skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po delší době přidávám detailnější popis tohoto vozu:
Jedná se o škodu rapid 136, kterou jsem v lednu 2004 koupil za 34tis jako svého v pořadí již třetího rapida.
Auto mě již při koupi zaujalo svým velmi dobrým technickým stavem, ale i překvapivým výkonem. Jediné co mě od koupě odrazovalo byla nesrovnalost v TP, ačkoliv byl rok výroby auta uveden 1989, v kolonce karoserie bylo číslo 1986. Když původní majitel slevil z původních 36tis na 34tis a přidal i řadu obtížně sehnatelných dílů jako např. beskydky, vodní pumpu 136, nerezovej příčnák,podložky pod pružiny, tak mi nezbývalo než koupit.
Teprve po té jsem začal odhalovat klady a zápory nového rapida
Klady: Motor - upravená 742.136, vačka buhví z čeho, odlehčený setrvák
- Chladič oleje + budík teploty oleje
- Odvod olejových par do expanzní nádoby
- Pečlivě vedené záznamy výměny všech náplní 60tis km zpět
Podvozek - V zadu distanční podložky 20mm
- Vyztužená zadní náprava
- V předu pružiny seřízlé o 1/2 závitu
- Nové řízení
- Dlouhé štefty
Karoserie - Evidetně bez jakýchkoliv zásahů vše až na lak origo
- Střešní okno
- Bez TZ
- Zrcátka beskydsport
- Křídlo
- Bezpečnostní zámky na haupně a otvírání motoru
Interier - Naprosto čisté a vyvoněné
- V zadu velmi dobře nalepené folie
- černý kožený strop
- přečalouněné sedáky
- hliníkové koberce
- sportovní pedály
- sportovní volant
Elekrtika - Alarm
- Velmi důmyslné zabezpečovací zařízení
- Radio Blaupunkt skoda ACR 4x repro
- Dvouvláknové žárovky v zadních lampách
- Červená světélka ve dveřích
- Boční blinkry z felicie
- Brzdové světlo pod střechou
Zápory: Motor - výfuk na odpis
Podvozek - vzadu unavené pružiny, kola do A
- kola obyč. plecháče
- nalomený úchyt stabilizátoru
Karoserie - Druhý lak, který vzadu na sloupcích praskal
- Batníky ve žlábcích začaly vykvétat
- výřez v zadním čelu pro lpg + výřez na příčňák
Interier - Vytahané pásy
- Dost nešťastně umístěné přídavné budíky
Eletrika - Téměř všude zkorodované kontakty
- Blbnoucí lukasy
Po zjištění těchto všech nedostatků jsem v květnu 2004, uskutečnil se svými váženými kolegy Jarinem a Pepínem malou g.o. auta.
Stav auta + moje úpravy po malé g.o.:
Motor - Nový výfuk
- Chromová koncovka
- Komplet nová spojka
- Výměna náplní a filtrů
- Seřízeno odborníkem Tesárkem
Podvozek - Úchyt stabilizátoru vyvařen a vystužen
- Přední pružiny zkráceny o 1a1/2 závitu
- výměna prasátek brzd
- Kola otvíráky (od Krta)
- Obutí v předu falken175/65 v zadu firestone 185/60 (také od krta)
Karoserie - Nové blatníky
- Nové zadní čelo
- Lak opraven k nepoznání opraven barva stále stejná červená sportline
- Černé sloupky
- Decentní lízátko od elri pod nárazník v předu i vzadu
- Maska potažená tahokovem vlastní výroby
Interier - Středový panel z felicie
- Přendáné budíky, palivoměr (místo něj progresmetr) + teplota oleje
- Oranžový protisluneční pruh na předním skle
Elektrika - V předu dvojice přídavných dálkových a mlhových světel
- V zadu červeno - bílé lampy vlastní výroby
- Radio Blaupunkt essen s cd 4x 45w
- Signalizace rosvícených světel
- Modré podsvícení interieru
- 2x mlhovka v zadním lízátku
- výměna lukasů
S takto téměř dokonalým autem jsem se vozil až do 7.9.2004, kdy jsem navštívil kufr oktávky.
Nejednalo se o nic hrozného, ale po této nehodě mě tragicky opustili:
- Spoiler od elri (nyní v opravě)
- Přídavné mlhovky (nahrazeny novými)
- Přídavné dálkovky (nahrazeny novými)
- Přední čelo (nahrazeno novým)
- Maska s tahokovem (nyní v opravě, dočasně nahrazena příšernou, viz foto)
Celková škoda 2.500,- jen kvuli tomu, že auto před oktávkou při dobočování na polní cestu nepoužilo blinkr.
Další katastrofa mě potkala 3.11.2004 na STK v Březové, kdy auto neprošlo kvůli chybějícím pásům v zadu a foliím na zadních sklech.
Po této stk mě opustlily:
-Tmavé folie
Naopak přibyly:
- Pásy clipken od Zdanyho
Celá sranda vyšla 1165,- děkuji za tuto zkušenost techniku panu Josefu Kučerovi
Jelikož nechci, aby mi tohle auto schnilo tak je přes zimu ukryto v garáži na utajeném místě.
Kdo to dočet až sem má u mě lahev rumu :-)
Dneska sem nasel na netu fotky z Melnika 99, kdy auto mel jeste pred predchozi majitel, docela zasnu, viz nove foto.
Jedná se o škodu rapid 136, kterou jsem v lednu 2004 koupil za 34tis jako svého v pořadí již třetího rapida.
Auto mě již při koupi zaujalo svým velmi dobrým technickým stavem, ale i překvapivým výkonem. Jediné co mě od koupě odrazovalo byla nesrovnalost v TP, ačkoliv byl rok výroby auta uveden 1989, v kolonce karoserie bylo číslo 1986. Když původní majitel slevil z původních 36tis na 34tis a přidal i řadu obtížně sehnatelných dílů jako např. beskydky, vodní pumpu 136, nerezovej příčnák,podložky pod pružiny, tak mi nezbývalo než koupit.
Teprve po té jsem začal odhalovat klady a zápory nového rapida
Klady: Motor - upravená 742.136, vačka buhví z čeho, odlehčený setrvák
- Chladič oleje + budík teploty oleje
- Odvod olejových par do expanzní nádoby
- Pečlivě vedené záznamy výměny všech náplní 60tis km zpět
Podvozek - V zadu distanční podložky 20mm
- Vyztužená zadní náprava
- V předu pružiny seřízlé o 1/2 závitu
- Nové řízení
- Dlouhé štefty
Karoserie - Evidetně bez jakýchkoliv zásahů vše až na lak origo
- Střešní okno
- Bez TZ
- Zrcátka beskydsport
- Křídlo
- Bezpečnostní zámky na haupně a otvírání motoru
Interier - Naprosto čisté a vyvoněné
- V zadu velmi dobře nalepené folie
- černý kožený strop
- přečalouněné sedáky
- hliníkové koberce
- sportovní pedály
- sportovní volant
Elekrtika - Alarm
- Velmi důmyslné zabezpečovací zařízení
- Radio Blaupunkt skoda ACR 4x repro
- Dvouvláknové žárovky v zadních lampách
- Červená světélka ve dveřích
- Boční blinkry z felicie
- Brzdové světlo pod střechou
Zápory: Motor - výfuk na odpis
Podvozek - vzadu unavené pružiny, kola do A
- kola obyč. plecháče
- nalomený úchyt stabilizátoru
Karoserie - Druhý lak, který vzadu na sloupcích praskal
- Batníky ve žlábcích začaly vykvétat
- výřez v zadním čelu pro lpg + výřez na příčňák
Interier - Vytahané pásy
- Dost nešťastně umístěné přídavné budíky
Eletrika - Téměř všude zkorodované kontakty
- Blbnoucí lukasy
Po zjištění těchto všech nedostatků jsem v květnu 2004, uskutečnil se svými váženými kolegy Jarinem a Pepínem malou g.o. auta.
Stav auta + moje úpravy po malé g.o.:
Motor - Nový výfuk
- Chromová koncovka
- Komplet nová spojka
- Výměna náplní a filtrů
- Seřízeno odborníkem Tesárkem
Podvozek - Úchyt stabilizátoru vyvařen a vystužen
- Přední pružiny zkráceny o 1a1/2 závitu
- výměna prasátek brzd
- Kola otvíráky (od Krta)
- Obutí v předu falken175/65 v zadu firestone 185/60 (také od krta)
Karoserie - Nové blatníky
- Nové zadní čelo
- Lak opraven k nepoznání opraven barva stále stejná červená sportline
- Černé sloupky
- Decentní lízátko od elri pod nárazník v předu i vzadu
- Maska potažená tahokovem vlastní výroby
Interier - Středový panel z felicie
- Přendáné budíky, palivoměr (místo něj progresmetr) + teplota oleje
- Oranžový protisluneční pruh na předním skle
Elektrika - V předu dvojice přídavných dálkových a mlhových světel
- V zadu červeno - bílé lampy vlastní výroby
- Radio Blaupunkt essen s cd 4x 45w
- Signalizace rosvícených světel
- Modré podsvícení interieru
- 2x mlhovka v zadním lízátku
- výměna lukasů
S takto téměř dokonalým autem jsem se vozil až do 7.9.2004, kdy jsem navštívil kufr oktávky.
Nejednalo se o nic hrozného, ale po této nehodě mě tragicky opustili:
- Spoiler od elri (nyní v opravě)
- Přídavné mlhovky (nahrazeny novými)
- Přídavné dálkovky (nahrazeny novými)
- Přední čelo (nahrazeno novým)
- Maska s tahokovem (nyní v opravě, dočasně nahrazena příšernou, viz foto)
Celková škoda 2.500,- jen kvuli tomu, že auto před oktávkou při dobočování na polní cestu nepoužilo blinkr.
Další katastrofa mě potkala 3.11.2004 na STK v Březové, kdy auto neprošlo kvůli chybějícím pásům v zadu a foliím na zadních sklech.
Po této stk mě opustlily:
-Tmavé folie
Naopak přibyly:
- Pásy clipken od Zdanyho
Celá sranda vyšla 1165,- děkuji za tuto zkušenost techniku panu Josefu Kučerovi
Jelikož nechci, aby mi tohle auto schnilo tak je přes zimu ukryto v garáži na utajeném místě.
Kdo to dočet až sem má u mě lahev rumu :-)
Dneska sem nasel na netu fotky z Melnika 99, kdy auto mel jeste pred predchozi majitel, docela zasnu, viz nove foto.
kocour/rapid136 - komentáře:
-> Mr-classic: Danke schoen
Tohle je nejlepsi Rapid kterej se tu dá videt
a komu se to nelibí at si pr*** polibí


-> skolin: Mam vyřídit od Alfonsa poděkování za ty světla jsou fakt good, jinak si na tu lahev musíš počkat někdy do příště

Pěknej! moc pěknej, takovýho jsem si vždycky přál, ale pak jsem zjistil že se to něj stěží vejdu...mám u tebe flašku rumu :-)))
-> Hurdis: V pristrojovym stitu je misto palivomeru progresmetr (ma to udajne merit okamzitou spotrebu, ale spis to meri jak moc slapes na plyn - je to totiz pripojeny na podtlak posilovace brzd)
měl bych dotaz, za ty budíky ve středovém panelu (palivoměr, teploměr)jsi dal do přístrojového štítu co? z fotek jsem to nevykoukal a docela by mě to zajímalo, jinak na autě je vidět hodně odvedené práce, jen tak dál
-> Milos: fenk ju
no pekne zvenci i zevnitr

-> Crack: Danke schoen
hezkej interier..
Nový fotky.... BOMBA!!!
A neříkej žes je koupil


Už máš ELEKTRONY??? Komu jsi je ukradl...
Tak už na tom mam elektrony, těšte se na fotky



Tadyty poklice maj v každejch autodílech, dokonce sem je viděl i na několika benzínkách

-> Kocour: Ahoj, kde si zohnal tie puklice? Ja som mal na aute tie s cervenym, ale dve boli prasknute a museli prec a u nas ich nemaju.
Super kára, lepší jsem dlouho neviděl
Docela pěknej rapid. Hlavně se mi líbí předek a taky interiér je hezký!!! Už se těším až na Rapida dáš nějaké ty líté kola.

Podívej se nandat elektrony na auto umí i muj 10 letej synovec, ale zkus je sehnat a hlavně zaplatit. To se zatim radši věnuju něčemu užitečnějšímu, koneckonců až budou prachy budou i kola

Mas na kolech pekny poklice ;))