skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.
Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.
Čerstvé info z archivu v MB:
Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.
Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.
V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)
11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně
7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně
29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně
11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)
5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)
Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)
Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)
Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.
Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.
Aktuální postup prací na Šmoulince:
Leden 2013
-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš
-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu
-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel
-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení
-nová baterie
-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek
-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy
Únor 2013
-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV
-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření
-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna
-vyčištění a natření nádrže
-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy
-nové spodky zadních světlometů
-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů
-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy
Březen 2013
-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem
-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy
-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě
-nové brzdové trubičky na předku
-motor, převodovka, zadní poloosy venku
-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části
-vyčištění převodovky a motoru
-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice
-nová spojka
-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy
-vyčištěno topení
-montáž termosytiče namísto ručního
Duben 2013
-repase předních brzdových prasátek 25,5mm
-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče
-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce
-výroba trubiček termosytiče
-nová mlhovka PAL
-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky
-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše
-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce
-poprvé po čtvrt roce natočený motor
-přední blatníky a zadní čelo v novém laku
-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL
Květen 2013
-výměna gum dveří, kufru a klapačky
-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)
-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek
-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám
-seřízení geometrie
-úspěšně absolvovaná TK a emise
-konečně zprovozněný termosytič
-nové poklice a obruče
-vyměněna zlobící cívka starteru
-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska
Červen 2013
-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku
-těsnící guma chladiče
Září 2013
-nová guma čelního a zadního okna
-pořízena dobová zahrádka na střechu
Listopad 2013
-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.
Duben 20143
-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr
V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.
Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)
Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:
29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice
13.7.2013 - IV. Křenovická jízda
14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav
28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice
5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice
31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov
28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice
Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.
-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození
-hadice od víčka nádrže k nádrži
Smoulinka/1000 MB - komentáře:
12:00:15
16.01.2013
16.01.2013
doking
-> Bukaj: Jo to vím,už mám koupenou novou,mám tam jen tu starou nějako napasovanou,aby to drželo pohromadě,když to mám vystavený na poličce.
11:47:00
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> Koblet: De Luxe čalounění sedadel je z lepší koženky (tlustší a měkčí) a má zespodu koženky našitý molitan navíc. De luxe přední sedáky mají oproti standardu ještě krycí plech konstrukce sedadla - vždy na straně ke dveřím (pohledová strana). Pokud tam plechy nemáš a sedadla jsou z De Luxe, tak vždy na jedné straně konstrukce budou dvě malé dírky po šroubkách, které držely plech.
Přečalounit přední sedáky je jednoduché - koženka je upevněna pomocí spon (vpředu a vzadu drátové spony, na bocích takové plíšky - ty se používaly ještě u Favorita )
Koženka předního opěradla je na konstrukci navlečena a zespodu sešita, takže tam to není tak jednoduché.
Zadní sedák i opěradlo mají koženku upevněnou do zahnutého lemu konstrukce sedačky pouhým vtlačením. Sundat to docela jde, nandavat jsem zatím nezkoušel...
Přečalounit přední sedáky je jednoduché - koženka je upevněna pomocí spon (vpředu a vzadu drátové spony, na bocích takové plíšky - ty se používaly ještě u Favorita )
Koženka předního opěradla je na konstrukci navlečena a zespodu sešita, takže tam to není tak jednoduché.
Zadní sedák i opěradlo mají koženku upevněnou do zahnutého lemu konstrukce sedačky pouhým vtlačením. Sundat to docela jde, nandavat jsem zatím nezkoušel...
11:35:14
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Safra tak vidím že mám pořád závažné nedostatky. Já myslel že sedaldla standard a deluxe jsou stejná a že se to lišilo jen nabídkou barev. Pokud se pamatuji, sedadla jsou z 1100MB De Luxe. On je tam nějakej rozdíl v čalounění? Odpoledne ten sedák vyfotím celý a dám sem foto.
Přečalounění mě taky napadlo, ale jen jsem v rychlosti kouknul a zdálo se mi že je to čalounění dole přidělané nějak festovně. Budu muset kouknout jak to tam doopravdy drží.
Přečalounění mě taky napadlo, ale jen jsem v rychlosti kouknul a zdálo se mi že je to čalounění dole přidělané nějak festovně. Budu muset kouknout jak to tam doopravdy drží.
11:28:44
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> Koblet: Očista tomu dá hodně
A když jsi detailista a nalakuješ i konstrukce sedadel (alespoň předních - ty jsou vidět), tak je to luxus
Jinak pokud jsou to sedačky standard, tak tu mám jeden vrak s červenými (vínovými) sedadly, ale auto bylo obecně v mizerném stavu, tak nevím, jak na tom budou přední sedáky. Ale zase by byly za odvoz
A pokud máš ulámané čepy na pojezd, tak to nemá cenu opravovat - přečalounit přední sedák na jinou konstrukci je hračka
A když jsi detailista a nalakuješ i konstrukce sedadel (alespoň předních - ty jsou vidět), tak je to luxus
Jinak pokud jsou to sedačky standard, tak tu mám jeden vrak s červenými (vínovými) sedadly, ale auto bylo obecně v mizerném stavu, tak nevím, jak na tom budou přední sedáky. Ale zase by byly za odvoz
A pokud máš ulámané čepy na pojezd, tak to nemá cenu opravovat - přečalounit přední sedák na jinou konstrukci je hračka
10:44:36
16.01.2013
16.01.2013
Koblet
doking: No sytič vypadá jako novej. Až dorazí tak se pustím do rozborky na prvočinitele podle tvých fotek
-> Bukaj: Díky za tip na vrtání. S tím sedadlem máš asi pravdu bohužel. Čalouník mi dneska řekl že oprava ani omylem. Holt s tím budu zatím žít a hledat novej sedák. Večer rozjíždím čistící orgie, tak jsem zvědavej jak to bude vypadat po očistě.
-> Bukaj: Díky za tip na vrtání. S tím sedadlem máš asi pravdu bohužel. Čalouník mi dneska řekl že oprava ani omylem. Holt s tím budu zatím žít a hledat novej sedák. Večer rozjíždím čistící orgie, tak jsem zvědavej jak to bude vypadat po očistě.
10:26:32
16.01.2013
16.01.2013
Bukaj
-> doking:
A všiml sis, že na tom vyčištěném termosytiči (druhá fotka) máš prasklou segerovku, která jistí šoupátko?
A všiml sis, že na tom vyčištěném termosytiči (druhá fotka) máš prasklou segerovku, která jistí šoupátko?
01:47:25
16.01.2013
16.01.2013
doking
-> Koblet: Před časem jsem čistil a trošku oživoval jeden z termosytičů, tak jsem přidal pár fotek k sobě do karty,tak se můžeš kouknout.
23:43:47
15.01.2013
15.01.2013
Bukaj
-> Koblet:
Sytič vypadá kompletní - až ho budeš rozebírat a čistit, tak omrkni to papírové těsnění pod bakelitovým víčkem. nesmí být rozpadlé, ani prasklé. Stejně tak víčko na dosedací ploše by nemělo být opálené a podrápané.
Druhý šroub na trubičku si můžeš vyrobit provrtáním té záslepky z karburátoru, kam se šroubuje ta trubička - důlčíkem doprostřed tečku a šestkou vrtákem... Mosazný prstýnek použij z nějakého LPG systému (vrakoviště, servis)...
Ta delší trubička je dole trochu zdeformovaná, snad najdeš způsob, jak ji šetrně narovnat.
A k těm sedačkám - opravit asi těžko, můžeš to zkusit slepit, ale předpokládám, že to nevydrží a že se to bude šířit Asi nejlepší bude sehnat dobrou sedačku - těchto červených je celkem dost, výskytem je to druhá nejběžnější varianta po Deluxových béžových
Sytič vypadá kompletní - až ho budeš rozebírat a čistit, tak omrkni to papírové těsnění pod bakelitovým víčkem. nesmí být rozpadlé, ani prasklé. Stejně tak víčko na dosedací ploše by nemělo být opálené a podrápané.
Druhý šroub na trubičku si můžeš vyrobit provrtáním té záslepky z karburátoru, kam se šroubuje ta trubička - důlčíkem doprostřed tečku a šestkou vrtákem... Mosazný prstýnek použij z nějakého LPG systému (vrakoviště, servis)...
Ta delší trubička je dole trochu zdeformovaná, snad najdeš způsob, jak ji šetrně narovnat.
A k těm sedačkám - opravit asi těžko, můžeš to zkusit slepit, ale předpokládám, že to nevydrží a že se to bude šířit Asi nejlepší bude sehnat dobrou sedačku - těchto červených je celkem dost, výskytem je to druhá nejběžnější varianta po Deluxových béžových
20:58:25
15.01.2013
15.01.2013
Koblet
Tak se mi dneska podařilo zakoupit nový interier, červená koženka, včetně tapeců. Kromě ulámaných držáků koleček na předních sedadel je vše nepotrhané. Jen na sedáku řidiče je tahle malá dírka. Nemáte někdo zkušenosti s opravou?
20:52:17
15.01.2013
15.01.2013
Koblet
-> Bukaj: -> Jozka: Obrázky termosytiče. Trubičky tam evidentně jsou, ale jeden ten šroubek s vložkou na konci chybí.
12:12:33
15.01.2013
15.01.2013
Jozka
-> Bukaj: S těmi šroubky máš pravdu - co jsem viděl ty sytiče prodávat, tak je má málokterej..
11:11:26
15.01.2013
15.01.2013
Bukaj
-> Koblet:
Tak hlavně, aby mu nic nechybělo - často je sytič bez speciálních válečkovitých šroubků, které jej upevňují ke karburátoru, občas chybí i klínkové podložky, upevňující bakelitové víko, u trubiček bývají problém originální průchozí šrouby a mosazné prstýnky (dají se nahradit upravenými díly systémů LPG), občas bývá vypadlá mosazná minitrubička z příruby tělesa sytiče a nejhorší je, když je poškozené papírové těsnění bakelitového víka sytiče. To jsem nikdy nikde nesehnal ani neviděl prodávat jako díl.
Kdyžtak až budeš mít sytič doma, nahoď foto, ať můžeme posoudit kompletnost
Tak hlavně, aby mu nic nechybělo - často je sytič bez speciálních válečkovitých šroubků, které jej upevňují ke karburátoru, občas chybí i klínkové podložky, upevňující bakelitové víko, u trubiček bývají problém originální průchozí šrouby a mosazné prstýnky (dají se nahradit upravenými díly systémů LPG), občas bývá vypadlá mosazná minitrubička z příruby tělesa sytiče a nejhorší je, když je poškozené papírové těsnění bakelitového víka sytiče. To jsem nikdy nikde nesehnal ani neviděl prodávat jako díl.
Kdyžtak až budeš mít sytič doma, nahoď foto, ať můžeme posoudit kompletnost
22:20:19
14.01.2013
14.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Díky za tip. Termosytič už jsem objednal. Sice nevypadá tak novĕ jako ten co se objevil v inzerci tady, ale je i s trubičkami. Ještĕ pořešit tu smyčku a bude to.
23:15:41
13.01.2013
13.01.2013
Bukaj
-> Koblet:
No, pan Krejčík má takovou menší soukromou Mototechnu - specializuje se na eMBéčka a stovky.
Na Aukro dává věci, kterých je dost a když má nějaké špeky, nebo drobné díly, tak je většinou neinzeruje - dost lidí k němu chodí nakupovat osobně a mohou se podívat, co má a vybrat si
S termosytičem mám zkušenosti dobré - pokud je vše v pořádku, tak funguje bezchybně. Dříve se hodně šetřilo, kde se dalo, takže termosytič lidi vyhazovali a montovali mechanický ze škody 100 - šel koupit komplet set na přestavbu, kde bylo přímo popsáno, že se má odpojit klapka ventilátoru (která vcelku k ničemu není a později u modernizovaného modelu škody 100 už ani nebyla montována), topení a bowden přetáhnout na druhou stranu motoru a strunu napojit na sytič). Termosytič totiž držel trochu déle zvýšené otáčky a lidem tehdy spíše vyhovovalo mít vše pod kontrolou - tedy i sytič.
A tak vlastně paradoxně vznikl downgrade, kdy u novějších modelů škody 100 už termosytič nahradil mechanický přímo z výroby. Dalším downgrade bylo u novějších modelů škody 100 odstranění roletky chladiče - byly už lepší termostaty, tak nebyla příliš zapotřebí.
-> doking:
Ono ovládací táhlo roletky chladiče by nešlo na sytič použít už jenom z důvodu, že na roletku je lanko (má vlastní navíjecí pružinu) a na sytič struna (potřeba ovládat oběma směry)
No, pan Krejčík má takovou menší soukromou Mototechnu - specializuje se na eMBéčka a stovky.
Na Aukro dává věci, kterých je dost a když má nějaké špeky, nebo drobné díly, tak je většinou neinzeruje - dost lidí k němu chodí nakupovat osobně a mohou se podívat, co má a vybrat si
S termosytičem mám zkušenosti dobré - pokud je vše v pořádku, tak funguje bezchybně. Dříve se hodně šetřilo, kde se dalo, takže termosytič lidi vyhazovali a montovali mechanický ze škody 100 - šel koupit komplet set na přestavbu, kde bylo přímo popsáno, že se má odpojit klapka ventilátoru (která vcelku k ničemu není a později u modernizovaného modelu škody 100 už ani nebyla montována), topení a bowden přetáhnout na druhou stranu motoru a strunu napojit na sytič). Termosytič totiž držel trochu déle zvýšené otáčky a lidem tehdy spíše vyhovovalo mít vše pod kontrolou - tedy i sytič.
A tak vlastně paradoxně vznikl downgrade, kdy u novějších modelů škody 100 už termosytič nahradil mechanický přímo z výroby. Dalším downgrade bylo u novějších modelů škody 100 odstranění roletky chladiče - byly už lepší termostaty, tak nebyla příliš zapotřebí.
-> doking:
Ono ovládací táhlo roletky chladiče by nešlo na sytič použít už jenom z důvodu, že na roletku je lanko (má vlastní navíjecí pružinu) a na sytič struna (potřeba ovládat oběma směry)
21:44:57
13.01.2013
13.01.2013
doking
-> Koblet: To ti bohužel nepovím,stačil jsem s tím najet cca 140 km,než jsem to začal rozebírat,ale termosytič tam nechám,slyšel jsem,že není zas tak problémový a originál je originál a když v mým autě zůstal zachován,tak ho rušit nebudu.
21:36:40
13.01.2013
13.01.2013
Koblet
-> Bukaj: -> doking: A jak vám ten termosytič šlape? Já právě od pamětníků moc chválení neslyšel, že prej nic moc a mechanickej je nejlepší.
21:23:23
13.01.2013
13.01.2013
doking
-> Bukaj: Však já to tak myslel,že se páčka ventilátoru topení použije pro mechanický sytič. Dále ty máš teda zkušenost, že když byl mechanický sytič, tak klapka u ventilátoru byla na tvrdo odpojena a nefunkční? Já si z nějaké debaty odnesl to,právě to,že když už se v motoru něco zrušilo takto,většinou byla clona chladiče, že moc nevydržela. Tak z toho jsem si už domyslel,že teda pak ten posouvající člen se dal využít právě na klapku u ventilátoru,když její páčka byla využita pro mech. sytič.
-> Koblet: Termo sytič nemůže být problém,těch je právě dost,když je všichni rušili a dávali tam mechanickej. Termosytičů mám taky dost,kdežto mechanickej jedinej v zásobě.
-> Koblet: Termo sytič nemůže být problém,těch je právě dost,když je všichni rušili a dávali tam mechanickej. Termosytičů mám taky dost,kdežto mechanickej jedinej v zásobě.
21:15:36
13.01.2013
13.01.2013
Koblet
-> Bukaj: Tak u tohohle pána jsem včera na aukru nakoupil brzdové obložení a hadičky. Na ten termosytič mu zkusím zavolat, díky za radu. Zkusím ho i na tu roletku. Podle jeho nabídky na aukru to vypadá že má doma mototechnu.
21:03:35
13.01.2013
13.01.2013
Bukaj
Tak koukám na tvé fotky a karburátor máš původní, takže bude stačit odmontovat mechanický sytič a jednu záslepku a namontovat sytič a trubičky. Jen tedy ta smyčka, co máš na potrubí, má ulomenou jednu naletovanou trubičku, takže to buď budeš muset nějak řešit, nebo sehnat novou smyčku.
Kdyžtak se to řešilo tu: skoda-virt.cz/cz/.../1553 58-smycka-termosytice?goto post=2...
Kdyžtak se to řešilo tu: skoda-virt.cz/cz/.../1553 58-smycka-termosytice?goto post=2...