-> MerHanz: dik za fotky
VÝROBA STABILIZATORU 18 mm Kdo by mel zajem,at da vedet,do vanoc bych rad zadal mensi serii do vyroby.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svého Rapida jsem pořídil v roce 2000 – na jaře.Rok výroby je 1989 – motor 136,najeto 46000km. Jsem 3. majitel a auto prý nezná vodu,sníh a už vůbec ne sůl což bude asi pravda,protože je celkem netknuté – teda až na přední blatníky,kde se koroze trochu vyřádila,takže staré blatníky nahradí nové.
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Při prvním rozebírání auta – v létě 2000, kdy jsme dělali na tátově Fa a na MÉM Rapidu dutiny jsem objevil pěkně zmaštěný kus podlahy,za sedačkama cca 0,5 kg granulí pro králíky,pod kobercem brousek na srp a spousta jetele,takže nezná sníh,ale umí nakrmit domácí havěť…
- Podvozek – 4x kotouče, v předu chlazené + propojky, vzadu klasické kotouče z předku,dělený 4pístkový brzdič,hydraulická ručka s válečkem girling, trubičky-(2013 opletené hadice) vedené vnitřkem vozu,brzdovka DOT 5,1
Vyztužené nápravy.Zadní PM ,Tlumiče + pružiny HP Racing,upravený stabilizátor,nové uložení a ukotvení zadních tlumičů,lyžina vepředu i vzadu
náboje 4x100,vzadu nové náboje rozšířené o 20mm made by Saky,
-Nádrž - ATL 25l zapuštěná do kufru(2013)
-Kastle - zadní blatníky R/H,zavařené okapničky,zavařené výdechy za zadními bočními okny,přední lamino haubna s výdechem vzduchu od chladiče,,světelná rampa,boční a zadní okna MARLON natvrdo,od 2010 zrušené uložení v gumě
-Interiér - bez čalounění,dveře kryté 0,8mm alu plechem,vyřezané,odlehčen é,2 anatomy OMP,široké pásy OMP dokonce i s platnou homogací, ochranný rám(AMD),v r. 2010 doplněna výztuha střechy,vyměněná celá střecha,zrušení větrací kapličky a s novou střechu zbavení se 5kg kytu po vařeném střešním okně ,upravená palubní deska, startovací panel na tlačítko,spousta budíků,,
za sedačkou spolujezdce umístěná gelová baterka,upravené držáky sedaček.Voda v mědi,spojka,brzdy,benzín vedené vnitřkem
Kola 5-7J 13 Alpin a ATS,pneu Matador,Kumho 180/530/13střední a tvrdá směs
2006 motor škoda 136 - úprava METALEX
vačka Schwejk
sání přez hlavu(Bauer),od 2010 prodloužení o 50mm by Saky
karburátory Weber DCOM 40
výfuk.svody 4-1+termopáska(Boďa Krejčí),výfuk - nerezový tlumič
chladič oleje ,olej Castrol RS 10W60
Pumpa FACET silver + FACET red top
Motor 2013 - 2014
obsah 1400
vačka 296°,Setrab chladič,Olej Millers nanodrive,keramická spojka
Převodovka - Kalmar motorsport dog kit
2014
Spuštěn projekt Bernas Rallye Racing Team,lze sledovat na Fcb.já se budu dál věnovat autu a aktualizaci profilu tady na Virtu.
www.facebook.com/BernasRR T
Tak prý to video z autoškoly není taková ostuda jak si já myslim,takže odkaz...A aby bylo slyšet,že jízda bez interkomu je za trest a přejezdy bez sluchátek končí až druhý den,kdy vám přestane pískat v uších.Ať žije dog-kit:-)
2015
Rallye Orlické Hory 2015
Škoda Rapid ,posádka Martin Beran,Tomáš Kořenský
Jak začít?Je červen a my jsme na našem Rapidu, mimo testovacích, najeli 0 závodních kilometrů. Ale už je to tu, konečně odjíždíme na závody. Po dlouhé době černozelené Subaru Impreza a modrobílá Škoda Rapid bok po boku v kempu a na rychlostních zkouškách v okolí Opočna.
V letošním roce nás problémy provázely od prvního startu. Rallye Hořovice jsme se nezůčastnili i přesto, že jsme se pokoušeli auto zprovoznit do poslední chvíle a na dílně jsme strávili stovky hodin. Při odjezdu na rallye Litoměřice nám sdělili že závod je zrušen. To už je vážně nepřející osud, ale vyčkáme, vždyť do rallye Orlické hory zbývalo 14 dní.
Motor je naladěn, kola přezuta, v den odjezdu kontrolujeme zběžně auto a při nastavování geometrie vozu zjišťuji, že spodní uložení přední nápravy nevydrželo testovací nápor. Místo kontroly nastavení vozu pracujeme na plný plyn. Z plánovaného odjezdu v 17:00 odjíždíme v 22:30 směr Opočno.
Ráno po administrativní přejímce vyrážíme najíždět. Rychlostní zkoušky se nám líbí, tratě budou o technice, ne o rychlosti, což nám a našemu vozu vyhovuje. Bojujeme s časem a s rozpisem aby byl bez chybný a během závodu jsme co nejméně přepisovali.V tomhle to Tomáš nemá jednoduché, když mě žene po trati rychlostní zkoušky a zjistíme, že něco nesedí. Zkuste psát například při rychlosti nad 100km/h poznámky do rozpisu, když se vám trať míhá kolem oken v autě, které poskakuje po cestách jako starý trakař.
Na slavnostním startu nás překvapí průtrž mračen s krupobitím, které rozežene početný dav diváků obdivujících náměstí plné závodních vozů všech značek, poté návrat do kempu a ráno v 9:19 start.
První rychlostní zkouška je křest ohněm, je znát dobře napsaný rozpis,ale po 4 km nás pozlobí chlazení a my odstupujeme pro závadu, kterou dokáže vyřešit nová spona a kousek hadice v hodnotě 50 Kč. Kolem nás projíždí naši kamarádi a zároveň soupeři. Povzbuzujeme, fandíme, pak přichází delší přerušení a dostáváme zprávu o nehodě. Když slyšíme přistávat vrtulník je nám jasné, že se cca kilometr od nás bojuje o život.
Po vychladnutí motoru doléváme vodu z nedalekého potoka, opravujeme chladící soustavu a můžeme pokračovat. Bohužel rallye si vybírá svou daň a soutěž pro všechny končí tím nejhorším způsobem.
Dalším podnikem je dlouhá a náročná Radouňská rallye
Bery/Rapid - komentáře:
08:48:16
11.12.2014
11.12.2014
Bery
23:23:43
08.12.2014
08.12.2014
MerHanz
Ve zlobicích jsem šel jen na chvilku před bránu.Nečekal jsme tam drama, i když s přibývajícím počtem průjezdů už to bějvalo zajímací. No jako by to Bery udělal pro záběr :D :D Ale nálet měl monstr. To jsem viděl ten dlooouhej bok i přez hledáček :D
08:10:35
08.12.2014
08.12.2014
Bery
Kopcari to bali kdyz treba napousti gumy mekcidlem.
Ja uklizel v garazi abych mel kam nosit rapida po castech.a mel jsem cas a folii,taxem to zabalil.dela to hodne lidi a jestli je to lepsi nevim. Urcite to neni horsi.
Ja uklizel v garazi abych mel kam nosit rapida po castech.a mel jsem cas a folii,taxem to zabalil.dela to hodne lidi a jestli je to lepsi nevim. Urcite to neni horsi.
06:16:02
08.12.2014
08.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 07.12.14 23:00:38: To je kvuli bordelu na ceste.
23:00:38
07.12.2014
07.12.2014
Nwkt
-> Tuner#2: Na Ecce Homo s takhle zabalenýma gumama jezdily formule až ke startu
22:11:02
07.12.2014
07.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 07.12.14 22:06:32: To se maji pneu takhle balit? Vim ze nekde mimo denni svetlo, ale tohle kvuli vzduchu?
15:34:48
21.11.2014
21.11.2014
Bery
řízení jsem našel nový,svisláky a ložiska do nábojů musim pohledat,ale někde tu budou taky,včera jsem přivezl jednu přední nápravu,ta už se pískuje,druhá přijede příští týden v útery,kuláky od Skodovaka objednaný,nový spodní kostky svisláku s novým dorazem made by Saky se už vyrábí,trubkový spodní ramena jsou už skoro taky na cestě...Já bych tu sosnovou 30.11 snad ještě stihnul kdybych nezačal rozprodávat motor....
Jo a 2 nový bloky motoru-pro ty letim za chvilku
Jo a 2 nový bloky motoru-pro ty letim za chvilku
20:52:28
19.11.2014
19.11.2014
StepaNoFUN
-> Bery: Kde je tady tlačítko to se mi líbí? :-D
20:49:20
19.11.2014
19.11.2014
Bery
ale tlemili jsme se až do konce.
to byl výjezd z volnějšího retardéru do levý 6 mezi vrata,byl jsem dlouhej,ale kolo mělo projít bez úhony,že to odřu jsem tušil.prdnu tam dvojku,hodim volantem,dám podlahu,bokem do vrat,srovnám kola,protože už jsem videl že to vyjde a bum.Platle a pant za gumou...
furt lepší,než se svorem ubrat,stočit to a pak mu zas naložit.To by bylo na b sloupek a bum mnohem horší.
Ale abychom to zakončili z vesela...Štěpán jak jsme zastavili,respektive doklouzali do pole se na mě otočil a naprostým nadšením mi říká: ty voe,dobrýýý,ser na to jedem dál,ne???:-))))jel bych,ale nemáme kolo...fááááákt???:-))
to byl výjezd z volnějšího retardéru do levý 6 mezi vrata,byl jsem dlouhej,ale kolo mělo projít bez úhony,že to odřu jsem tušil.prdnu tam dvojku,hodim volantem,dám podlahu,bokem do vrat,srovnám kola,protože už jsem videl že to vyjde a bum.Platle a pant za gumou...
furt lepší,než se svorem ubrat,stočit to a pak mu zas naložit.To by bylo na b sloupek a bum mnohem horší.
Ale abychom to zakončili z vesela...Štěpán jak jsme zastavili,respektive doklouzali do pole se na mě otočil a naprostým nadšením mi říká: ty voe,dobrýýý,ser na to jedem dál,ne???:-))))jel bych,ale nemáme kolo...fááááákt???:-))
20:10:47
19.11.2014
19.11.2014
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Ten pant vrat tam prostě překážel... :-D Ale jinak parádní svezení. :-) A trocha laminátu a jiná náprava (která se stejně měla měnit) to spraví. ;-)
19:52:34
19.11.2014
19.11.2014
vhml
Silnice vedla odkud kam?
19:49:34
19.11.2014
19.11.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
09:49:40
17.11.2014
17.11.2014
Bery
něco málo sepíšeme,byl to zajímavý rok.
Že to takhle blbě zakončím ve Zlobicích jsem si nepředstavoval,ale to se na takových akcích stává.Každopádně jsem si to moc užil,děkujeme celému Multi-Sexu za uspořádání rallye show a za pozvání a hurá nakupovat díly a hlavně to pořádně rozebrat.Auto je dobitý jak Bagdád...
Že to takhle blbě zakončím ve Zlobicích jsem si nepředstavoval,ale to se na takových akcích stává.Každopádně jsem si to moc užil,děkujeme celému Multi-Sexu za uspořádání rallye show a za pozvání a hurá nakupovat díly a hlavně to pořádně rozebrat.Auto je dobitý jak Bagdád...
21:34:10
10.11.2014
10.11.2014
Bery
Tak opet visime na heveru.podvozek po velkem úsili snizeny zase vyzeneme o 3-4 otacky nahoru protoze jsem skoro prodrel lyzi.to je to testovani primo na zavodech.zkusim ten predek i trochu pritvrdit.jinak asi jen kontrola a v patek hura na jednu malou akci.obul jsem nejhorsi gumy,pribalim par kol na dodrbani a sklouzneme se.pak asi 30.11 sosnova a zacne repas na 2015.
20:05:56
02.11.2014
02.11.2014
Bery
12:47:51
17.10.2014
17.10.2014
Bery
-> Antony: rallye Světlá nad Sázavou
19:37:53
16.10.2014
16.10.2014
Antony - zrušená registrace
-> Bery: kampak se to chystáš? Na Vsetíně jsem tě nenašel, ani Šimurdu. .