Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

09:58:27
20.02.2014
Bukaj
-> Koblet 19.02.14 20:38:28: Na co skladovat věci, které nevyužiji? 3
09:57:45
20.02.2014
Bukaj
-> Jozka:

Bohužel držák Cčka nemám ani jeden - dodnes si nadávám, že jsem před pár lety nevzal ten origo blatník s držákama za tři kila...8

Ale můžu vzít na okouk moji repliku trubiček dvoukarburátorového termosytiče6
06:10:57
20.02.2014
Koblet
-> Petr98: Dik za rozsireni obzoru.4
23:15:36
19.02.2014
Jozka
-> Koblet: No a právě proto sháním a vyvíjim tak vlažným tempem - nakonec jsem kvůli návaznosti předvrtání před lakem zbaběle vzdal. Ale oni se dají v podstatě doplnit kdykoliv..

-> Petr98: Pěknej výkres..4 (docela to i vypadá na můj "rukopis").
23:00:54
19.02.2014
Petr98
22:37:25
19.02.2014
Koblet
-> Jozka: Jo zrovna usmev musi byt perfektni, to chapu. Uprimne receno jak jsou pridelana cecka vubec nemam tuseni. Tak detailne znam jen svuj model.3
21:50:56
19.02.2014
Jozka
-> Koblet: Chybí mi jeden středovej držák plastovýho kraje úsměvu - céčka (rohlíčku), myslel jsem že hravě zmáknu z nerez plechu, ale v výsledek pokusu v origo tlouštce jen tak ve svěráku jsem seznal nedokonalým..
21:32:14
19.02.2014
Koblet
-> Jozka: Pokud myslíš ten držák plastové lišty, tak ten bych možná někde našel.
21:26:01
19.02.2014
Jozka
-> Koblet: Aha, nesrozumitelný, vypadlo mi "céčka".. Jsem si u těch blinkrů totiž vzpomněl na sousední díly plastový..
21:12:42
19.02.2014
Koblet
-> Jozka: co myslíš tou střední příchytkou?
21:06:17
19.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Žádný hranatý blinkry ? Škandál ! Hele, možná jsem se už ptal, ale už jsem fakt blbej - jednu střední příchytku navíc bys neměl, třeba i s ukrouceným šroubkem.. ?

To vybrání mi připadá na všech tak nějak stejný od oka a ...



-> Petr98: jestli těfnění nebude daný dobou vzniku.. teď jsem teprve koukl, pár kapkovejch má placatý hnusy, z toho jeden nepřežil skladování a barvu má jak moucha po dvou letech vypadlá z krytu zářivky, dvě 69-ky mají gumy kulatý.. I když u těch si nejsem jistej, zda jsem je už nevyměnil - takže zas vím kulový.
20:38:28
19.02.2014
Koblet
-> Bukaj: Ty nemáš něco na skladě? Je čas se nad sebou zamyslet.3
07:18:12
19.02.2014
Bukaj
Ono je vlastně pravda, že ty kapkový blikače tam maj vybrání na kulatou gumku, tak nejspíš máte pravdu 4

A 69 nemám na skladě3
10:09:23
18.02.2014
j_j
-> Bukaj: líbí se mi jak pár lidí tady má třeba jen klínovej řemen navíc a jiný zase sklady :) 3 jinak se přikláním k tezi Petra98
upraveno 1x, naposled 18.02.2014 10:09:52
09:47:53
18.02.2014
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka: Teď abych šel probírat sklad 3

Ale stejně musim někdy vyhrabat věci pro Jožku, tak mne to nemine6
08:07:09
18.02.2014
Jozka
-> Petr98: Už vím, co budu dělat večer... 5
08:04:15
18.02.2014
Petr98
-> Bukaj: v mě sbírce blinkrů mají všechny dlouhé kulatou gumu a krátké mají všechny hranatou pěnovku.
07:59:51
18.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak že by to bylo naopak ? ? ? Jo je, to možný.. ..

Moc jsem tohle neevidoval, origináální jsem totiž vyhazoval - měl jsem takovou vhodnou gumu přibližně kruhovýho průřezu, do který si "sklo" krásně sedlo..
07:32:00
18.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Myslíš, že ten šedej pěnogumovej mřížkovanej proužek dávali až posléze? Mám za to, že naopak byl dřív, než černá guma...

Alespoň u kapkových blinkrů jsem vždy viděl pěnogumu...
19:18:05
17.02.2014
Tabi
Dík za foto.Mám to úplně stejně jako ty.On je totiž rozdílnej rádius (nebo prohnutí) sklíčka oproti spodku.V krajích je těsnění zmáčklý a v prostředku to sotva těsní.Když jsem litra koupil,tak jsem si toho hned všimnul,že tam to sklíčko moc dobře nesedí,a myslel jsem si jestli nemám jinej typ sklíčka,ale asi to je výrobní nepřesnost.Ostatně jako na jiný místech.:-(
Extreme Tyres