Bery/Rapid Bery/Rapid

komentáře | popis | fotky | Bery | 20.05.23 16:36 | 410x v oblíbených
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.

Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…



- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1

Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu

náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,

-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)

-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě

-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,

za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem

Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs







2006 motor škoda 136 - úprava METALEX

vačka Schwejk

sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky

karburátory Weber DCOM 40

výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič

chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60

Pumpa FACET silver + FACET red top





Motor 2013 - 2014

obsah 1400

vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka







Převodovka - Kalmar motorsport dog kit



2014



Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.

www.facebook.com/BernasRR T





Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)







2015



Rallye Orlické Hory 2015 

Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský



Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.

 V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili  i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.

Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno. 

Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.

Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start. 

První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.

Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.

Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye







Bery/Rapid - komentáře:

21:35:33
23.08.2018
MajoLR
21:26:01
23.08.2018
Bery
-> MVM: oblíbená montážní pomůcka. 1234 je nuda.
19:08:26
23.08.2018
MVM
18:43:11
23.08.2018
Bery
10:03:29
23.08.2018
Eidy
-> Bery: Chtěl jsem jet kilem, ale nakonec budu navigátorovat jednomu ze zdrubáků, takže budu úplně bez auta.
09:28:08
23.08.2018
Bery
-> Eidy: mám tu nějaké nové materiály a technologii, váhově mi z toho leze o 0,6- 0,8 kg lehčí tlumič a je otřeba otestovat zvuk a životnost. Tak něco poskládám

Barumku nestíhám, jinak bych k němu zajel. ale přijedem na běšiny. Dostavíš se aspoň kilem?
upraveno 1x, naposled 23.08.2018 09:29:48
07:12:05
23.08.2018
Eidy
-> Bery: A jak to uděláš s tím výfukem? Svaříš si jinej nebo se tam otočíš?
06:40:42
23.08.2018
Bery
06:35:49
23.08.2018
Bery
karbecy, svody, příložka na hlavu připravený. Aj nové polotopánky ok přítele Sabelta. Nový, lehký hasičák máme, takže to v neděli nasypeme do auta, oleje, geometrie, přecvakat nápravy a to je perlička na závěr - nemám výfuk, Vše je u Urbiho na brzdení druhého motoru do LR5
06:35:04
20.08.2018
Bery
Pasujeme zatím jen na stole
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 20.08.2018 06:35:04
22:52:29
05.07.2018
Bery
-> MVM: ještě ne. Uvidíme...
13:48:55
05.07.2018
MVM
-> Bery 05.07.18 13:36:04: Zkoušels to nasadit na štefty,dát na hlavu? Jak to vychází na podložky pod hlavovýma šroubama? No i to víčko jsem u Petra při ladění cestou ztratil .. 3
13:37:43
05.07.2018
Bery
A sání docela pokročilo.
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 05.07.2018 13:37:43
13:36:04
05.07.2018
Bery
Víko nemá ještě víčko;-)
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 05.07.2018 13:36:04
16:17:01
25.06.2018
Bery
-> Antony: teď mu hrabu nové sání a víko ventilů. Pak ho čeká jedna drobnost na přední nápravě a chci ho někam vzít na projížďku. Už je mu tam dlouhá chvíle4
16:45:50
24.06.2018
Antony - zrušená registrace
Na saloně vypadá kouzelně, sluší mu to 4
08:02:52
29.01.2018
Bery
Na salóně je nám dobře, jen nám teče LP tlumič. Takže rozborka...Pomalu se začneme věnovat i tomuhle autu ať se letos svezem.Nebo ať je to bojeschopný..
20:39:23
28.08.2017
Bery
Tak jsme na kolech. Potřebujeme teď na dílně trochu brousit, řezat a svaret , tak musí rampouch udělat místo...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 28.08.2017 20:39:23
20:51:45
04.07.2017
Bery
Je to tam.

Teď ty karbecy. To bude taky akce. Představa ze to jen přidelám a bude hotovo se rozplynula jak pára.
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 04.07.2017 20:51:45
11:31:23
17.06.2017
Bery
Odrikaneho koláče největší krajic...
zvětšit Bery/Rapid - obrázek od Bery vložen 17.06.2017 11:31:23
Extreme Tyres