skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je v rodině od 04.06.1991 nejdřív ho vlastnil můj táta pak ho zdědila moje starší sestra a po ní pak já. V 19ti letech jsem ho zdědil já. Rapida jsem vyvařil, nechal nalakovat a celkové dal do kup ale byl jsem ještě mladej a blbej a s autem jsem jezdil i v zimě. Takže místa, která se zdála OK byla rázem v loji. Rapid opět potřeboval vyvaření a celkem dost oprav. Do toho mi zemřela moje Maminka.*12* *12* To auto mi ji obrovsky připomínalo a vždy když jsem v něm seděl jsem jí viděl. Takže jsem neměl vůbec odvahu ani sílu auto znovu opravit a jezdit. Ale čas je obrovský léčitel. Čas hodně zahojil a já pořád říkal že ho musím celého opravit. Pokukoval sem pořád po nějaké slušné karoserii a najednou ejhle na bazoši celkem slušná, za dobré peníze. Já váhal ale moje přítelkyně mě do toho popošťouchla a jeli jsme pro ní. Tam jsem zjistil, že je vzadu napasovaná molčanovka. Tak mě napadlo postavit něco pořádného s pořádným motorem. No a je z toho tohle. Obrovskou zásluhu na to má moje Přítelkyně Míša 13, která mě v tom strašně moc podpořila a hlavně mi toleruje všechen ten čas, který sem v garáži. Obrovský dík patří všem, kdo mi kdy pomohli... Auto je věnováno tam na horu Pro tu nejúžasnější osobu, kterou jsem kdy mohl mít... Mami doufám, že jsi tam na mě nahoře pyšná. I po těch letech mi stejně dalo obrovsky zabrat tohle napsat jedná se proste *13* *13* *13* *13* záležitost.
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Pomalu se budu snažit doplnit nějaké info o autě.
Podvozek
-Tlumiče a pružiny Protlum
Zadní náprava
-Ramena Molačan mnou upravené na stavitelné tlumiče Protlum
Přední náprava
-Horní ramena Trubková WLAD
Převodovka
Dá se říct že série
Milanrejpid/R@pidek 1,4 8v Turbo 212 Koní - komentáře:
-> milanrejpid: nech jednodilnou :-)
-> Eidy: ano širokopásmovou LSU 4.2.
-> milanrejpid 27.10.20 20:33:51: Tak jednotka to potom shodi do nouzaku...
-> milanrejpid: Jako pokud půjde signál do ecu, tak půjde asi líp hlídat bohatost. Ty máš širokopásmovou lambádu?
-> Eidy: no pavouk psal ze to je dobre mít. Pak se da hlídat v různých otáčkách pokles tlaku. Do teď jsem měl jen budíček tlaku před a za lištou.
-> milanrejpid: Sice tomu nerozumím, ale asi je to dobrý.
Tys doteď snímač tlaku paliva neměl? Bude to napojený do ECU? Nějaký vliv na mapy nebo spíš pro kontrolu?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: cidlo je úplně nové Bosch.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> milanrejpid 26.10.20 20:22:32: Tak snad jsi se netrefil do vadný série, na kterou je TPI![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale pokud je to novej ND tak snad ok.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale pokud je to novej ND tak snad ok.
Ano mas postreh je to čidlo TSi. Da se použít i na tlak oleje.
Řekl bych, že to je vidět.
Ten snímač tlaku vypadá jako z TSI![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ten snímač tlaku vypadá jako z TSI
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Pustil jsem se do úpravy vstřikovací lišty. Plus pridam čidlo tlaku paliva. Ten třetí vývod úplně vlevo ignorujte ten ještě přijde pryč nebo místo něj přijde čidlo až podle prostoru.
-> Milan 136: podložky zůstaly stejně, myslíš že je tech 7mm tak znát?
Mně se líbily víc ty JR, měly šmrnc (stačily by s původními úzkými podložkami). Tohle je dost fádní.
-> Milan 136: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Mně se to líbí. A neleze to ven jako ty Japany. To už bylo dle mě dost.