skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
-> milanrejpid: no ale to vyzera dobro
Zkusil jsem si udělat Porn welding exhaust. Na to ze jsem samouk co se týče svařování tigem tak snad asi dobrý ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Eidy: to ještě nevím ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> milanrejpid: Pěkný. Kdy plánuješ zkoušku?
Taky se obávám že tam bude teplota kolem 100°C nedávno po celkem slušně svižné jizde sem na ni šahal daleko od motoru a byla teda tepla fest.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: musíš za to trošku vzít taky pořádně
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale po nějaký svižnější jízdě nebo okruhu tam určitě 50 nebude, jak píše MVM![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale po nějaký svižnější jízdě nebo okruhu tam určitě 50 nebude, jak píše MVM
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Teď obecně znám závodní převodovky kde se dostávám na hodně přes 100°C, jsou tam nějaký nedostatky, a oleje litr a půl. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: Asi záleží ako kedy, v lete v horúčavách a pri veľkej záťaži áno. Ale viem, že koľkokrát som menil olej v prevodovke v zime a aj po 10-15 km bol len taký vlažný.
-> minno: tím bych si nebyl jistý ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> milanrejpid 20.07.21 11:58:10: Tam toho myslím moc nenameriaš, resp. ten olej nemá také vysoké teploty, do 50°C to bude...
-> vhml: moc na výběr toho od VDO není. Proto do 150 °C
-> milanrejpid 20.07.21 11:58:10: a jaký tam očekáváš teploty, žes zvolil budík s rozsahem do 150st. ?