Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.

Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.

Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.

V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)

Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)

Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)

Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.

Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy

Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy

Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního

Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL

Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska

Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče

Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu

Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.

Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr

V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)

Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice

Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.

-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

16:21:53
09.01.2013
j_j
-> Jozka: nikdy nedporujte Jožkovi :) *standard img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../8256_2011-05 -15_16-00-40_50.jpg * luxka (MBG/X/ atd.) www.auta5p.eu/srazy/.../r oztoky_20.php ale dej si tam to, co se Ti bude líbit :) PS: prostě bych vzal cokoliv pěknýho a udělal z toho nějakou přijatelnou variantu pro tyrkys....
upraveno 1x, naposled 09.01.2013 16:26:51
16:05:54
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: tak ty takhle pískové nejsou, jsou fakt do té zrzavo hnědé...
15:59:53
09.01.2013
Koblet
-> Jozka: No já bych řekl že hnědá v litrech je spíš něco takového skoda-virt.cz/cz/.../4868 -danster-1000-mb-68 , což je o dost světlejší.

-> Stepix: Myslíš že by bylo možné poslat nějakou tu fotku? Třeba ta hnědá nebude taková jako na fotce.6 Naděje umírá poslední.
15:36:39
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Mrkni tady kolem, mě ty nabízený sedačky připadají jako kusy typicky montovaný do 1000/1100 MB Deluxe tyrkysových.. To standarty byly víc do hněda.. Já bych se jich nebál.. 4
15:28:32
09.01.2013
Koblet
-> Stepix: Ty sedačky mají stejnou barvu jako ten náhled? Já bych osobně radši něco co tam barevně má být a tahle hnědá je teda na mně dost divoká6 . Ale díky za tip a snahu. Pokud nic originál za dobře neseženu, budu rád i za tuhle hnědou. Netuším jak moc je to nedostatkové zboží. Jinak tapecy jsem snad sehnal ještě černo-šedé a k těm už by se doufám dala kombinace odpovídajících barev sedadel sehnat lépe. Uvidím až mi přijdou.5
15:15:51
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Aha, já to "pouze pro představu" pochopil jako letmý náhled těch konkrétních.. S tapecama máš bohužel pravdu - i když tomhle konkrétním případě by mechanismy na kilový lokace vytunit i šly..
15:10:49
09.01.2013
Stepix
-> Jozka: to je taky ilustrační obrázek pro představu jak tam píšu... sic k tomu jsou tapecy ale ty mu budou k ničemu...
15:03:12
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Vzhled koženky sedaček a hlavně dveřních tapeců se dvěma "chrom" lištama je ale "podezřelej"..
15:01:12
09.01.2013
Stepix
-> Jozka: to určitě ne
14:50:10
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Moc pěkný, není to dokonce 110L ?
13:44:45
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: ano, jak říká Jozka: , měli by tam jít bez problému. Jsou pěkné, koženkové. nějaké takovéhle (pouze pro představu) img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7525_2010-10 -26_20-51-18_24.jpg . Vím že u řidiče byla jedna s prasklinkou, jestli si dobře pamatuju, nic tak hrozného... hlavně sehnat dnes zcela nepoškozené sedačky je kumšt! Jestli bys měl zájem, řekni co dáš a já se toho kámoše zeptám jestli souhlasí... popřípadě aby ti udělal foto
11:17:30
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Sedadla jsou 100% záměnný.. první typy 100-vek mají podvozek - pojezd nejspíš úplně stejnej, někdy v čase se změnila (zmenšila) akorát podélná rozteč mezi kolečkama - sedadlo jde posunout víc dozadu i dopředu..
E: nebo jen dopředu nebo dozadu, nevím jistě - ale montáži do MB to nebrání.
upraveno 2x, naposled 09.01.2013 11:18:58
09:48:55
09.01.2013
Koblet
-> Stepix: Ta sedadla ze stovky jsou stejná jako z litru? Ve stovkách se moc nevyznám, takže netuším jak to tam drží, jestli jsou tam stejné kolejnice na předku a uchycení vzadu.
09:47:50
09.01.2013
Jozka
-> Stepix: Takovou sadu bych si taky nechal líbit..4
09:13:02
09.01.2013
Stepix
-> Koblet: kdyžtak bych věděl o velice pěkných sedačkách (světle hnědá koženka) ze škody 100
08:04:11
09.01.2013
Jozka
-> Koblet: Jo, čalounění je kompatibilní montážně snad pro všechny MB (i když prvomodelový, kde byla jeho spodní "zarážka" jiná, jsem do novějších dveří nezkoušel), takže je důležitej stav a aby se ti líbilo k barvě auta a k sedadlům.. Takže klidně i "třípruhový", i když ro mě osobně v modelu 69 připadá trochu divný..4
-> Bukaj: Na ten vnitřní plech by se dokonce daly instalovat teoreticky i stovkový vehementy stahovací a jiný..
12:31:06
08.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Jo myslel jsem si to, ale díky za potvrzení. Takže hurá do objednávání.6 Ještě k tomu poladit sedadla aby bylo na čem sedět a bude to krása.
11:38:12
08.01.2013
Bukaj
-> Koblet:
Jo, tapece jsou úplně kompatibilní na všechny modely 4
Jožka chtěl naznačit, že dveře posledních modelů měly přípravu na stahování oken...
09:15:12
08.01.2013
Koblet
-> Stepix: -> Jozka: Mám možnost koupit za dobře tapece z auta z roku 1967. Půjde to do roku 1969? Info od Jozky s originalitou zadních dveří mě trošku znejistilo.
09:05:24
08.01.2013
Stepix
-> Koblet: jj. já jsem tam taky měl celočerné tapece... pak se mi podařilo sehnat vínovo černé k sedačkám a vypadá to daleko lépe :-)
Extreme Tyres