skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
Tak už je to složené,seřízené a vyzkoušené.Je to docela změna a když opomenu přetáčivej zadek,tak je to fakt paráda. -> Tuner#2: nesjíždí se ti ted vnitřky gum?
-> Vrba 25.06.13 04:57:57: Dával jsem 6mm protože 7 už drhlo o kasli, respektive o celkem silnou vrstvu původního plastizolu a odklon se dohnal jinak.
-> minno: chci dát konečně a jednou pro vždy dohromady tu geomku,jinak je ta náprava ok,nic co by bylo nutné opravovat.Gumy zatím roztrhané nejsou a žádná zásadní vůle tam taky není.A navíc to odpoledne musí zase jezdit.
-> vhml: Chtěl jsem spíš dorovnat ty odklony,které byly vůči sobě špatně nastavené a taky dostat kolo z tatry do malého áčka. Zase to nechci přehánět,aby nenastaly jiné problémy.
-> vhml: Chtěl jsem spíš dorovnat ty odklony,které byly vůči sobě špatně nastavené a taky dostat kolo z tatry do malého áčka. Zase to nechci přehánět,aby nenastaly jiné problémy.
-> Vrba: 7mm? I 11 se vejde :-)
-> Vrba: a na spodných ramenách nemáš tie gumy potrhané? Tie sériové na spodných ramenách sa mi vždy potrhali po krátkom čase.
No tak má to už niečo odjazdené to je jasné, práve preto sa pýtam či to nejdeš dať trochu do poriadku, keď už máš nápravu von.
No tak má to už niečo odjazdené to je jasné, práve preto sa pýtam či to nejdeš dať trochu do poriadku, keď už máš nápravu von.
-> minno: serie,repasovat nic nebudu,jen manžetku na kulaku. Taky už to má pomalu 7 let,co by jsi chtěl,....
-> Vrba: nechystáš sa tú prednú nápravu odrazu aj trochu repasnúť? Tie gumy v ramenách už nie sú to čo bývali. To tam máš sériové gumy, alebo tvrdé, napr. od Pemita?
-> Tuner#2: Měl jsi nebo máš?Pokud už nemáš,tak proč jsi to změnil a jak?
Problém s tahanim na nerovnostech jsem měl u toho auta vždycky a to i v malych rychlostech-až do doby,než jsem zvětšil záklony,pak to začlo více poslouchat. Ted mi jde hlavně o to,abych zvětšil ovládací sílu do volantu a zlepšil přesnost řízení v rychlých zatáčkách. Takže co mi doporučí odborníci?
-> peter l 24.06.13 21:17:08: Měl jsem 7mm nahoře a odklon ani ne 1°. Zajímalo by mě kde jsi vzal těch 2,5 s půlmilimetrem navíc? Jinak jezdím přes 2° a dá se to v pohodě i na rozbitých okreskách kde to funguje skvěle. Problém jsou koleje, ale to byl problém už od začátku nazutí 15" kol.
-> Vrba: No neviem kolko by trebalo ja chcem dat dole napravu prave kvoli tomu..ako som pisal mam 7mm a kola prevaraky 6,5x13 gumy 175/50 et:neviem-citit to dost,potom kola 6,5x15 et:37 gumy 195/50 r15+20mm podlozky-este horsie,trosku je korigovane s zbiehavostou 3mm ak som dal mensi zbiehavost tak na rovinke auto nevedelo kde ist do prava ci do lava proste ho trebalo chytat,moja skusenost odklon max:-1 az-1,5 stup.takto chcem svoje nastavit,zo 7,5mm je tusim az 2,5 stupnou +- na excetric srube zvislaku ale nie som si isti a to je dost podla mna..je to vhodne na akurat slalom ale v ziadnom pripade nie na beznu premavku.
-> peter l: Takze by jsi dal radeji méně?A co odpor volantu v zatáčce?je znatelný?A sjíždění gum?
-> peter l: Ono záleží i na ET kol. Ale za to tahání ta adheze a ovladatalnost rozhodně stojí.
-> Vrba: Nebude vela,ja mam pod hornym ramenom 7mm a je to vela strasne citit kolaje na drahe aj nerovnosti na vozovke,v zakrute je fajn ale na rovinke pri nerovnej vozovke ho treba zato poriadne drzat
-> Eidy: Hodit to z malého + do malého -. Dávám 7,5mm podlozku.
-> Vrba: Kolik chceš z tý nápravy vydolovat stupňů?
¨se v tom vrtáte pane doktore?jinak ještě dodatečně gratulace k umístění.fandím ti



-> Vrba: gratulujem k uspechu
-> francomk: Dík,pochvala potěší...
Zblízka som si tvojho Rapida na zraze obzrel, fakt pekný kus 
