skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:
22:24:07
24.03.2009
24.03.2009
J3STER
-> tunerlada: Jo tam mě znají jako svoje boty.
21:50:17
24.03.2009
24.03.2009
tunerlada
-> J3STER: no ja uvidim co seženu,se na to mrknu po ruznejch prodejnách začnu v pátek ve vyškově naproti magnumu -> TT_daniel: já už dááávno mám
15:26:05
24.03.2009
24.03.2009
TT_daniel
-> Majkl: sak to tam uz davno malo byt
14:35:31
24.03.2009
24.03.2009
Majkl
krasny auto, pridavam do oblibenych
10:10:12
24.03.2009
24.03.2009
MATTESS
-> J3STER: taky to je znát na kvalitě
09:37:14
24.03.2009
24.03.2009
J3STER
-> MATTESS: S namodralým spodkem jsou Autopal CZ, a s bílým spodkem HIRSCH.
16:43:10
23.03.2009
23.03.2009
MATTESS
-> J3STER: pokud se nepletu, tak byhle namodralý se už nedělají
15:26:35
23.03.2009
23.03.2009
J3STER
-> tunerlada: Sehnal jsem je ve u nás za trochu vyžší cenu.....bohužel. Tenkrát nebyly zrovna nikde k sehnání, a byly poslední.
14:26:51
23.03.2009
23.03.2009
tunerlada
Prosimte kde si sehnal ty kryty zadnich svetel ?a na kolko tě to vyšlo?taky takovy shanim
21:46:56
25.02.2009
25.02.2009
tunerlada
-> J3STER: upřimnou soustrast cet sem ve foru jak to dopadlo je to hrozny kdyz umre nekdo tak blizkej
08:35:07
22.02.2009
22.02.2009
J3STER
-> tunerlada: Z ARO se moc lidí nevrací.
22:22:01
20.02.2009
20.02.2009
tunerlada
-> J3STER: sákriš to mě mrzi,toe zlý uvidis uzdraví se určitě brzo ono aj to pocasi stoji za prd sem zas nachcipanej a boli me noha
19:19:47
20.02.2009
20.02.2009
J3STER
-> tunerlada: Jsem doma za 60% mzdy, a mám tátu na ARO v nemocnici.
17:16:45
19.02.2009
19.02.2009
tunerlada
-> J3STER: caues tak co na čem děláš teď? a jak zijes ?
19:25:44
03.02.2009
03.02.2009
doly120
-> J3STER: Ta garáž je nádherná
Můžu vědět kolik tě stála?
Můžu vědět kolik tě stála?
19:18:55
03.02.2009
03.02.2009
J3STER
-> tunerlada: Ne neznám.
16:40:11
03.02.2009
03.02.2009
tunerlada
-> J3STER: no ale i tak to máš parádní závist veliká hle neznas nahodou mirka sojaka ? chodil taky do staryho v něakou dobu jak ty myslim
19:02:42
01.02.2009
01.02.2009
MATTESS
-> J3STER: ta zárubeň je už pryč a pár věcí, co tam bylo pofidérní. Navíc se tam chodí minimálně. Zjara se snad do toho pustíme, je tam ještě dříví ze stavby atd
18:54:12
01.02.2009
01.02.2009
J3STER
-> MATTESS: Díval jsem se na tvoji fotku s výměnou zadních mlhovek. V garáži místa máš opravdu málo. Hlavně ta zárubeň dveří či co to tam máš na pravo vypadá že by mohla nešťastnou náhodou padnout na auto. Věř mi že s tím mám zkušenosti viz. otcovo auto......pád žebříku na dveře tehdy nové Cordoby......dodnes to jistí dva pěkné důlky. Nebo děda zajel do garáže se Š 130L tak nešťastně, že po najetí na smeták opřený o zeď který se tímto vztyčil, si sedřel na zadním lemu barvu až na plech.
18:36:24
01.02.2009
01.02.2009
MATTESS
-> J3STER: montážní jáma je dobrá věc.