skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
12:34:01
16.07.2008
16.07.2008
minno
-> Nwkt: -> Tuner#2: ja tiež :) ak tú moju krabicu raz dokončím, tak si spravím tiež takýto mega výlet. Strašne sa mi páčia dlhé cesty škodovkou, autom ktoré poznáš do posledného šróbika, a potom ten super pocit keď ti takéto auto na takú cestu spoľahlivo poslúži. Veď už teraz jazdím pomerne dlhé trasy, 1000 km za víkend bežná vec u mňa, nie je problém.
11:28:33
16.07.2008
16.07.2008
Nwkt
-> Tuner#2: My se Synym chceme taky někam vyrazit až ty škopky doděláme
11:25:56
16.07.2008
16.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peca: Moc hezké fotky a obdivuju, že máš chuť a odvahu na takovou cestu. Známej jezditl se 105tkou z Plzně několikrát do Bulharska ještě za totáče, já bych na to odvahu neměl
08:12:18
16.07.2008
16.07.2008
minno
-> Peca: pekná cesta bola :) cestovanie škodovkou na dlhé trasy je proste super :)
19:24:18
15.07.2008
15.07.2008
Kapřík
-> Peca: gratuluju k úspěšnému dojetí do cíle a zpátky
22:12:29
01.07.2008
01.07.2008
Peca
ElKo1811 01.07.08 21:53:19 napsal:
Inak čo to je ten komax? No prece komaxit :-)
Inak čo to je ten komax? No prece komaxit :-)
22:08:44
01.07.2008
01.07.2008
Peca
Více informací o chystane ceste do Italie, fotografie a plany najdete na:
www.skoda.dobrodruh.net
www.skoda.dobrodruh.net
22:02:07
01.07.2008
01.07.2008
Peca
-> MIC: Bude, v patek odjizdime do Italie na Gargano.
21:53:19
01.07.2008
01.07.2008
ElKo1811
Inak čo to je ten komax?
21:52:40
01.07.2008
01.07.2008
ElKo1811
Krásne auto
19:51:04
30.06.2008
30.06.2008
Labros
-> Peca: koukám, žes na tom máknul. A že rapiďáckým poloosám už nevěříš!
23:53:29
29.06.2008
29.06.2008
MIC
-> Peca: bude opet nejake zahranici abys rapidka poradne projel??
19:26:17
21.06.2008
21.06.2008
Peca
-> MIC: Jeste ne, na to se chystam po dovolene.
13:36:55
21.06.2008
21.06.2008
MIC
-> Peca: tak si uzivej jezdeni ..... Uz si osadil i to zadni celo s upravenyma svetlama??
16:59:50
19.05.2008
19.05.2008
Zoki
Pěknej zvuk motoru, atak dále atak dále....a hotovo :-)
00:11:23
09.05.2008
09.05.2008
Kapřík
-> Peca: no nápravička krásnáAspoň vím kam si na srazu přijít ukrást Lobra
17:16:24
23.04.2008
23.04.2008
Labros
-> Karel.: Vlečka je sázka do loterie, někdy tohleto dělá a nikdo nedokáže říct proč Já nevim čím jsem si vysloužil přízeň osudu, i když po montáži vlečky jsem to měl taky vysoký jak nakopnutou kozu, než si pružiny trochu sedly.
-> Peca: pěkný Lobra, sen mnoha škodovkářů...
-> Peca: pěkný Lobra, sen mnoha škodovkářů...
16:26:46
23.04.2008
23.04.2008
Zoki
Dobrý, hodbě peněz, hodně času a hodně trpělivosti
17:52:35
25.02.2008
25.02.2008
Karel.
-> Peca: ajo, hmmm tak jak se znám tak takoví štěstí budu mítTak třeba víš jak jezdí Dušan a nic, takže bych to nehrotil