-> Koblet:
Asi ti do toho vnesu trochu zmatku, ale moje zkušenost je jiná, než Dokingovo:
Zatím ve všech MB, kde byl sytič předělán z automatického na mechanický byla pro sytič použita páčka, sloužící původně k obsluze klapky na ventilátoru topení. Většinou byla páčka ještě otočena o 180° podle své osy, aby při vypnutém sytiči byla dole a při aktivovaném sytiči nahoře. Clonku chladiče měly všechny MB, na kterých jsem kdy něco dělal (cca 8 aut) zachovanou.
Originál systém sytiče vypadal takto: bukajovofoto.rajce.idnes.
cz/Ostatni_MBcka
Ale to asi víš
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
20:26:37
13.01.2013
13.01.2013
Bukaj
20:20:54
13.01.2013
13.01.2013
Koblet
-> doking: To táhlo tam vůbec nemám. Nejsem si jistej jestli se pro modelový rok 1969 ještě vůbec ta clona chladiče dělala.
20:04:10
13.01.2013
13.01.2013
doking
-> Koblet: Nevím jestli ti pomohu,ale v mb je jedna páčka na ventil od topení,druhá na ventilátor a je tam také třetí věc a to takový posunovací člen na kolejničce,kterým se vytahovala a stahovala clona chladiče. A jestli si dobře vybavuji,tak většinou se rušila tato clona a na její místo se dostal pravděpodobně ventilátor a tím pádem se uvolnila páčka pro mechanický sytič. Snad to tak je,nevím to jistě.
19:38:44
13.01.2013
13.01.2013
Koblet
Nevíte někdo náhodou jak má být správně udělaný sytič v autě? Mám ho udělaný jako ruční na jednu z páček u ruční brzdy. Měl jsme za to, že jedna páčka ovládá vodní ventil topení pod zadním sedadlem a druhá vede do motorového prostoru k větráku. Já mám jednu k vodnímu ventilu a ta druh je sytič.. Ale u větráku je taky lanko, akorát netuším kde chudák končí v autě. Takže teď nevím co má být správně. Jestli neřešit větrák, nebo řešit sytič nějak jinak.
18:34:48
12.01.2013
12.01.2013
Koblet
-> Bukaj: -> Danster: Tak rouno pod sedák nemám, ale zbytek jsem identifikoval a už je na místě. Plechovka Chemoprenu a smrad v celé garáži. Ale hned to vypadá lépe. Díky za rady
15:20:28
12.01.2013
12.01.2013
Danster
-> Bukaj: I u standartů to tak bylo
23:57:31
11.01.2013
11.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Pak ještě u Deluxů (u Standardů zase nevim) bylo pod zadními sedáky to rouno, ale bez koženky a jen položený, nelepený. Pod pravý sedák mělo v sobě díry na hadice topení...
22:52:27
11.01.2013
11.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Díky za popis. Teď snad ty kousky zítra nĕjak identifikuji.
22:44:07
11.01.2013
11.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Fotku tady nemám, ale za zadníma sedačkama se nachází 4 ks "tapecíru" - na zadní stěně je nalepen chemoprenem a nahoře packama přichycen jeden odhlučňovací panel, na bocích jsou dva malé lichoběžníkové panýlky s obšitým lemem (taktéž nalepené) a na podlaze zavazadlového prostoru je poslední panel. Panely jsou z recyklovaného "hadru (asi lisované zbytky z textilek) a potažené nepříliš kvalitní tenkou a tvrdou koženkou.
Odlišnosti verze standard neznám.
Odlišnosti verze standard neznám.
22:24:15
11.01.2013
11.01.2013
Koblet
Nemáte nĕkdo náhodou nĕjaké foto jak vypadá hotový prostor za zadní sedačkou? Mám v bednĕ nĕjakou servanou izolaci a gumy, ale jsem si jistej tak s předními podbĕhy. Gumy na podlahu snad nĕjak poskládám, ale ten prostor za sedadly jsem snad v litru naživo nevidĕl.
19:39:42
11.01.2013
11.01.2013
Koblet
-> saskyn2: Díky moc za fotky. Dostal jsem ještě jednu nabídku na sedačky i s tapecemi. Podle telefonického popisu by to mělo být ve slušném stavu, takže by mi to vyřešilo i problém s dveřmi. Takže pokud máš jiného zájemce, nerad bych Ti to zdržoval. Hlavně doufám, že v úterý nebudu litovat že jsem ta tvá sedadla nevzal a už jsou pryč. Každopádně díky moc za pomoc i nabídku.
19:33:46
11.01.2013
11.01.2013
Koblet
Tak jsem se dneska pustil do finálního nátěru podlahy uvnitř auta a zpod palubní desky na mě vypadlo několik zažloutlých notesů. Životopis celého auta od roku 1970 do roku 1986. Poznámky o tom kolik se natankovalo PHM, při jakém stavu kilometrů, u které pumpy, který den. Kompletní seznam servisu, dokonce i pár faktur. Hotový Šmoulinčin deníček. Jdu hledat poznámku o výměně předních blatníků, třeba zjistím kdy se z MBT stalo normální MB.
19:29:07
11.01.2013
11.01.2013
saskyn2
-> Koblet: Kdyžtak dej s těma sedačkama vědět mam na ně dalšího zájemce:-) fotky más na mailu
10:37:48
11.01.2013
11.01.2013
j_j
u škody 1000 MBT, šlo o to vyrobit co nejlevnější embéčko, proto se logicky nedělaly věci jako formy na nový štítek na zadní kapotu a i uzávěr nádrže vypadal úplně normálně.... img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_109_5856__2013
-01-11_10-37-10_77.jpg
10:36:08
11.01.2013
11.01.2013
Tomaso435
-> Koblet: skoda-virt.cz/cz/.../1579
57-skoda-1000-mbt?gotopost
=3... tak sem něco málo našel
10:28:08
11.01.2013
11.01.2013
Koblet
-> ub40: To víčko nádrže by mě taky zajímalo. Bohužel teď jsou na autě nové blatníky a vypadá to že ty předchozí také nebyli původní. Viděl jsem je a byla to klasika. Ale tapecy celé v černé barvě a sedadla by klidně nějaké sociální verzi odpovídali. Ta sedadla nemají vůbec žádné prošívání, což jsem ještě neviděl.
10:17:47
11.01.2013
11.01.2013
Jozka
-> Bukaj: Mě se zas pod ruku dostávaly většinou 110L, případně LS.. Stovkovou sadu (černou) sedadel jsem měl jen jednu, ta měla potahy šitý stejně, jen lehce jinej dezén koženky. A až posléze jsem si všiml, že existujou i ty "vícepruhový"
-> ub40: Už mě to už napadlo - že by něco jako avantgardní "vyskakovací" systém prvních kil ?
-> ub40: Už mě to už napadlo - že by něco jako avantgardní "vyskakovací" systém prvních kil ?
10:06:32
11.01.2013
11.01.2013
ub40
mě by moc zajímalo jak je u MBT uděláno otevírání nádrže. asi je tam jenom ta slepice. z dobových letáků to není vidět..
22:23:37
10.01.2013
10.01.2013
Bukaj
-> tubelles1100:
MBT mělo normální štítek 1000MB
-> Jozka:
To s tím "prošíváním" sedaček u kil netuším - já osobně jsem si s kilem nikdy nepotykal (jel jsem jen jednou v Rku), takže fakt nevím, kdy došlo ke změně, nicméně model 70 byl v dosti věcech podobnej s MB, takže je možný, že se to lámalo až později (model 71?)
MBT mělo normální štítek 1000MB
-> Jozka:
To s tím "prošíváním" sedaček u kil netuším - já osobně jsem si s kilem nikdy nepotykal (jel jsem jen jednou v Rku), takže fakt nevím, kdy došlo ke změně, nicméně model 70 byl v dosti věcech podobnej s MB, takže je možný, že se to lámalo až později (model 71?)
21:08:33
10.01.2013
10.01.2013
tubelles1100
Nádherný MB :) A pokud je to skutečně MBT tak to je taková rarita že hřích ho neudělat. První MBT co vidím existovat v současnosti :) Osockuj si to a máš originální auto jako blázen. Jen nevím jestli tourist neměl někde i nápis tourist u štítku nebo se mi to jen zdá?