Skoda Rapid 1,3 coupe (vývozní model pro státy Beneluxu)
Škoda Rapid, toho má hodně lidí, ale jen málokdo má Skodu Rapid (tedy bez háčku nad „S“). Pod tímto označením byly vyváženy vozy na západ.
Původní stav (v době koupě):
rok výroby 1988, nadrandíno 72 tis. km, absolutně bez koroze, plná výbava „vývozáku“, jasný původ (dokumentovaný i servisní knížkou ve vlámštině ;-), …
Interiér:
- kompletně přečalouněn ve stylu Octávie RS (kombinace cerny + stribrno-bily velur)
- dekor budíků Octavia/Fabia RS
- audio (Kenwood) + 6 repro (Blaupunkt)
- dekorace palubní desky imitací hliníku (z původního dřeva)
- držák Nokia + Hands free vlastní výroby
- senzor venkovní a vnitřní teploty
- zkrácená řadička (asi o 5 cm)
- kliky stahování oken z Favoritu s černým interiérem
- alarm
Exteriér:
- boční reflexní pruhy “coupe” (charakteristické pro vývozní modely)
- boční bílé blinkry
- dvouvláknové zadní svítilny - lakované černým průsvitným sprejem "půl na půl" (horní červená část ponechána v originálu, spodní blinkr a zpátečka začerněny)
- kliky Favorit černé 93/94
- kola Meteor II. (185/70 x R13 pneu Barum Brillantis)
- vnitřně ovladatelná zrcátka z VW Golf II.
- zdvojená zadní mlhovka (ač je to prej zakázané)
- přídavná dálková světla H3 s čiým překrytím (donedávna jsem je pokládal za mlhovky ;-))
- hlavní světlomety osazeny žárovkami Blue Vision
- výfuk ITC
- černé sloupky s dekorem RS
- mřížka tahokovu za původním žebrováním masky (použitá z klimatizace)
Motor, podvozek, řízení:
- motor 130 - série bez úprav (olej Mobil polosyntetika)
- podvozek originál (pouze důkladně ošetřen tlumexem :-)
- krátké přední pružiny (240 mm)
- gumové vzpěry v zadních pružinách - The Marko Sytem (díky ;-)
- 5ti stupňová převodovka (stálý převod 3,9)
- hřebenové řízení, posilovač brzd, čtyřpístové brzdy (vše série)
Můj záměr:
Jako fanda domácí automobilky bych velmi rád udržel vůz v původním stavu a to bez všelijakých plastů, mračítek, 10ti antén a spousty dalších zbytečností, které máme možnost denně vídat na českých silnicích. Auto také potřebuji pro denní život, a tak z něj nehodlám udělat výstavní kousek, který vyjede 5x ročně na sraz. Prostě praktičnost, krása a výborný technický stav, nic víc nechci!
Ať je nás škodovkářů na silnicích stále dost.
Lukáš (
www.skodarapid.wz.cz/ )
Lukáš / Rapid 130 - komentáře:
Dobry, ale co to prase na pristrojovce...eh?
To je taky seriova vybava pro holandany???
pohodovej rapid 7b
![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Lukáš: pekny auto,tak at slouzi,kdyz je to spis na normalni jezdeni.Mas tam 7b
-> CHIP: čus Chipe, já ti dám rejži, vždyť víš, že mám japonskou škodárnu, tak v čem je problém
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
navíc taky začíná na "S" dokonce 2x
-> Johny Death: No Lukas uz myslim prodal a poridil si nejakou rejzi ....
Cau BrŇáku :) Peknej Rapuš ¨Ten interier je peknej a pestovanej motor :) to se ceni
-> Vojta: cena je hodně odlišná dle materiálu - základní přední + zadní potahy na míru jsou asi za 1500,- nejdražší se můžou vyšplhat i k 6000,- (na výběr je několik desítek látek vč. originálních potahů škoda na Feldách, Fabiích a Octaviích)
-> Lukáš: A jaka tam byla cena? Udelaj co chces?
-> Vojta: jo, jsou to na míru šitý od firmy 10 000x autopotahy (maj to ale blbý jméno, co?!) ale práci dělaj dobře. sídlí na Bratislavské ul. v Brně
-> Lukáš: Ty sis nechal delat na zakazku potahy co? Na kolik te to vyslo? Mozna ze so to tu uz resilo ale nemam ted cas projizdet archiv. Ja kde ti to delali? Jestli to byla nejaka fa tak asi neni problem udelat jinou barvu co? Chtel bych modry pruh prez stred. DIk za info
-> Ondřej Mareš: mám vykloktaný série, ale už byly hodně KO před snížením, takže nemůžu objektivně říct, jestli stačej - osobně si nechám přitvrdit originály a uvidí se!
Co maš ve předu za tlumiče na ty sníženy pružiny? Stačí serie?
-> Vojta: Podivej na moje auto ... Mam 175/70/13 a mam 260 ....
-> Saky: ja netvrdim ze 260 jsou na nic, jeste je na aute nemam tak nemohu soudit, jen jsem myslel ze to snizeni bude vetsi, vsak sam vis jak mam ten predek kurevne vysoko, ono je fakt ze mam profil gumy 70 a 13 kola...no uvidim.
to sou nazory-) jeden tvrdi ze mu je 240 malo ze 260ka je nanic.. druhej tvrdi ze 240 ani nahodou ze to mlati atd. .tak si lidi vyberte..
-> Lukáš: hmm...tak ja tam jeste nemam ty 260 a jak vidim ty 240 tak to je tak akorat...tak nevim nevim jestli ty 260 tam vubec davat.
-> CHIP: jasně že nevadí, když se tvé tvrzení zakládá na pravdě