* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

17:22:37
25.02.2008
Peca
-> Karel.: Ale ono ti to nevyleti z prevodovky, ono se to vytrhne z toho horniho hloubu, roztrhne to manzetu a v prevodovce ti zustane jenom ten unasec - tripod.

Zbytek poloosy ti pak rotuje, protoze drzi za spodni kloub. Kdyz mas "stesti", tak to torzo poloosy zvladne namotat nez zastavis i draty co vedou od prevodovky (zpatecka) a kabely ke starteru. Krome toho ti zastrika cely spodek az na celo motoru tou kloubovou vazelinou :-)
16:00:56
25.02.2008
Karel.
-> MATTESS: tak kámoš to má taky sériově a občas tomu dá a zatím bez problémů, uvidíme, radši ťuk ťuk:o)
15:41:06
25.02.2008
MATTESS
-> Karel.: mam to "seriově" vysoký, zatim bez problémů, ale zase já jezdím opatrně
15:28:43
25.02.2008
Karel.
-> MATTESS: jojo pokud je to nakopnutý, tak tomu věřím, ale přece pokud je ta vlečka v dobrým stavu, není to nakoplý tak to nemá jak vylítnout ne? Ta poloosa co se naráží do převodovky je přece jen pár cm, takže pro vysunutí.........nevím to snad není možný, jedině mít povolenej tlumič aby se podélný byhlo z osy
15:01:45
25.02.2008
MATTESS
-> Karel.: kamarádovi se to stalo v Běšinách při soutěži před několika lety. měl to hodně vysoký a pak je to hned
14:46:03
25.02.2008
Karel.
-> Majkl: to je první člověk co znám, že se mu něc takovýho stalo, jako samozřejmost při plným a zotočit nemyslíš vážně?9 Jsem dělal s kyvkou a ta vydržela1 uvidíme, pokud ta vlečka není vylítána tak by to mělo být OK

-> Labros: no tak to nestraš3
14:41:58
25.02.2008
Pavel P..
-> Majkl: a povolenej tlumič.... jsi zapoměl napsat47 47
14:40:42
25.02.2008
Majkl
-> Karel.: taky mi vypadla poloosa.. no problemo, plnej rejd a plnej plyn je nebezpecna kombinace pro vlecku :))
13:47:35
25.02.2008
Labros
-> Peca: To se nestává, většinou odejde dvojka 3 Co tam máš za olej?
13:46:24
25.02.2008
Labros
-> Karel.: To si piš - ale na druhou stranu, nakonec to budeš dělat na silnici deset minut levou zadní v kvádru, jako King 4
12:22:29
25.02.2008
Karel.
-> Peca: vypadla poloosa? cos dělal9 Sakra dávám vlečku místo kyvky, aby nepadalo kolo a ona snad bude vypadávat poloosa3
11:20:59
25.02.2008
Kapřík
-> Peca: tak to pak jo....Teda mně naštěstí ještě poloosa nevypadla a doufám že ani nevypadne8 No hlavně ať ti to jezdí4
08:30:42
25.02.2008
Peca
-> kaprik faster: No to vis, staci si parkrat vytrhnout poloosu na krizovatce a clovek zacne uvazovat o Lobrech6

A prevodovka se spatnym synchronem na trojce taky neni zrovna to pravy na jezdeni 8

Co bude priste? Zatim nevim, toto mi na nejakou dobu vystaci.
22:04:13
24.02.2008
Kapřík
-> Peca: Pán je asi fanšmejkr4 Lobra, převodovku po GO...co bude příště??2
12:41:53
18.02.2008
Peca
-> kaprik faster: Mam to v planu, ale je s tim jeste tmeleni az hruza...
12:41:12
18.02.2008
Peca
-> Qwert..: No na Virt prece 135
08:39:05
18.02.2008
Qwert..
-> Peca: Ale ale, tichá voda břehy mele...kam na ty věci chodíš ??
21:28:58
17.02.2008
Kapřík
-> Peca: čau.....budeš tam dávat to zadní čelo s těma světlama co jsi to vloni chystal??4
21:45:44
30.01.2008
Sajmon
-> Peca: Díky 4 konečkě jsem definitivně rozhodnutý 6
18:39:41
28.01.2008
Peca
-> Sajmon: Cau, je to samozrejme Alkyton, pod kterym je jeste vrstva Galvinolu - zakladky na hlinik a pozinkovany plechy. Zatim drzi bez problemu, Alkyton ma garanci prilnavosti k materialu pri teplote kolem 100´C, mam ho tam od leta a drzi paradne.
Extreme Tyres