Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
-> Peca: zase pavučinky..no ty ATS vypadaly moc libově

A o mostu mi ani nevyprávěj..taky mi nevydržel..a to mám 18 stabík. S tou tvojí 21 nebo co tam máš tam budeš muset dát kus železa

Jinak s motorem na tebe samozřejmě myslím, je tvůj

Ale doufám, že na něj moc nespěcháš... bude to někdy na jaře

-> Kapřík faster: Co noveho? Uz nemam ty ATSka, ale shanim zase z5 pavuciny, planuju vymenit predni most rezervy, ktery je rozparany od stabilizatoru, a posleze ho vyztuzit a pak jezdit. Myslis na me s tim motorem?
-> Peca: tak co nového u Peců? Chystáš nějakou změnu na příští sezonu? Nebo jenom vklidu jezdit?

-> buran: Cus, Lobra se daji sehnat tak za 4000 tisice z vrakace ve stavu vhodnem na repasi. Novy se neprodavaji, takze prolezt vrakace a mit hodne stesti.
čáu neviš kolik stála ty lobra a kde se daji sehnat
hoj,ty jo cerna kapota by se me hodila

-> Labros: No ta dalnice je velmi prizniva, nejsou to zadny extremy, takze problem s brzdama ani teplotou motoru nebyl.
Tak rapídek zvládnul cestu bez problémů? Jak se jelo přes alpský průsmyky? Chlazení a brzdy bez problémů?
Moje žena jela jednou přes Grosglockner stodvacítkou, která patřila tehdejšímu řediteli ČSAO. Nahoru prej úplně suverénně, předížděli tehdy nový favority, který stály s dýmem ve škarpě. Dolů taky dobrý, až dole prej prošlápli brzdy

-> Dušan: 20 hodin cesty, ujde to

do italie je to dlouhy co

. zname
-> sep: V Rakousku nevim, to jsme prolitli, v Italii koukali na Rapida asi jako na auto, ktery nikdy nevideli a nedokazali identifikovat znacku. Takze si to prohlizeli podle me se smesici zajmu a pobaveni. Ono taky Rapid byl suverene nejstarsi auto na cele italske dalnici
A Cesi, ktere jsme potkavali cestou, kdyz si nas vsimli, tak vesmes blikali nebo zdravili rukou. A kdyz jsem nahodou nejakyho predjel, tak se i usmivali...

Asi si mysleli, ze maji halucinace.

-> Peca: :jak na rapida koukají za hranicemi?
-> Peca: pekne fotky,musi to byt zazitek takto jet na dlouhou trasu. Auto si mel dobre pripreaveny tak je to v poho Ta ja bych asi nedojel...
-> minno: těch 1000 km na tak na půl sezóny, letos možná i celou

-> Nwkt: -> Tuner#2: ja tiež :) ak tú moju krabicu raz dokončím, tak si spravím tiež takýto mega výlet. Strašne sa mi páčia dlhé cesty škodovkou, autom ktoré poznáš do posledného šróbika, a potom ten super pocit keď ti takéto auto na takú cestu spoľahlivo poslúži. Veď už teraz jazdím pomerne dlhé trasy, 1000 km za víkend bežná vec u mňa, nie je problém.
-> Tuner#2: My se Synym chceme taky někam vyrazit až ty škopky doděláme

-> Peca: Moc hezké fotky a obdivuju, že máš chuť a odvahu na takovou cestu. Známej jezditl se 105tkou z Plzně několikrát do Bulharska ještě za totáče, já bych na to odvahu neměl

-> Peca: pekná cesta bola :) cestovanie škodovkou na dlhé trasy je proste super :)