ty jezdíš hodně a já se f tom pořád vrtal a nenajel jsem ani 10 000 km.Tak uvidíme.Každopádně s tim by jsi neměl mít na sprintu s Honzíkem nejmenší problém....
-> TUNER: no jasně - téčka ne, on právě, že 77 má Dlouhý jen T. Kdybys mi řek, že to bylo v háji co jsi měl ty ten motor, tak o tom nepřemýšlím ani chvíli. Nechce se mi vrtat blok, přijde mi to barbarský. To radši necham převrtat ten blok z felicie, co mam od Tunera2
Koukal jsem, že chovanec už nedělá vrtání 80mm, asi to bylo fakt moc.
Koukal jsem, že chovanec už nedělá vrtání 80mm, asi to bylo fakt moc.
-> Veron: Hmmm,ty jsem měl já,hlavně neber Téčka.Na normál ježdění to bylo gut.Až ti odejdou tak vem 77 nebo nech převrtat blok....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel Korbelář: záleží jak od koho - třeba se to dá sehnat za 6-7tisíc bez vrtání bloku od Dlouhýho. Asi do toho půjdu, Chovanec mi dodnes neodpověděl na písty průměru 77mm a jinde jsem je zatím moc nesháněl. Až kleknou ty 78, tak to budu řešit dál..
Karbec dořešim, až vyhodim LPG..
Karbec dořešim, až vyhodim LPG..
-> Veron: Koukám že chystáš zvětšovat ještě objem to chciííí taááááááky ale je to kurevská investice, máš to zjištěný na kolik to výjde?
-> Veron: Já myslel toho webra