-> Luky: nejezdilo,ale existovalo. Respektive existuje.
RH nechám dětem na hraní.
Uvidim, ale další jistota je,že na škrábání seru.
tryskat,řezat,svářet,řeza
t,svářet...
mám takový koncept s rovnou podlahou a nápravama uloženýma v rámu, ale to je opět neprůstřelný.Do dvou let začnou fasu ubývat auta a bude to třeba jako v zahraničí -auto - nejaká technika a funkční bezpečnostní prvky a můžeš se s licencí povozit,jsi platící zákazník,co chce jezdit. Kéž by:-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
11:50:46
11.11.2016
11.11.2016
StepaNoFUN
Tak kastli máš, papíry taky, drahý díly (podvozek, motor, převodovka, nádrž, sedačky) se daj vzít z tohohle... Na několika evolucích už víme, co od toho můžeme chtít a jsou dovychytaný skoro všechny mouchy. Doval kastli a za dlouhejch zimních večerů můžeme škrábat, svářet, a řezat... :-D
11:22:31
11.11.2016
11.11.2016
Luky
-> Eidy: jak píše havlík - když chceš nějak vyřešit STK nebo jet nějakou oficiální soutěž, je takováhle splácanina (jakkoliv krásná a funkční) bohužel neperspektivní
11:08:29
11.11.2016
11.11.2016
havlik
-> Eidy: tak do ted jezdil na normálních značkách, takže se vždy do nějaké skupiny nacpal.
11:07:08
11.11.2016
11.11.2016
Eidy
-> Bery: To jsem zvědavý, co nakonec vymyslíš. A cos jezdil doteď? Přiznám se, že v předpisech se nevyznám, tak mě to překvapuje. A nebo tys jezdil prostě moderní skupinu dle objemu a teď chceš jezdit historiky?
10:37:18
11.11.2016
11.11.2016
Luky
-> Bery: a jak chceš Rapida homologovat do nějaký třídy na soutěže, když to nikdy nejezdilo?
10:35:42
11.11.2016
11.11.2016
Bery
-> Luky 11.11.16 08:50:36: pár dvoudvéřových ještě v záloze mám...asi budu věrný a zkusím reinkarnovat rapida rallye,ale...
tápu,patlám se v tom a ještě není nic rozhodnuto - radši koupit celé auto a jezdit, nebo stavět,jakou kastli...
jediný co je jistý,tak ne předohrab
tápu,patlám se v tom a ještě není nic rozhodnuto - radši koupit celé auto a jezdit, nebo stavět,jakou kastli...
jediný co je jistý,tak ne předohrab
08:50:36
11.11.2016
11.11.2016
Luky
-> Bery: když už jiná kastle, tak nejspíš čtyřdveřová?
07:43:22
11.11.2016
11.11.2016
Bery
Tak já bych to pro letošní rok ukončil.
Nastala otázka co s takovým autem. Máme tu vcelku slušně fungující celek, který nelze homologovat na rallye.Alespoň prozatím...
Takže...buď nový projekt v úzké kastli, nebo jiná značka a 4x4
Každopádně se těšíme na nové koně ze stájí Urbanmotor a evoluci přední nápravy.
Nastala otázka co s takovým autem. Máme tu vcelku slušně fungující celek, který nelze homologovat na rallye.Alespoň prozatím...
Takže...buď nový projekt v úzké kastli, nebo jiná značka a 4x4
Každopádně se těšíme na nové koně ze stájí Urbanmotor a evoluci přední nápravy.
21:15:02
22.08.2016
22.08.2016
MVM
-> Bery: Tak já to myslel obrazně .. ale proti gustu tehdejšího mechanika Vono mít v dnešní době "pádel" poctivou řadičku do Háčka .. to už chce krapetek hledat
21:14:35
22.08.2016
22.08.2016
StepaNoFUN
-> vhml: Jak rikas. Přesně v tom slisovani na placku. Do depa to dojelo, ale drželo to tak na 1mm na každý straně. Ještě že si Bery všimnul kde je problém.
21:08:42
22.08.2016
22.08.2016
vhml
21:01:47
22.08.2016
22.08.2016
Bery
-> MVM: mechanik,co s námi jezdil v 2015-16 říkal,ze gumový č..... jsou teď v módě:-) hlavní je že má rozkmit 4cm v obou osách.
19:56:08
22.08.2016
22.08.2016
MVM
-> StepaNoFUN 22.08.16 19:50:14: I když budeš na závody tahat návěs narvanej vším možným nemožným . . vždycky se našla věc co nemáš .. Za ty roky už jsem pomalu rezignoval přemýšlet co vzít A to už jsem zažil sezony co se bralo celý komplet auto na díly.. -> Bery: Kámo: ta šaltpáka mi připomíná reakci chlapíka co viděl páku v RSRku .. říká mi : To je páka jak z buldozéru
19:52:29
22.08.2016
22.08.2016
StepaNoFUN
-> Bery: Díky za pochvalu, ale moc si ji nezaslouzim. Těch kopanců a nestihani tam bylo víc, než bych si přál...
19:50:14
22.08.2016
22.08.2016
StepaNoFUN
Jo jo. Svařování tyče řazení v tunelu, invertorem a rutilkou,s kuklou přes kterou nebylo moc vidět a 15 minut před startem do RZ byla celkem sranda. Ale byli jsme rádi, že se nám podařilo sehnat alespon nějakou svářečku. Já snad začnu na závody tahat celej služebák.
19:42:24
22.08.2016
22.08.2016
Bery
Pomalu připravuju na Běšiny.
Železný hory byly super až na prasklou radicku a to, že jsem prakticky začal fungovat až na 3. RZ. Štěpán četl jedná báseň,motor dostal pěkně pokourit a podvozek taky. Na delší RZ máme opět problémy s teplotou vody. Velký chladič oleje funguje i bez ventilátoru.uvidime jak uchladi druhý motor.
Železný hory byly super až na prasklou radicku a to, že jsem prakticky začal fungovat až na 3. RZ. Štěpán četl jedná báseň,motor dostal pěkně pokourit a podvozek taky. Na delší RZ máme opět problémy s teplotou vody. Velký chladič oleje funguje i bez ventilátoru.uvidime jak uchladi druhý motor.
21:59:50
10.08.2016
10.08.2016
Bery
Startovní číslo 58
Včera jsem přijel od kolegy Leoše z dílny v 1,dneska snad zalehnu dřív. Zbytek dodelam zítra v klidu na závodech.
Chtělo by to poklidit,sam se začínám špatně v tom bordelu orientovat...
Včera jsem přijel od kolegy Leoše z dílny v 1,dneska snad zalehnu dřív. Zbytek dodelam zítra v klidu na závodech.
Chtělo by to poklidit,sam se začínám špatně v tom bordelu orientovat...
06:26:03
04.08.2016
04.08.2016
Bery
-> vhml: dám si bacha
včera jsme zavrčeli,jen na kozách,ale zas jsem mohl zaběhnout nové kotouče na zadku a trochu je zapálit abych sundal vrstvu zinku a nezasíral DS 2500. Do práce jsem si přivezl gumy na otočení,protože ze sosnový jsou orvaný jak samice a venkovní hrana nikde...
připadá mi,že nestíhám...
včera jsme zavrčeli,jen na kozách,ale zas jsem mohl zaběhnout nové kotouče na zadku a trochu je zapálit abych sundal vrstvu zinku a nezasíral DS 2500. Do práce jsem si přivezl gumy na otočení,protože ze sosnový jsou orvaný jak samice a venkovní hrana nikde...
připadá mi,že nestíhám...
17:14:38
02.08.2016
02.08.2016
vhml
-> Bery 02.08.16 07:28:50: tak to hlavně zas nezkurvi ať dorazíš i do Běšin