skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 r.v. 1986 AZNP Kvasiny.
- koupeno v PZO Tuzex Praha dne 15. července 1986 za 17.375,- tuzexových poukázek (BONY)
- "první majitel" auto je po dědovi.
- potahy si nechali dělat prarodiče u čalouníka přímo na míru hned po koupi vozu v roce 1986
- 2021-2023 na autě probíhá renovace, která se kvůli nedostatku času trošku protáhla. Byly to, bez pár měsíců, tři roky, co bylo auto v rozebraném stavu.
- 19. 12. 2023 oficiálně ukončená renovace úspěšně absolvovanou STK
- koupeno v PZO Tuzex Praha dne 15. července 1986 za 17.375,- tuzexových poukázek (BONY)
- "první majitel" auto je po dědovi.
- potahy si nechali dělat prarodiče u čalouníka přímo na míru hned po koupi vozu v roce 1986
- 2021-2023 na autě probíhá renovace, která se kvůli nedostatku času trošku protáhla. Byly to, bez pár měsíců, tři roky, co bylo auto v rozebraném stavu.
- 19. 12. 2023 oficiálně ukončená renovace úspěšně absolvovanou STK
Škoda Rapid 130 - komentáře:
Krásný kousek. Cením, že i po renovaci zůstal zachován původní vizuál interieru a mlhovky.
-> Robert 106: Pokud použiješ kvalitní tmel, kterým k plechovým víkům přilepíš gumokorkové těsnění, tak to pak neteče...
Plechové víko ventilů má na pár místech tak malou styčnou plochu pro těsnění, že je potřeba ho opravdu dobře přilepit, aby to neteklo. Naopak mezi hlavu/blok a těsnění víka je dobré nedávat žádný tmel, jen těsnění lehce potřít olejem.Totéž u vany motoru, mně se osvědčilo nedávat vůbec těsnění a vanu přilepit pouze na tmel. jediná nevýhoda je, že se pak blbě sundavá - ten tmel, co používám, drží opravdu dobře.
-> MSRapid 25.11.22 09:59:57: takhle vypadá skoro každá převodovka z auta, které normálně jezdilo...

-> MSRapid 25.11.22 09:59:57: takhle vypadá skoro každá převodovka z auta, které normálně jezdilo...

Tak dát víka od AVONu to by bylo originál,
Mě teda hlavně ten boční dek hrozně tekl a ventil dekl vždy zadním krajem.
Po nasazení víka AVON a feldího už ani kapka.
Mě teda hlavně ten boční dek hrozně tekl a ventil dekl vždy zadním krajem.
Po nasazení víka AVON a feldího už ani kapka.
Auto bych chtěl mít ve stavu / vzhledu, v jakém jezdilo ve druhé polovině 80-tých let, kdy s ním jezdili prarodiče. I když pár úprav na něm bude, ale ty by se měly dát, vždy v případě potřeby, snadno demontovat a uvést do původního stavu. Do technické podstaty vozu se mi nechce zasahovat, to by už bylo jiné auto a ne, to co jsi pamatuji z dětství. Nepředpokládám, že motor bude časem bez úniků oleje, na druhou stranu, než se motor předělával, tak jediná místa, kde docházelo k úniku byly gufera na klice a vana. Kolem vík ventilů nebo rozvodových tyček to bylo kupodivu suché. Převodovka prošla taky podobnou proměnou, ta to ale potebovala. Když jsem viděl co bylo kolem náhonu rychloměru a řadící tyče ... Po demontáži jsem z ní škrabal tak cca 5 mm vysokou vrstvu prachu s olejem, tedy jenom v místech, kam se člověk během let nedostal na mytí...
-> Robert 106: Ale to by nebylo originál
Jinak i s originálním víkem ventilů i rozvodových tyček lze bez většího úsilí mít motor bez úniků oleje.
Jsou horší místa na zatěsnění - jak psal Tom - hřídelka benzinového čerpadla, baroskop oleje, špatně odlitý blok mezi rohem víka rozvodových tyček a jímkou baroskopu oleje, pak také někdy zátka za vačkou pod setrvačníkem...
...no a hlavně celá převodovka

Jinak i s originálním víkem ventilů i rozvodových tyček lze bez většího úsilí mít motor bez úniků oleje.
Jsou horší místa na zatěsnění - jak psal Tom - hřídelka benzinového čerpadla, baroskop oleje, špatně odlitý blok mezi rohem víka rozvodových tyček a jímkou baroskopu oleje, pak také někdy zátka za vačkou pod setrvačníkem...
...no a hlavně celá převodovka

-> Robert 106: AC pumpa tam je, takže je tohle stanovisko neplatné. 

Pěkná práce na motoru, taky mám rád čistý motory. Jen bych Ti doporučil víko zdvihátek dát z Felicie stejně jako sehnat litý víko ventilů. Odměnou Ti bude, že z motoru nekápne ani kapka oleje.
krásný rapid, hezký kousek a ještě kousek od nás :-)
Slušný kousek, obvzláště s rodinnou tradicí a historií
Pěkný rapid. Těším se na další fotky a popis.
