K 1981/Škoda GarPid 136 KE K 1981/Škoda GarPid 136 KE

komentáře | popis | fotky | Komár 1981 | 08.09.14 15:00 | 118x v oblíbených
Technické informace:



Škoda Rapid (120), r.v. 1986, původní barva "ořechová hněď (2094), výrobce Bratislavské automobilové závody (BAZ).

-------------

Motor (původně 1174ccm LS): 781.136 (r.v.1989), rovnaná křivá hlava, nějaké snížení tam je, ale kdo ví jaké... jinak bez úprav. Osazený karburátorem SEDR 32 pro Škodu 120 (chystá se 136 karburátor), vyrovnávací podložka. Rozdělovač pův. 120 (čiliže kontaktni zapalování) - nyní zrepasovaný, alternátor 55A (Favorit).

-------------

Převodovka: původně 4q se stálým převodem 4,22 (používaly se ve Škodě Garde), od 21.5.2004 již ale 5q se s.p. 3,90. Spojka o průměru 190mm (výr. Sachs, ale obyč.)

-------------

Karoserie: modrý metalický lak míchaný na "zakázku", chromové doplňky, čeká se na chromové nárazníky. Přední svítilny VW Golf čiré, zadní svítilny celobílé doma doupravované k obrazu svému.

-------------

Interiér: Šedé doplňky palubky, středový panel zbavený popelníku. Fialové sedáky.

-------------

Více informací na www.skodovka.info











___ 3.12.2004 ___

Změnil jsem pořadí fotek a díky Johny Death jsem získal fotky svého auta za dne. Diky JD!



___ 7.12.2004 ___

Přidávám linky do svých fotogalerií pro zvedavce:



rozebírání rapida a odvoz do lakovny

album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=44...



přvážení rapídka z lakovny na zahradu

album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=45...



kompletace (některé fotografie u zde použité)

album.olympus.cz/PhotoGal lery/.../pAlbumShow.asp?id Album=45...



___ 20.12.2004 ___

Přidal jsem fotky rapida v garáži. Že ho budu mít na zimu schovaného, v to jsem už ani nedoufal. :o))) Veselé Vánoce všem!!!!



___ 8.2.2005 ___

Rád bych Vás všechny upozornil na malý článek, který popisuje přerod mého flekouška v modrou Garpidku.

www.skodovka.info/index.p hp?co=komarig...

Tímto stanovuji oficiální název svého vozu na Škoda GarPid KE.



___ 8.6.2005 ___

Na autě je už pár škrábanců a nové nárazníky. Zatím to tedy nejsou ty konečné, ale už mám jakž takž představu, jak tam chromáky padnou. :)))



___ 9.7.2005 ___

Auto má zvlaštní úpravu na VëTëVovo přání - vnitřní vodotrysk s perlivým účinkem. ;o)



___ 6.9.2005 ___

Další drobné úpravy na autě. Konečně dorazila část zásilky od Radůze, takže auto je oblečené do nového zadního chromového nárazníku s chromovou mlhovkou a vpředu se konečně usídlilo origo lízátko (zatím v prapůvodním laku). Také byly vyměněne zadní tlumiče za "přitvrzené a také 5q převodovka po poruše za původní 4 stupňovou. Aktuální info a fotky na mých stránkách www.skodovka.info./ Vynechám nová rezavá místečka a to, že pravý práh se rozhodl nespolupracovat a "zmizet". :-/



___ 13.6.2006 ___

Nějak jsem zapomněl přihodit text k novým koleskům. Jde o puvodní plecháče láknuté matnou černou barvou. Středové pokličky jsou originál doplněk na Škodovky (akorát, že jsou pro 14" koleska užovek) a chromové obruče. Poměr efektu a investice velice příjemný, kéžby takhle šlo dělat všechno. Jinak - interiér už je polepený novým kobercem (černý) a testuju, jak bude vypadat, když i strop bude černy (natřeno štětkou - chystám se pak koupit matroš na nový strop). Zlobí zapalování, ev. je rozvoďák vytahanej o kilometr a půl... uvidíme.



___ 14.7.2006 ___

Haaa, rozvodak byl opravdu o pul kilaku delsi nez novy... :-D priznam se, ze jsem motorar-samouk zacatecnik, takze me dostala hlaska v navodu z TechWebu: "tato oprava je narocna, nemeli by ji delat zacatecnici".... O:-) Po par pokusech o sestaveni (napr. opacne nasazenej rozdelovac=>nenastarto vatelnej motour) vsechno dopadlo OK. I predstih jsem naladil jakztakz a poprve v zivote... mylsim, ze jsem ho naladil na frekvenci kolem 93.7FM.



Na chalupe probehla vymena 3 brzdovych desticek ze 4. S jednim valeckem si budu muset vazne pohovorit, asi pozvu taky pana Sikovku, pana Kladivko a pani Trpelivou.... no uvidime. Schuzi jsem svolal na pristi weekend, uvidime, zda se soudruh Valecek podvoli nasi ideologii o fungovani.



Mimochodem, nejak jsem prosvihnul Garpidovy 20. narozeniny, ktere byly v unoru. Timto se mu verejne omlouvam a kaju se.



___ 24.9.2006 ___

...dodatek ke Garpidovym 20. narozeninam. Abych vse napravil, pral jsem si ke svym 25. narozeninam pro nej nova svetylka. Dneska jsem je nasadil. :) Nektera moderna sekne i starsi existenci.



___ 10.2.2007 ___

INOVACE "OD VICHY"

...zdravim, panstvo. Menší upgrade minimálního významu. Nová zrcátka původně pro Chevrolette/Ford sporťáky a novéí bezramínkové stěrače.



Zrcátka: zrcatkachevy.skodovka.inf o/ a instalacezrcatek.skodovka .info/

Stěrače: foto.skodovka.info/sterac e



A protože jsem hříšník, jezdím s autem v zimě (Jessica je moje jediné auto). Tak jsem si dneska krapítko přivstal a umyl ji (zimni vybava - poklice na kolech misto chromu): foto.skodovka.info/cerstv eumyta



___ 19.3.2007 ___

Malý detail zvenčí - maska (viz foto) a velký detail zevnitř - rozdělovač. Nový. Je to po čertech znát :)



___ 26.3.2007 ___

Mystifikace: Je možné, že v roce 1986 nabízela Mototechna automobil Škoda Garpid??? A dokonce na vývoz?? :-D



___ 26.6.2007 ___

Přípravy na Horchárnu 2007. Lakuju jako zbesilej orezle lemy a prahy, aby to nebylo vidět na první pohled. Holt, běžné ježdění se na autě podepisuje čím dál víc. Také jsem si pohrál s matnou černou samolepicí tapetou. Jsou jí potažené B sloupky a rámy oken dveří. Snad to bude držet. Fotky později.

Taky jsem pořídil nové žárovky Osram "Cool Blue" 4000K. Svítí to o poznání lépe než předchozí madeInPoland - ikdyž mi tam chybí ten nádech do modré barvy. :]

V interiéru přibudou časem budíky ala RS, právě se lepí. Zatím jsem si pořídil "retro" palubní štít ze Škody 105 SP - takový ten s podélným tachometrem a obrkontrolkami. Panel měl najeto 2km, teď už díky cestám do Hornbachu pro tapetu tak 25km :]



___ 26.6.2007 ___

Úspěšně absolvovaný Hrocháč. Srazík pěkný, auta a ženský krásný, organizace na 1*, pivo studený a klobásky teplý. Takže přátelé, přístí rok zas ahoj naživo. ;o)



___ 5.5.2008 ___

Probíhá jarní probouzení. Baterka je na místě, motor naskočil na první škytnutí (díky bohu). Teď ještě zajistit demotáž LPG a projití STK a může se vyrazit na první srazík. Btw. zadařilo se sehnat podzemní stání, takže hurá - zas budeme chránění proti dešti, ikdyž na monáže a podobné radovánky to taky neni. :o) Ale alespoň něco.





___ 13.5.2008 ___

Jessica dnes odevzdána do LPG servisu k demontáži LPG soustavy. Přiznám se, že po půlročním nepoužívání je auto trosku v bordelu a taky... mnooooo... treba kde se pouští topení jsem dneska hledal... ta degenerace Fordy je desná :-D Ale už si zas začínám zvykat.





___ 15.5.2008 ___

Dnes udělána technická. Plyn už je venku a pak šup na další opravy.

Nekonečný příběh.....







___ TOTO NENI MUJ VYTVOR, POUZE NEKDO POUZIL MOJE AUTO ___

videa.hu/videok/.../skoda -garpidgerde-1981-auto-bal eset-8ym7ODzkxB9CgXXp





___ 10.5.2010 ___

Prvních "jarních" 300 kilometrů s pardály na GardePárty v pardubickém kraji. S novou STK, opravenými brzdami a drobné údržbě šlape jako hodinky. Začínají Zlaté Časy 2? Snad!



___ 14.6.2010 ___

V pátek při nádherném počasí jsem zajel po dvou (!) letech do wapky pořádně Garpidka vydrhnul. 2x šampon, vydrbat houbou, pak omytí vodou, dovydrbání posledních smítek a flíčků a pak voda s voskem. Potom tak dvacetiminutovka s jelenící, všechno osusit a naleštit a nebýt toho zničeného laku od kyseliny a plachty, tak je to zas fešák nad fešáky. Z dálky to taková hrůza není, takže jsem udělal pár fotek. Bylo fakt moc krásně!



___ 13.7.2010 ___

Tož mi před dovolenkou začalo krutě pískat spojkové ložisko. Ostuda s tím někde jezdit, takže jsem zase mimo provoz než našetřim nejakou tu kačku pro úplatek servismana.



___25.5.2011___

Dlouho už jsem se neozval. Aspoň ne tady, v popisu Garpida. Popíšu situaci za poslední rok.

Auto jezdí, žádný větší problém nás nepotkal. Problém se spojkovým ložiskem vyřešilo WD40, kdy jsem na popud zaměstnaného servismana nacákal tento kouzelný přípravek do prostoru, kde je ložisko s tim, že buď to pomůže, nebo se prostě spojka bude dělat tak jako tak. Jezdím s tím doteď. Ložisko trosku chroupe, ale funguje....



Alternátor mě zlobil v zimě. Narychlo jsme diagnostikovali, že je pěkně zasr... a že jsou už sjetý uhlíky. Chovalo se to divně, během jízdy se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, přestal jít ventilátor topení, blinkry atp. Pojistka 2 taková usmažená, ale napůl evidentně fungovala. Altík jsem rozebral, očistil, koupil nový regulátor s uhlíky, vyměnil pojistku a byl klid... chvíli. Pak se to stalo znovu. Zjistil jsem, že je v čoudu větrák topení, který je nejspíš po delší odstávce zatuhnutý, bere asi moc velký proud a tím zkratuje pojistku a pojistka proste odejde do věčných lovišť. Takže alternátor je ok a větrák zatím nepoužívám a je klid.



Letos byly a ještě stále jsou zimní pneumatiky Barum Brilliantis. Chystá se změna na letní s novými disky. Uvidíme...



V kostce je to tak nějak vše, zatím občas jedeme na výlet s prckem (teď naposledy Veteráni v Roztokách u Prahy a Ženijní den v Lešanech u Benešova, fotky na www.skodovka.info)



Natočili jsme s bráchou videjko, projíždíme se Prahou a okolím, mrkněte:

http://www.youtube.com/us er/jakubjirak#p/a/u/0/wmmh 2CTExqQ



___ 20.7.2012 ___

Technická, oprava brzd a výměna sedaček za zachovalé fialové. V mezičase výměna náhonu tachometru, konzoly řazení, motoru stěračů a větráku. Ale práce je stále dost. :o))

Dodatek: úplně jsem zapomněl připsat změnu kol a obutí, přezul jsem z plecháčů s chromovými doplňky na zimních 175/70 na letní 185/60 Firehawk na kolech MeteorII



___ léto 2014 ___

změna povrchové úpravy GarPida na vinyl Carbon 3D v modré

výměna zadního čela a souvisejícího na užovkové

www-skodovka-info.rajce.i dnes.cz/Skoda_Garpid_Evo2



------------------------- -

aktualní zpravodajství bude následovat za nějaký čas.

K 1981/Škoda GarPid 136 KE - komentáře:

11:29:18
26.02.2004
Honis
Dávám 8, abys tam mohl dát ty fotky. Tak dávej ať může přidat ještě víc bodů4
14:42:19
19.01.2004
Milošek
-> Komár 1981: to si prosvih citat-ten uz neni u koryta
10:25:42
19.01.2004
Komár 1981
-> Martin: Pockej, az budou nejaky kvalitni a aktualni!!! Kvalita pred kvantitou!!! A laska a pravda zvitezi nad lsti a nenavisti!!!! 1
10:23:02
19.01.2004
Martin
Hmm tak to netrvalo ani tak dlouho 3. Tak už sem láduj nové fotky !
10:05:43
19.01.2004
Martin
No vidíš, ještě 5b a můžeš sem ládovat další fotky 1
09:52:43
19.01.2004
Komár 1981
-> Hamry: Priznavam se! Pouzil jsem tvuj napad bez udani autora!!! 85
21:40:59
16.01.2004
Hamry
Hm hm hm, kde jsem to jenom slyšel o první startu českého rapidoplánu 3
22:18:35
14.01.2004
Baghira
-> Košan: Šteluje se to na reduktoru. Je tam zezadu takovej šroub na bohatost směsi a tím se regulují otáčky. Jinak 1000 ot. je optimum, níž už to pak moc kolísá a častěji chcípá.
21:14:38
14.01.2004
Košan
Komár 1981: No jo jenže jak nasteluju otacky na plyn? Kdyz to budu delat normalne pres trisky na karbci tak se to pro lpg vubec nemení a na benzin to mam snad na max co slo cca 800. Jo a jak si psal ze potrebujes poradit stim stropem..tak to mam obycejnym cernym balakrylem a neni to lakovany ale natreny stetcem.. cim vic vrstev tim se vic leskne. Ja mam dve vrstvy a je to krasne matny..zadni sloupky sem vzal asi 4x a lesknou se takze oproti stropu to moc pekny neni. Jediny na co bacha abys to udelal rovnomerne (vsede stejnou vrstvu). Okolo prednich sloupku kde je spatnej pristup sem to vzal mensim stetcem a je to tam trosicku lesklejsi coz me dost stve.
16:45:34
14.01.2004
Komár 1981
-> Milošek: 333333 To bychom s MORA LPG systemy byli prvni cesti kosmonaute, kteri startovali s Ceske republiky!!!3
16:36:33
14.01.2004
Milošek
-> Komár 1981: se divim ze do skoduli nedela lpg system MORA-vyrobce sporaku:))))
16:06:31
14.01.2004
Komár 1981
-> Milošek: No zatim moc napravenej nejsem! Mam poruchu, proto jezdim na benal! Az budou prasule na repasi LPG okruhu, tak zase budu vesele jezdit na prdanky!!! SPORAKY FOR EVER!!!!!!3
15:36:21
14.01.2004
Milošek
-> Komár 1981: takhle me podvest-STYD SE!!!ty kolecka co mas vypadaj pekne zachovale ale vzhledove mam jinou predstavu....

PS:mas u me plus ze jsi napravenej LPGeckar:)))
15:31:47
14.01.2004
Komár 1981
Ikdyz posledi dobou jsem mel volnobezny otacky na plyn tak kolem 500-700, tak nejak to kolisalo...
15:31:11
14.01.2004
Komár 1981
-> Saky: Zatim mi v HL Propanu vzdycky rikali a nastavovali otacky na 1000 ot./min. Ale auto schrouplo i min, jen to obcas skobrtalo (tak nejak...) 1 Zadny System error!!!
15:24:29
14.01.2004
Saky
to se jako na LPG nastavuje volnobeh na 1000? to je jako standartni postup nebo systemova chyba?
15:18:05
14.01.2004
Komár 1981
-> Milošek: ted koukam, ze myslis ty kola z fotomontaze, tak ty v mym vlastnictvi vzivote nebyly, je to vyplod photoshopu! 1 Ty co mam jsou takovydle:

www.rapidpages.wz.cz/jess ica%20leto%202003/.../imag e3.jpg
15:17:10
14.01.2004
Komár 1981
-> Košan 13.01.04 23:33:30: Na LPG se volnobezne otacky opravdu davaji nejnize na 1000! Me to obcas taky udelalo. Plyn je navic citlivej na jakekoli zmeny tlaku v motoru (uz jenom vymena zasranyho vzduchovyho fitru za cistej s tim udela divy!!!) Chce to stelovat a stelovat, bohuzel! (posledni dobou me lpg timhle pekne sere! zlatej benzin, jen kdyby nebyl tak kurevsky drahej!)

-------

-> Milošek 14.01.04 11:38:10: Ty elektrony vzivote na aute nebyly! Nemam podlozky, jen jsou postaveny u auta a je to sikovne blejsknuty, ted se jich snazim zbavit (cena 5000) a mam v pacu loukote. Ale stale vaham... to vis 15´´ je patnact palcu... (ale origo je origo, ze! a bez podlozek, zkurvenejch lozsek a tak... takze jsem schyzoidni....)
11:38:10
14.01.2004
Milošek
-> Komár 1981: koukam ze mas super trony jakto ze na sraziku nebyli(mel sem sebou zrovna naradi3 )kolik si za ne dal a co je to za znacku splnovali by moji predstavu-neboj nebudu te kopirovat(mam svych puntiku dost hihihi)
09:56:51
14.01.2004
Majkl
Košan: na LPGF sou vetsi volnobezny otacky nez na benal kolem 1100
Extreme Tyres