skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
14:10:01
18.04.2015
18.04.2015
StepaNoFUN
-> Nwkt: Asi dorazím taky... Počítám buď ve Čt v noci, nebo v Pá během dne...
14:08:25
18.04.2015
18.04.2015
StepaNoFUN
-> Bery: Takže klasika.. Doděláme to v klidu na závodech... :-D
14:08:13
18.04.2015
18.04.2015
Nwkt
-> Bery: Tak to se těším na příští víkend
14:06:11
18.04.2015
18.04.2015
Bery
Kdyz si predstavim,ze pristi tyden touhle dobou budu auto vodit po RZ v Hořovicích,tak jsem trochu nervozni.
Dneska dodelam pracoviste spolujezdce. V pondeli mi jeste svari podlazku s operkou pro nohy a uz pujdeme do finale.
Stabilizator mi nejak nevychazel,nic nepasuje,vsechno mam 3x v ruce a vetsinou z vyrobenych pripravenych dilu vznikaji nove vyrobky.
Opet to bude podle stareho scenare...kazdy den do 2v dilne,prachy uz mi dosly,doma se mnou moc nemluvi a chtelo by to uklidit jak na dilne,tak v garazi.
Dneska dodelam pracoviste spolujezdce. V pondeli mi jeste svari podlazku s operkou pro nohy a uz pujdeme do finale.
Stabilizator mi nejak nevychazel,nic nepasuje,vsechno mam 3x v ruce a vetsinou z vyrobenych pripravenych dilu vznikaji nove vyrobky.
Opet to bude podle stareho scenare...kazdy den do 2v dilne,prachy uz mi dosly,doma se mnou moc nemluvi a chtelo by to uklidit jak na dilne,tak v garazi.
22:52:31
05.04.2015
05.04.2015
stepan
-> Bery: Tak aspoň že tak.
22:16:07
05.04.2015
05.04.2015
Bery
-> Nwkt: autobus ne,jen tu T4;-) ale male serie versus starosti se nevyplati.
-> stepan: uplne na jednicku.rikali ze na ohyb pouzivaji jeste neco taznejsiho,ale zas ta pevnost. Jina hrana,jiny radius a super,zadne vlasecnice.
-> stepan: uplne na jednicku.rikali ze na ohyb pouzivaji jeste neco taznejsiho,ale zas ta pevnost. Jina hrana,jiny radius a super,zadne vlasecnice.
21:08:05
05.04.2015
05.04.2015
stepan
-> Bery: Ohejbání tentokrát dopadlo dobře?
14:22:47
05.04.2015
05.04.2015
Nwkt
-> Bery: Sis koupil autobus?
23:21:41
04.04.2015
04.04.2015
Bery
měl jsem tu čest trávit pár dní na dílně u Urbiho a vidět jeho práci zblízka.Za poslední 2 roky jsem navštívil pár dílen renomovaných motorářů,dokonce jsem včera skoro do půlnoci strouhal písty a ojnice v dílně u p.Chovance a můžu vám říct,že to je jedním slovem hustý zážitek. Dneska padám po cestě domů na hubu. Urbi-démon pokračuje ve skládání toho monstra,které se narodí v tom temném sklepě:-)
Jestli ten kolotoč kolem auta brzo neskončí,tak mě to sežere.
Jestli ten kolotoč kolem auta brzo neskončí,tak mě to sežere.
09:13:31
30.03.2015
30.03.2015
Bery
-> Eidy: si nerozumime.;-)dorazy si resi tlumic sam. ta guma horniho ramene je jen takova tresnicka na dortu. Pri stlaceni nikde nic nevadi.pri vyveseni jde vyvod do pricky v rameni a opiral se i o ty plechy ve kterych je tlumic ulozeny.nevim kolik je chod tlumice v serii,ale tady ten zdvih je 120mm+
23:33:47
29.03.2015
29.03.2015
Eidy
-> Bery: Vyvěšení tlumiče by měl řešit doraz na horním ramenu. Třeba na RC autech jakmile to neřeším dorazem, tak tlumič roztrhnu Ale nemám to na ponku, nemůžu soudit.
23:26:54
29.03.2015
29.03.2015
Bery
musím zachovat délku,takže bych to musel posunout i nahoře.Max stlačení není problém,ale vyvěšení tlumiče.
každopádně je to vyřešený,vyztužený a praxe ukáže. Už aby to bylo.
každopádně je to vyřešený,vyztužený a praxe ukáže. Už aby to bylo.
11:45:00
28.03.2015
28.03.2015
Eidy
-> Bery: Tak jinak. To rameno to oslabí, ale minimálně v podélném směru (rány do kola) a taky na ohyb ramene od pružiny. A co navařit ty stojiny na uchycení tlumiče o něco výš? Navrtat novou díru? Prostě to posunout kousek nahoru. Teda pokud je tam pak místo při maximálním propružení.
10:41:00
28.03.2015
28.03.2015
Bery
To je proste vyvoj,s tim se v motorsportu musi pocitat. Jdu delat,zitra jedem a zatim je na tom jeste hromada prace.vcera me to stalo 10 hodin a kde je ted nahnat...
10:28:48
28.03.2015
28.03.2015
Bery
-> Eidy: na pevnost to urcite nebude mit vliv. Neboj se ze jsem nedoplnil material a nevyztuzil.
Bud je ten tlumic celkove mohutnejsi,nebo se pri konstrukci nepocita s takovym zdvihem..musi se podbrousit i vlastni drzak v rameni,protoze pri vykyvu tlumice to jde dotvrda.
Bud je ten tlumic celkove mohutnejsi,nebo se pri konstrukci nepocita s takovym zdvihem..musi se podbrousit i vlastni drzak v rameni,protoze pri vykyvu tlumice to jde dotvrda.
23:40:31
27.03.2015
27.03.2015
Eidy
-> Bery: Smát se Ti nebudu. Jen řeknu hmm . Pešek, ale nic jinýho s tím nevymyslíš. Naštěstí to nebude mít vliv na pevnost ramen.