skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:
22:09:00
15.04.2009
15.04.2009
aceboss
-> U-Geen: No mě se líbí víc z toho důvodu,že jsou leštěné a krásně ladí s kolem(pokudd je taky leštěné límec a paprsky).Tyto plastové pokličky mi přijdou takové novodobé
08:45:05
15.04.2009
15.04.2009
tunerlada
-> J3STER: tý jo moc pěkný budíci
21:22:27
09.04.2009
09.04.2009
MATTESS
vždyť škodovka je offroad
20:15:53
09.04.2009
09.04.2009
J3STER
-> U-Geen: To máš pravdu že jsou na Apollech takové mohutnější. Když jsem poprvé uviděl Apolla, naštěstí v ukázkovém originálním stavu, budily ve mě právě dojem Off-road. To jsem toho tenkrát moc o škodovkách nevěděl.
12:50:17
09.04.2009
09.04.2009
U-Geen
-> aceboss: jo myslis ty poklice ala offroad jo? no nevim :)
15:40:52
08.04.2009
08.04.2009
J3STER
-> aceboss: Jo, ale málo kdo má origo pokličku.
09:23:28
08.04.2009
08.04.2009
aceboss
-> J3STER: No myslel jsem to tak,že na starších kolech(apollo,jupiter) pokličky pěkně ladí s leštěnými límci.Což u Meteorů postrádám a s těma kolama bych se moc nevytahoval nejsi sám kdo je má
Ale jinak pěkné
Ale jinak pěkné
19:26:30
02.04.2009
02.04.2009
Vitek
-> J3STER: tak to tě chvalim fakt se povedl,taky si něco takovy chci pořídit
10:17:23
02.04.2009
02.04.2009
J3STER
-> Vitek: Jo, ty hodiny to byl boj. Je to z bdíku za 30Kč od vietnamců. Nechtěl se vejít mrška. Ale já jsem mu skalpelem seříznul rožky a vešel se. Dokonce i funguje a je zeleně podsvícený.
21:40:58
30.03.2009
30.03.2009
Vitek
tak ty hodiny jsou dokonalý
20:40:44
29.03.2009
29.03.2009
J3STER
-> aceboss: Jak jsi to myslel? Meteory jsou taky pěkné. Tě smích brzo přejde, až sem dám foto mých Apoll a Jupiterů MK3.
18:57:03
29.03.2009
29.03.2009
aceboss
-> J3STER: Takové prt'avé pokličky a ještě z plastu Zlaté apolla
12:00:42
25.03.2009
25.03.2009
J3STER
-> Majkl: Ne-e, mám ještě Š130L která by na jupících měla jezdit. Navíc jsem šílený kolofil a jsem schopný je sbírat.
10:10:25
25.03.2009
25.03.2009
Majkl
-> J3STER: ctu tady zes sehnal Jupitery, neprodas tedy meteory?