Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.

Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.

Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.

V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)

Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)

Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)

Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.

Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy

Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy

Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního

Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL

Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska

Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče

Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu

Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.

Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr

V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)

Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice

Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.

-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

10:54:49
11.03.2013
Koblet
-> ub40: Pravdu díš. Lepší udělat všechno ostatní a lak až na konec než obráceně. Není nic lepšího než brousit podvozek a hlídat aby se neodřel lak.9
10:52:03
11.03.2013
ub40
ano to je ona 1019 na celolak se taky těším ale to nás čeká ještě moc práce nechceme to odfláknout.28
21:55:06
10.03.2013
Koblet
-> ub40: To je ta barva co máš na podběhu? Pokud jo tak je fakt dobrá. Těším se až dáš celolak.
21:53:08
10.03.2013
Koblet
Tak dnes snad poslední vaření. Oba zadní nosníky jako nové, zadní podběhy také. Rozebral jsem zadní nápravu a šlo to skoro bez nářadí. Stačilo klepnout do ramen kladívkem a drolila se na prach. Zázrak že to vydrželo.
20:19:15
10.03.2013
ub40
co že? tak tvoje šmoulinka měla původní barvu jako ta moje čsn 1019? my jí děláme do původní barvy. mrkni...
21:40:43
06.03.2013
Koblet
-> havlik: Jo rameno je nejspíš původní. Pokud by měl někdo zájem o originál tak bude k dispozici. V podobném stavu mám ještě ramena přední nápravy a nápravnici. V podstatě odlehčené díly pro závodní vozy bez kutilských zásahů. Opracováno pouze zubem času. Asi to dám na aukro od koruny.3
21:28:10
06.03.2013
havlik
-> Koblet: pěkný rameno
14:28:37
06.03.2013
Koblet
-> orf: No blatníky jsou komplet nové, dveře už jsem odstrojil a kontroloval, pod kapoty vidím a do střechy večer bouchnu pěstí. Jestli ji prorazím tak mě trefí.3
14:14:22
06.03.2013
orf
-> Koblet: ty jo tomu už se nechce ani věřit, teď kdo vý co je pod lakem.
13:56:25
06.03.2013
Koblet
-> Stepix: Jo gumoasfalt je držák. Vršek v laku, spodek slepenej asfaltem.9
13:14:54
06.03.2013
Stepix
-> Koblet: ty kraso, to mě uplně dostává, to auto drželo pohromadě jen množství vrstev barvy...
10:09:06
06.03.2013
Koblet
-> Danster: Jo to taky doufám že teď už to o víkendu doladíme všechno. Druhý podběh vypadá úplně stejně.
10:05:19
06.03.2013
Danster
-> Koblet: Ty máš ale smůlu sotva to přivezeš od klempíře. Přeji ti ať je to poslední schnilý místo 4
08:52:10
06.03.2013
Koblet
Tak jsem se během pokusu o sundání zadní nápravy opřel o kus podběhu a kus mi zůstal v ruce. Asi jsem do toho píchal málo když jsem hledal díry před vařením. Takže jsem znovu "opíchal" celý spodek auta a naštěstí je po vyvaření vše OK. Teď půjde převodovka ven abych mohl otestovat podlahu nad ní a na sobotu jsem ukecal klempíře že přijede a opraví na místě. Pochopil že auto bez kol k němu špatně povezu.3
Když jsem si povzdechl před kolegou se škodou 100 tak mi řekl že podvozek se prostě dráťákem čistit nesmí, že je to o hubu.9
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 06.03.2013 08:52:10
16:14:36
04.03.2013
Stepix
-> Pavel P..: já ti nevím, když k našim za totáče přijel známej z británie, tak přemejšlel nad pořízením nové škody 120..., ovšem zajímalo ho, kolik se do ní vejde ovcí že by si jí pořídil místo staré rozvyklané dodávky na pole 3 uznej, že pokud by to bylo MB tak jsou tam ty chromy prostě zbytečný, a takový přepic si český rolník prostě dovolit nemohl 3
11:41:01
04.03.2013
Pavel P..
-> Stepix: to je přeci jasný... kapitalistická cizina si přece nemohla dovolit kupovat něco tak luxusního jako byly modely DeLuxe... to mohla jen naše dělnická třída která poctivě plnila plány pětiletek a tak si snadno ušetřila na nový vůz 3 3
09:55:41
04.03.2013
Koblet
-> Stepix: No podle počtu děr v podlaze musela být plánovaná na export na jih, někam kde není zima a díry slouží spíš pro lepší ventilaci.8 Kdyby včera mělo auto kola tak jsem využil krásného počasí a alespoň ho vytlačil před garáž na sluníčko, když je to ten Italskej model. Takhle se musela spokojit s otevřením vrat. 3
09:30:50
04.03.2013
Stepix
-> Koblet: však ano, Tourist byl pouze na export
12:19:28
01.03.2013
Koblet
Tak jsem dneska zjistil že můj litřík byl určený pro export do Itálie. Chudinka Šmoulinka se tepla nakonec nedočkala a skončila v Čechách.6 Asi ji tam budu muset někdy vzít na výlet.
19:25:30
28.02.2013
ub40
Koblet 28.02.13 19:03:44 napsal:
→ ub40: Tak jsem dneska podle rady u tveho auta zajel pro
gumy do Lišova. Těsnící kroužky na brzdový a spojkový válec, ucpávky
dutin a průchodka volantové tyče za odporných 60,– Kč. 3 Koukal
jsem že mají i kousky jako silenbloky na zadní šavle a kopu dalších
věcí na litra. Stačí vzít katalog dílů a vyrazit.
Na tu základovku kouknu. Ještě mám o víkendu slovo s jedním známým co
občas melouchem lakuje stroje, prej má něco dobrého taky. Tak jsem
zvědavej.6
tak to je prča já jsem v tom Lišově byl s katalogem taky paní prodavačka už bude šílená136
Extreme Tyres