SHÁNÍM:
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování"
. Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
don_pepe / Šmoulík - komentáře:
-> Don_pepe: To se ti povedlo, Pepíku! Fakt to startuje perfektně i v chladnu, seš kluk šikovná!
Musím se pochválit, když to nikdo jinej neudělá

Tak sme dojezdili... Aspoň dokud tenhle krám nevyčistím a nesložím. Chtělo by to ultrazvukovou myčku, ale do laborky to tahat nemůžu, by mě hnali...

-> Don_pepe: necháme se překvapit, až budeš mít hotovo

-> krtik: No, je to možný :D
-> Don_pepe: a že vím, co to je za projekt...

Dnes konečně započal TOP SECRET Project, který sem si původně plánoval jako zábavu přes zimu. Tak uvidíme, jestli budu mít trpělivost, nebo se na to vyfláknu až mě přestane bavit...

-> Don_pepe: to je blbý ty ,,šrámy"

No ještě, že jen přes den ho necháváš na parkingu

-> krtik: Jsou.. Nenechávám, mám už tak špatný zkušenosti (dolík v kapotě, ve dveřích, a prasklý zadní světlo)

-> Don_pepe: ahá, tak to jó, já se bál, že ho necháváš delší dobu stát někde... A to Pce jsou Pardubice?

-> krtik: No jo, dojíždím z domu do Pce do školy a do Olomouce dělat diplomku :( Pěkně na střídačku každej den jinam, tak se mi nevyplatí bydlet mimo domov...
-> Don_pepe: a kam jezdíš? jako do školy?
-> krtik: Nechce se mi zabít hodinu v Zábru ráno a hodinu odpol., nevychází mi spoje, tak jezdím autem často...
No je to ten klasickej z jednodílné, mám jich víc, ale tenhle se mi líbí nejvíc
Apolla budou až na 5. Moravskoslezský (sakra potřebuju na ně pokličky), chci ty Vraníky trochu olítat, ať mi tu nestraší nadosmrti!
-> Don_pepe: jaktože tě vozí k vlaku? Jinak ta maska vypadá dobře

, ten nápis je Škoda, jak na jednodílné nebo je to něco specielního? A Apolla nasadíš kdy?
Nahozeny letní plecháče (Apolla necháme ještě spinkat) Matadory dopředu a zasr*... pardon ne zrovna dobrý Vraníky dozadu. Na to rajtování k vlaku dobrý.
Při té příležitosti sem pořádně celý auto a hlavně spodek opral vapkou. To bylo humusu zespod!
No a nakonec sem neodolal a k nové masce dal nový sklíčka na blinkry, ať to nějak vypadá

-> krtik: Chudák teď trpí jako pes! Vozí mě ráno k vlaku, takže je hrozně špinavej, pořád stojí venku, ráno musí startovat ještě zmrzlej jen co oškrábu okna... No chudák!

-> Don_pepe: Šmoulík an té fotce vypadá úplně husťácky!

...ale dnes bylo krásněéěé

Dneska ráno se mi vůbec nelíbilo venku... Naštěstí to bílý cosi už zmizelo!
-> stika87: ... tak zas napadne

-> Don_pepe: neboj nez ja vyjedu
