-> Toušík: ;-)
Jedu volnou,pomalu pak zrychlujem. Sudety byly o zvykani na auto.o novem rozpisu a o bordelu na trati. Prvni rundu zadny velky zavodeni.cumel jsem po budikach a poslouchal motor,ucil se jak taha. Navic jsem v depu zapomněl rukavice.nic moc jizda.pak jsem 2x dojel auto startujici prede mnou. Celica zadny zazrak ve 2.0...nase 1400 by ji dala,kdyby me ovsem pilot pustil.no a na konci ten vylet...to uz byla tresnicka na dortu a chyba vedle na sedadle,protoze i Tom uznal,ze mi to dal pozde.pred horizontem jsem mu rikal at to dava rychlejc.ze uz to docela jede
Litoměřice se snad naplni a bude to lepší.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
18:44:00
25.10.2015
25.10.2015
Bery
22:29:32
24.10.2015
24.10.2015
Toušík
Bery já tě neznám osobně, ale ty musíš bejt taky asi hroznej případ :) Myšleno v dobrým! Sice chceš auto do dokonalosti což už se blížíš doufám, ale měl bys třeba ubrat a dojíždět v cajku :)
07:27:20
22.10.2015
22.10.2015
Petr Urban
-> Bery: co u tebe to auto zažívá ... ale hezky si to letěl a máte štěstí že je tomu skoro prd a skoro nic vám není. Jak jsem tu nápravu pod autem obdivoval před pár týdny a zase jde ven jo ?
nějaký onboardy nahraj na youtube... to asi byla zajímavá show.
nějaký onboardy nahraj na youtube... to asi byla zajímavá show.
20:42:37
18.10.2015
18.10.2015
Bery
po oklepání cca dvou koleček bahna se obávám,že to bude na malou rozborku přední nápravy.budeme muset ještě něco poupravit a možná i narovnat.
uvidíme jak se popasujeme s náklady na rallye Litoměřice a co všechno to odneslo. Zítra to snad domeju.Takou rallye jsem ještě nejel.Super to bylo.
Tvrdý závody,náročný na techniku,žádný kilometrový nálety po rovině,člověk pořád měl co dělat.klouzalo to,pršelo,mlha byla,úmrtnost veliká,bahno,šotolina,lis tí...
Ani se mi nemůžete divit,že jdu spát.
uvidíme jak se popasujeme s náklady na rallye Litoměřice a co všechno to odneslo. Zítra to snad domeju.Takou rallye jsem ještě nejel.Super to bylo.
Tvrdý závody,náročný na techniku,žádný kilometrový nálety po rovině,člověk pořád měl co dělat.klouzalo to,pršelo,mlha byla,úmrtnost veliká,bahno,šotolina,lis tí...
Ani se mi nemůžete divit,že jdu spát.
11:14:40
18.10.2015
18.10.2015
Eidy
-> Bery: Dobře vy. Tak hlavně že se nic nestalo. Pár šrámu nevadí.
11:12:19
18.10.2015
18.10.2015
Bery
Ve 150 km rychlosti Horizont 30 do prave 3 fakt nejde sroloval.tak jsme leteli po tom poli jak sane trochu se tocili,preleteli mez a potok a tam si rapid ustlal. Dekuji mistnim za pomoc.panovi,ktery tam mel posezeni a ohniste se omlouvam.do jara to zaroste;-)
11:07:41
18.10.2015
18.10.2015
Bery
Ve skupine H3 posledni,ale v cili.2x se nam podarilo dojet auto startuji minutu pred nami a na RZ 8 jsme nechali prez 5minut nez nas divaci vyprostili.spatne se nam psal rozpis jak jsme dlouho nejeli,nedokazali jsme urcit brzdne body jak jsem dloho nejezdil,ale zalozni motor obstal na vybornou. Jen ta vacka mi davala pocoudit. Nejsem zvykly na takovy motor.
Jdeme to umyt. Auto je plne bahna,trochu to odnesly dvere a zadni lyze.
Jdeme to umyt. Auto je plne bahna,trochu to odnesly dvere a zadni lyze.
20:30:13
13.10.2015
13.10.2015
Bery
-> Stepan FUN: má být 6 +,risknu to a vezmu prořezávačku.
22:23:02
12.10.2015
12.10.2015
StepaNoFUN
-> Bery: Mám do auta přihodit zimní Nokiany z Formana? 13tky to jsou, 4x100 to má taky... :-D
20:14:43
12.10.2015
12.10.2015
Bery
chtěl jsem ušetřit a koupil jsem na tenhle náhradní motor levnější redukci pod filtr ze speedpro - chcete-li si ušetřit starosti a peníze,kupte rovnou mocal,ten nikdy nikde netekl.Víko ventilů taky rosí,pod nalévací víčko jsem vystřihl novou gumu,tak snad to bude lepší,prsa prolínají,pěknou olejničku jsem to postavil.
Zkusíme se letos trochu projet,v plánu je sobotní rallye sudety a jestli bude čas tak v listopadu Bělá.pak šup do garáže a přeladit na 2016.
Snad nám v sobotu nebude sněžit.na to fakt nemám obutí.pršet taky nemusí,kdyby nemrzlo,taky bych se nezlobil:-)
Zkusíme se letos trochu projet,v plánu je sobotní rallye sudety a jestli bude čas tak v listopadu Bělá.pak šup do garáže a přeladit na 2016.
Snad nám v sobotu nebude sněžit.na to fakt nemám obutí.pršet taky nemusí,kdyby nemrzlo,taky bych se nezlobil:-)
12:04:12
10.10.2015
10.10.2015
Bery
Uz nam to brzdi,vcera vymena oleje,dnes snad nasadim lyže a udela se geometrie
15:45:13
04.10.2015
04.10.2015
Bery
Tak rapid nam jezdi,ale zase nejde zastavit. Ladime brzdy,vymenime olej -zajizdeci ven a millers dovnitr a hura to nekam vyzkouset.
Posledni sponzor vylepen a umyt by to chtelo.ocistena mista,kde se lepilo jsou ted takova kontrastní; -)
Posledni sponzor vylepen a umyt by to chtelo.ocistena mista,kde se lepilo jsou ted takova kontrastní; -)
21:36:10
28.09.2015
28.09.2015
StepaNoFUN
-> Bery: A zapoměl jsi zmínit večerně-noční soustředění... :-D
21:24:35
28.09.2015
28.09.2015
Bery
naladěno.včera 4 hodiny a dnes celý den.Pan ladič je ještě na cestě domů,tak mu přejeme šťastnou cestu a jdem spát.jsem k.o.
02:13:30
26.09.2015
26.09.2015
Bery
Vrcime. Strasna šichta.
20:38:38
25.09.2015
25.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 25.09.15 20:29:00: Nad posledním příspěvkem máš vedle BERY/RAPID - KOMENTÁŘE možnost zastavit přispívání.
Jinak díky za info po SZ
Jinak díky za info po SZ
20:29:00
25.09.2015
25.09.2015
Bery
To jde jen tak skryt,nebo zastavit komentare? To nebyla ma prace...
12:05:27
25.09.2015
25.09.2015
Luky
-> Tuner#2: proč by mělo být zrovna něco špatně? Protože Urbi?
07:51:50
25.09.2015
25.09.2015
Bery
-> Tuner#2: ze bych rozjel kauzu jak v bulvaru?potrebujem neco na Urbana,neni mozny aby mu to tak vsude fungovalo...;-) to neklapne.
Novy motor se musi zajet aby byl pripraveny,odzkouseny.ty by jsi taky nejezdjl se syrovym motorem. Brzdit ho nechci a navic jsem ho jen stavel pod dozorem Urbiho.tak uvidime jestli se to nerozleti...ale dojezdi asi letosni sezonu, Letos je to uz stejne v hajzlu.
Ten ostry motor je na VUT na pozorovani.mate se váženi zajemci o kone na co tesit.
Novy motor se musi zajet aby byl pripraveny,odzkouseny.ty by jsi taky nejezdjl se syrovym motorem. Brzdit ho nechci a navic jsem ho jen stavel pod dozorem Urbiho.tak uvidime jestli se to nerozleti...ale dojezdi asi letosni sezonu, Letos je to uz stejne v hajzlu.
Ten ostry motor je na VUT na pozorovani.mate se váženi zajemci o kone na co tesit.