-> PAV-PO:
-> Bukaj:
Ano,jak psal Petr98 je to páčka na stěrače,(je tam zabudovaný cyklovač..) Auto má víc podobných vychytávek.Nejspíš tam vše nechám jen to musím skrýt aď to není vidět
-> PAV-PO: Pásy bych tam nechal,když už tam jsou..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny.
Chceme vám s manželkou představit náš klenot.Pořídili jsme si jej,jako takový svatební dáreček v červnu 2012.
Jako všichni,samozdřejmě i my jsme chtěli původně žábrovku,jenže hodně shlédnutých bylo v žalostném stavu a mnohdy za nesmyslnou cenu.
Pak se oběvila tahle voňavka a bylo jasno:) nešlo jí odolat.
Je to 1000MB DE-LUXE r.v.1967 12 serie
Najeto 75 000km,auto je velice zachovalé a udržované,lak i plechařina jsou v původním stavu.Jak kdysi bývalo zvykem,tak i u tohoto auta majitel sundal blatníky a vše řádně ošetřil.
Snad jediná vada na kráse je lehce zvlněná plocha pod čelním sklem,ůdajně se v minulosti otevřela kapota za jízdy.
Sklo i kapota to naštěstí přežily bez ůjmy
Plány:
Vyčistit interiér,vyměnit palubovku,kterou někdo z předešlých majitelů "vylepšil"
vyměnit zašlé plasty(céčka,blinkry,pozi čky...)
Uělat GO brzd,vyměnit oleje,filtry,svíčky.
Nakomaxitovat disky kol a podobné kosmetické oživení auta
2.3.2015 A JE TO TU!
Začínáme s kompletní opravou MBéčka,však už bylo taky na čase, skoro tři roky chuděra musela čekat.
Oprava bude probíhat stejně jak na manželčině 100večce. Kompletní rozborka agregátů,vyčištění přetěsnění,kompletní GO náprav a brzd.Demontáž blatníků..výměna těsnění,oprava případné koroze pod nima. Nějaká práce se najde i v interiéru.
Na závěr zatečkovat drobné oděrky a tečky od kamínků,rozleštit lak a namontovat nové světla blinkry céčka.......atd
Únor 2016 pomalu se zase začínám věnovat MBčku.Po shození zadních blatníků,jsem objevil překvapení v podobě koroze,na typicky slabém místě u těchto vozů.Hold za těch 50 let to asi zákonitě musí někde vykvést,i přesto že se parkuje v suchu a zimu tohle auto nikdy nevidělo.Navíc první majitel už kdysi měl blatníky dole a natřel vše barvou.Kdyby to neudělal,kdo ví jak by to vypadalo.
28.12. 2016 Konečně se zase našel čas pracovat na MBčku.Snad se jej podaří aspoň do léta postavit na nápravy.
10.2.2017 Dostal jsem se k přednímu podběhu,velice mě překvapilo složité zakončení prahu a spojení torpéda s podběhem,obě místa jsou přímo stvořené pro tvorbu koroze.Originalisti mě asi zavrhnou,ale lem na torpédu,bude první co zruším,taktéž vezme za své ukončení prahu,je už celkem dost napadeno rzí. Málo ktreré MB má tyto místa tak zachovalé,proto sem hodím foto jak to soudruzi v AZNP spískali:)
11.6.2017 Na autě se bude pracovat zase až v zimě,ale když už nic,tak aspoň sháním díly které mi ještě chybí. Zrovna dnes jsem měl obrovské štěstí, podařilo se mi koupit funglnovou a kompletní brzdospojku a k tomu nový elektro ukazatel teploty vody,už se nemusím spoléhat na trubičkový systém kapilary
27.12- 2017 Konečně jsem si dal tu práci, a nahrál fotky z pískování částí karoserie (které se konalo tři měsíce zpátky:)
Aktuálně se chystám na demontáž posledního blatníku, oškrábat asvalt z podběhů atd. a pak začít karosářské práce na levé straně vozu.
Práce jdou velice pomalu:( krom MBčka mám rozjeto nejmíň 10 dalších projektů, taky rodině se musím věnovat,manželka je hrozně ráda když se občas objevím doma:) :)
29.12.2018 Po dlouhé době se zase na autě něco udělalo. Opískoval jsem zbývjící části kstle,oba podběhy na levé straně, a části podlah. Dnes jsem vše důkladně natřel.
Nyní je karoserie zbavena veškeré rzi a tak nejhorší část celé renovace mám za sebou:)
Chceme vám s manželkou představit náš klenot.Pořídili jsme si jej,jako takový svatební dáreček v červnu 2012.
Jako všichni,samozdřejmě i my jsme chtěli původně žábrovku,jenže hodně shlédnutých bylo v žalostném stavu a mnohdy za nesmyslnou cenu.
Pak se oběvila tahle voňavka a bylo jasno:) nešlo jí odolat.
Je to 1000MB DE-LUXE r.v.1967 12 serie
Najeto 75 000km,auto je velice zachovalé a udržované,lak i plechařina jsou v původním stavu.Jak kdysi bývalo zvykem,tak i u tohoto auta majitel sundal blatníky a vše řádně ošetřil.
Snad jediná vada na kráse je lehce zvlněná plocha pod čelním sklem,ůdajně se v minulosti otevřela kapota za jízdy.
Sklo i kapota to naštěstí přežily bez ůjmy
Plány:
Vyčistit interiér,vyměnit palubovku,kterou někdo z předešlých majitelů "vylepšil"
vyměnit zašlé plasty(céčka,blinkry,pozi čky...)
Uělat GO brzd,vyměnit oleje,filtry,svíčky.
Nakomaxitovat disky kol a podobné kosmetické oživení auta
2.3.2015 A JE TO TU!
Začínáme s kompletní opravou MBéčka,však už bylo taky na čase, skoro tři roky chuděra musela čekat.
Oprava bude probíhat stejně jak na manželčině 100večce. Kompletní rozborka agregátů,vyčištění přetěsnění,kompletní GO náprav a brzd.Demontáž blatníků..výměna těsnění,oprava případné koroze pod nima. Nějaká práce se najde i v interiéru.
Na závěr zatečkovat drobné oděrky a tečky od kamínků,rozleštit lak a namontovat nové světla blinkry céčka.......atd
Únor 2016 pomalu se zase začínám věnovat MBčku.Po shození zadních blatníků,jsem objevil překvapení v podobě koroze,na typicky slabém místě u těchto vozů.Hold za těch 50 let to asi zákonitě musí někde vykvést,i přesto že se parkuje v suchu a zimu tohle auto nikdy nevidělo.Navíc první majitel už kdysi měl blatníky dole a natřel vše barvou.Kdyby to neudělal,kdo ví jak by to vypadalo.
28.12. 2016 Konečně se zase našel čas pracovat na MBčku.Snad se jej podaří aspoň do léta postavit na nápravy.
10.2.2017 Dostal jsem se k přednímu podběhu,velice mě překvapilo složité zakončení prahu a spojení torpéda s podběhem,obě místa jsou přímo stvořené pro tvorbu koroze.Originalisti mě asi zavrhnou,ale lem na torpédu,bude první co zruším,taktéž vezme za své ukončení prahu,je už celkem dost napadeno rzí. Málo ktreré MB má tyto místa tak zachovalé,proto sem hodím foto jak to soudruzi v AZNP spískali:)
11.6.2017 Na autě se bude pracovat zase až v zimě,ale když už nic,tak aspoň sháním díly které mi ještě chybí. Zrovna dnes jsem měl obrovské štěstí, podařilo se mi koupit funglnovou a kompletní brzdospojku a k tomu nový elektro ukazatel teploty vody,už se nemusím spoléhat na trubičkový systém kapilary
27.12- 2017 Konečně jsem si dal tu práci, a nahrál fotky z pískování částí karoserie (které se konalo tři měsíce zpátky:)
Aktuálně se chystám na demontáž posledního blatníku, oškrábat asvalt z podběhů atd. a pak začít karosářské práce na levé straně vozu.
Práce jdou velice pomalu:( krom MBčka mám rozjeto nejmíň 10 dalších projektů, taky rodině se musím věnovat,manželka je hrozně ráda když se občas objevím doma:) :)
29.12.2018 Po dlouhé době se zase na autě něco udělalo. Opískoval jsem zbývjící části kstle,oba podběhy na levé straně, a části podlah. Dnes jsem vše důkladně natřel.
Nyní je karoserie zbavena veškeré rzi a tak nejhorší část celé renovace mám za sebou:)
DE-LUXE1967 - komentáře:
21:54:41
20.12.2012
20.12.2012
Vena
21:44:43
20.12.2012
20.12.2012
Vena
-> škodec: dík za pochvalu:)!Jsme s Natkou moc rádíi,že se auto líbí.
kdysi jsem měl stejně upravené auto jak ty,stačí snížit,rozšířit a je to bomba. Navíc když je kastle a lak původní z minimem najetých km,tak to má teprv šťávu
vzpomínkové foto...
kdysi jsem měl stejně upravené auto jak ty,stačí snížit,rozšířit a je to bomba. Navíc když je kastle a lak původní z minimem najetých km,tak to má teprv šťávu
vzpomínkové foto...
21:13:07
20.12.2012
20.12.2012
Petr98
-> Bukaj: to je tuning- ovladani steracu :-)
19:31:35
20.12.2012
20.12.2012
PAV-PO
-> Bukaj: Tu otazku ohledne der v kozence jsem si take polozil, uvidim jeste jak se rozhodnu.
19:13:12
20.12.2012
20.12.2012
Bukaj
-> PAV-PO: Nojo, ale jak zaděláš díry po pásech? Myslím, že pásy jsou fajn a na Tvém ročníku už pravděpodobně byly při koupi nového vozu namontovány...
Edit: Pokud vím, tak ani u nás nejsou pásy povinné - u vozů, které byly vyrobeny bez pásů být nemusí.
Ještě na civilce jsem jezdil s Multicarou, která taky pásy neměla a v málokteré LIAZce, nebo nákladní Tatře pásy jsou ;-)
Edit: Pokud vím, tak ani u nás nejsou pásy povinné - u vozů, které byly vyrobeny bez pásů být nemusí.
Ještě na civilce jsem jezdil s Multicarou, která taky pásy neměla a v málokteré LIAZce, nebo nákladní Tatře pásy jsou ;-)
19:04:58
20.12.2012
20.12.2012
PAV-PO
-> Bukaj: Tady to nastesti neplati a tak jsem to vsechno vyhodil. Patrne pujdou pryc i bezpecnostni pasy.
18:56:32
20.12.2012
20.12.2012
Bukaj
-> Bukaj:
Ale koukám, tohle MB má spínač a kontrolku mlhovky pod popelníkem, takže asi musí odpovědět majitel
Ale koukám, tohle MB má spínač a kontrolku mlhovky pod popelníkem, takže asi musí odpovědět majitel
18:55:05
20.12.2012
20.12.2012
Bukaj
-> PAV-PO: Řekl bych, že to bude dodělávka na mlhovku - v polovině devadesátých let tu začala platit vyhláška, že všechna auta musí být dovybavena zadní mlhovkou, spínačem a kontrolkou oranžové barvy (pokud ji neměl vůz z výroby), takže dneska prakticky všechna MB mají navrtanou nějakou část palubní desky (nejčastěji vlevo od volantu) a mají tam nějaký vypínač a kontrolku... Bralo se, co bylo, takže často je to vypínač ze starších škodovek a kontrolka třeba z náklaďáků apod
18:43:41
20.12.2012
20.12.2012
PAV-PO
Zdravim a ptam se. Na co je ten prepinac s dlouhou tyckou zavrtany do palubky vlevo od volantu? Puvodni na blinkry nefunguje?
22:53:12
19.12.2012
19.12.2012
Petr98
Pekna, dneska jsem ji byl okouknout....
21:33:05
19.12.2012
19.12.2012
škodec
-> Vena: to je krása
21:24:42
19.12.2012
19.12.2012
Vena
-> Jozka: uvidíme,možná to půjde i doma.
07:59:24
19.12.2012
19.12.2012
Jozka
-> Vena: Důlkař do toho nejspíš nepůjde.. chtěl jsem cosi takovýho taky a bylo mi řečeno, že je to na jejich metody silný kafe.. Rovnal jsem za pomoci dvou malých hydraulických heverů, podložených na spodním platu palubky tlustejma prknama a plechama, aby se neprohýbalo, zespoda jsem přikládal taky dřevo, co bylo po ruce - dá se, jen se musí palubka vyčistit od všeho a blbý je, že sklon spodního plata je jinej, než u toho pokřivenýho plechu a není na to moc vidět... Ale dá se i doma.
21:52:49
18.12.2012
18.12.2012
Vena
-> Bukaj: Já myslel že je řeč o té klice:).Pochopil jsem že slovem důlkař je myšlen golfista,(jakože se,na nic ta klika nehodí,jen cvrnknout do míčku a zahodit..)
Lak bude třeba opravit určitě,někdo celou plochu nastříkal sprejem,nebo dost amatérsky pistolí,samozdře jmějiným odstínem.
-> exwrcteam: já znám pouze sůvko karosář Tedy teď už vlastně i pravý význam slůvka důlkař Jinak dík za radu,poptám se po někom takovém.Určitě je to šetrnější než kladivo
Lak bude třeba opravit určitě,někdo celou plochu nastříkal sprejem,nebo dost amatérsky pistolí,samozdře jmějiným odstínem.
-> exwrcteam: já znám pouze sůvko karosář Tedy teď už vlastně i pravý význam slůvka důlkař Jinak dík za radu,poptám se po někom takovém.Určitě je to šetrnější než kladivo
22:33:34
17.12.2012
17.12.2012
Bukaj
-> Vena:
-> exwrcteam zajisté myslel dát opravit kastli k "důlkařovi" - někomu, kdo opravuje důlky na karoserii bez nutnosti lakování - třeba po kroupách, nebo malých ťukancích
-> exwrcteam zajisté myslel dát opravit kastli k "důlkařovi" - někomu, kdo opravuje důlky na karoserii bez nutnosti lakování - třeba po kroupách, nebo malých ťukancích
20:58:33
17.12.2012
17.12.2012
Vena
-> Jozka: Když to nepůjde,objednám v Mototechně novou kastli
-> exwrcteam: Nevím jstli jí budu montovat,spíš dobový doplněk,nebo jako ozdoba v garáži.
-> exwrcteam: Nevím jstli jí budu montovat,spíš dobový doplněk,nebo jako ozdoba v garáži.
08:01:55
17.12.2012
17.12.2012
exwrcteam
nebylo by jednodusi to dat k nejakymu dulkarovi at si pohraje?
07:50:24
13.12.2012
13.12.2012
Jozka
-> Vena: Už si to úplně nepamatuju, rovnání plechu odspodu (heverem po demontování palubky) ale nebylo ale tak snadný, jak vypadalo - něco tam možná i je..
21:44:35
12.12.2012
12.12.2012
VILIBALD
-> Vena: Nic se neboj. Jak bude čas tak se ohlásím a dojedu. Zaprášená je tak nějak normálně protože není čas ani na jedno z nich. Na jaře snad. Fotky budu muset nějak zařídit a pošlu.
19:07:29
12.12.2012
12.12.2012
Vena
-> Jozka: Nevím jak je to tam řešeno ale napadlo mě jestli zespod toho plechu nejsou přibodované panty kapoty a tím jak je s sebou kapota potáhla vznikly prohlubně... Časem vyhledám bývalé majitele,abych věděl víc z historie auta a zjistím i okolnosti této události