J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský

komentáře | popis | fotky | J3STER | 18.09.21 20:01 | 87x v oblíbených
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :



Škoda Rapid 130

Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY

Barva: korálová červeň

Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)





Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)





Interiér:

Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.



Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.



Exteriér:

Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.



Motor:

Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.



Podvozek:

Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)



Mám doma a nedal jsem ještě na auto:

- zrcátka Beskyd sport

- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)



Sháním:

- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))

- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno

- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita

- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))





V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.



Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.

Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!



3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.



Přední náprava klepe....asi svisláky.



Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.



Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(



Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)



Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).



15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))



16.8.2008 Namontován ekonoměr.



Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.



Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.



23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))



Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.



Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))



Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))



Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/



Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.



Nějaké to videjko:

Škoda rapid - ako spĺňa požiadavky (1986)


Skoda Rapid 135 na Skoda Obsession 2009


Reklama na Garde


Skoda 130RS John Haugland - rekonstrukce


Škoda Garde turbo Salamander by P3D


Škoda 1000 MB tribute


Škoda 1000MB - Retro (3/3)


Škoda 110R ve filmu Známost sestry Aleny


Škoda - historická videa by P3D


Moto.pl - test wideo | Skoda 130 RS


skoda 130RS Magyarbóly


OLD TOP GEAR MODIFIED SKODAS


Old Skoda enthusiast - Fifth gear




Skoda promo film showing Estelle 105 & 120




1985 film - Skoda History




Škoda RAPID




Noc v archíve S01E04 - Doprava a motorizmus










J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:

20:24:17
20.05.2009
tunerlada
-> J3STER: pojedeš do karolína ?
18:51:37
16.05.2009
aceboss
-> tunerlada: No podle toho jesli tam pojede ještě někdo z mojí strany,ale chtěl bych jed.4
21:52:38
11.05.2009
tunerlada
-> aceboss: noo tak ale kdyby se sešlo víc lidí tak pořádná grilovací virt párty 3 jedeš na ten sraz do toho KArolína?
10:48:52
11.05.2009
aceboss
-> J3STER: Šak na víkendové vyjíždky to stačí né4
23:08:53
09.05.2009
tunerlada
-> J3STER: tak co kdy domluvíme tu grilovačku ? 1 a na čem teď děláš?6
23:20:33
06.05.2009
J3STER
-> aceboss: Motor to má zajetý pěkně na dědko styl, takže hovno výkon a trochu se i hřeje. Jinak má nalítáno něco kolem 40 000Km a nemá vůbec zvlněné kotouče, které jsou ještě origo z fabriky.4
upraveno 1x, naposled 06.05.2009 23:23:00
19:37:56
06.05.2009
aceboss
-> J3STER: Tak to potom chápu a chválím tě4
12:14:03
04.05.2009
J3STER
-> aceboss: Uctivě, uctivě!!! Tohle je památka na dědu jinak bych ji nedržel.4
10:25:03
04.05.2009
aceboss
-> J3STER: Ty těch střepů máš asi taky málo že1
02:36:41
02.05.2009
J3STER
-> tunerlada: 39 Nééé to je 130ka. Do 120ky bych nikdy nešel, to bych si radši nechal tisícovku.3 To je foto z té nepovedené výměny oleje.4
upraveno 1x, naposled 02.05.2009 02:37:17
00:11:14
02.05.2009
tunerlada
-> J3STER: jéé už máš i 120cu pod střechou jo 4 gratulace také k práci ! 4
19:26:34
30.04.2009
J3STER
Moje druhé vozidlo: Š 130L 19864
zvětšit J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - obrázek od J3STER vložen 30.04.2009 19:26:34
upraveno 1x, naposled 30.04.2009 19:29:23
18:56:20
30.04.2009
J3STER
-> tunerlada: Zas dělám hovno, kromě toho že konečně zase chodím do práce.3 Na tuningu bylo k vidění Lamborgini a několik zfušovanejch škodovek.4
21:18:41
29.04.2009
tunerlada
-> J3STER: 3 a na čem děláš ? jakej byl ten vyškov ? ja sem misto toho skladal to auto,nasralo mě to 10
16:49:24
29.04.2009
J3STER
-> tunerlada: Některé věci raději nevědět.3 3 3
21:33:58
28.04.2009
tunerlada
-> J3STER: nahodou aspon by si vědel při sundávání kola mooc věcí 3 -> aceboss: 3 ono to tka vypadalo3
12:31:37
27.04.2009
aceboss
tunerlada 25.04.09 22:35:44 napsal: → aceboss: to myslis tak ze si da ty budiky misto pokliček ? 3Woe3 3 3
09:23:45
26.04.2009
J3STER
-> tunerlada: 3 3 3
22:35:44
25.04.2009
tunerlada
-> aceboss: to myslis tak ze si da ty budiky misto pokliček ? 3
Extreme Tyres