
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
-> MOLSO: prietok voci priemeru trubky je dostacujuci to je jasne ,, ja som len zabudol ze je tam prepojka na spiatocku. Som myslel ze ked uzavres ventil kurenia neprudi tade voda 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.04.14 16:25:19: věřím, že motor, byť sériový, s dlouhodobou zátěží v létě bez chlazení , bude dosahovat podstatě vyšších teplot... Tipuju tak 120-130?
-> Tuner#2: Na co konkretne myslis ??
Kdo si pamatuje jaké hodnoty tu psal Petr s na sérii v létě s vlekem, tak by trošku přehodnotil svůj způsob měření 

-> MISCHO: aj ja mam vymennik zapojeny v malom okruhu normalne 16kami hadicami a prietok je tam poriadny. teplotu budem snimat az dakedy v buducnosti ....
-> MISCHO 15.04.14 15:04:53: já mám radiátor z favoritu, takže mám průtok pořád.
-> MOLSO: Cidlo mam este jedno volne, no ked ho dam na ten hlinikový medzikus meral by som v podstate to iste ako na vystupe z motora
chcelo by to namontovat na hadicu veducu z chladica a potom byto bolo vieryhodne.-> minno: Auto nejazdi ako spotrebak, ked s nim idem von tak ho aj trosku prevetram, uvazujem o termostatickom ventile pripadne obycajnom gulovom ventile ktorým odstavim chladic ked bude chladno. Výmeník spraví dost, ale ako pisal vhml , pokial neotvoris ventil kurenia, prietok je velmi malý , respektivne ziadny,alebo sa mýlim ?? neviem ako to funguje v skodovke.

-> Vrba 15.04.14 14:51:21: možný dost. Ale volnou jízdou je teplota kolem 80 tudíž těch +20 v zátěži bych tomu i věřil. Za týhle vnější teploty hodně uchladí i vana bych řekl.
-> MISCHO 15.04.14 14:16:57: chladič oleja je dobrý akurát tak do trvale závodného nasadenia auta, pri použití auta "aj aj" je lepší výmenník.
-> vhml: to bych považoval spíše za chybu měření
-> MISCHO: to je super miesto
takze vies teplotu bezu chladica s chladicom ... este by to chcelo vyskusat ten vymennik 


-> MOLSO: Na medzikuse pod olejovým filtrom.
-> MISCHO: kde meriaš tú teplotu ?
-> Vrba 15.04.14 13:30:33: a máš nějaký výměník?
Protože my to teď na Praze hnali 60km v kuse v horách a teplota oleje 95, občas to maximálně vylezlo na 100 ( venku ale bylo tak 15 ) Mám tam jen VW výměník a do kopců jsem pouštěl topení aby výměníkem tekla chladnější voda.
Protože my to teď na Praze hnali 60km v kuse v horách a teplota oleje 95, občas to maximálně vylezlo na 100 ( venku ale bylo tak 15 ) Mám tam jen VW výměník a do kopců jsem pouštěl topení aby výměníkem tekla chladnější voda.
-> Vrba: -> MOLSO: Zrovna moc upravený motor nemám. Olej shel HX3 15W-40 . Na ceste do senice po dialnici pri vonkajsej teplote cca 10°C, rýchlosť cca 120 km/h a uz namontovanom chladici oleja mal olej teplotu cca 80 °C. Vecer pri návrate domov som sa dotahoval s pár autami rychlost cez 150km/h a olej mal 92°C. V lete pri teplote okolo 35°C jazde medzi dedinami rychlostou 90-100km/h bez chladica oleja preblikavala kontrolka mazania pri cca 1100 ot/min. Bohuzial som nemal namontovany budik takze hodnoty neviem.Predpokladam vsak viac ako 110°C. BTW- teplotu meram pred vstupom do chladica. Pri zahriatom motore olej 80 °C tlak 1,5 Bar na volnobehu. Pocas jazdy od 2000 ot/min cca 3,5 bar. Výmeník je urcite lepsia varianta ako nic i ked ja uprednostnujem chladic. Mate niekto zmerane hodnoty na porovnanie ? Dost ma to zaujima. Rozmyslam na vymene medzikusu pod filtrom za medzikus s termostatom. Vopred diki chalani.
-> MOLSO: Na budíku s čidlem v prsách není problém natočit 120st,realna teplota oleje bude tedy o dost vyšší. Bavíme se ale o extrémním režimu na dálnici při 35 stupních venku.
-> Tuner#2: s vymennikom by sa nemala tá 40ka prehriať nie ?
-> Vrba 15.04.14 12:09:33: Tak 10W40 je jasné, že bude celkově řidší než 50tka. 40tku v upraveném motoru dost snadno přehřeješ a proto pokles toho tlaku. Jo a jinak je to plná syntetika: www.mobiloil.com/USA-Engl
ish/.../Mobil_1_High_Milea
ge_10W-40.aspx
-> Tuner#2: Co mi trošku vadilo,byl propad tlaku oleje po zahřátí a co mě vyloženě štvalo byla dost vysoká spotřeba oleje. Ja nevim o čem to vypovídá,byl řídkej asi? Jinak to byla polosyn 10w40.
-> Vrba 15.04.14 10:54:38: Co byl ten Mobil1 zač? a co se Tě na něm nezdálo? Zrovna tohle je jedna z top značek rozhodně lepších jak Castrol, leč i na ahc se už řešili padělky :-/