skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š 1000 MB, r.v.1965, barva modrá( přený odstín bych rád zjistil), koupeno 10/2011, najeto cca 65000 km, cesta z K. Varů do Jihlavy na podválu. Přihlášeno(po malých útrapách z eko daní, což se podařilo úspěšně vyřešit). Plně pojízdné, až na hlučnou převodovku. Čeká mě spousta práce, ani nevím, kdy se do toho pustím. Blatníky jsou všechny K.O., prahy z části taky, ale skelet je v dobrém stavu.
25.12.2011
Na Bábinu(jak jí občas říkám) mi chybí ještě celkem dost věcí, tak kdyby jste měl někdo doma nebo nějakej tip, tak budu rád...LZ blatník, otevírání nádrže i s ovládáním, slzy nárazníků(všechny čtyři), L spodní chrom lištu okolo blikače atd....atd....
12.4.2012
Pro velký hluk a škubání z převodovky jsem byl nucen přistoupit k repasi převodovky. Záhada byla celkem rychle rozluštěna, polorozpadlá klec u jednoho ložiska. Takže vyměněny všechny ložiska, naštěstí jsem k autu dostal celkem dost drobností, chybělo jen ložisko, které bylo skladem za 80,- Kč. Vše šlo povolit a rozdělat jak po másle, kupodivu i kostky v zadních ramenou vypadají jako nové, takže je vidět, že o auto bylo dobře pečováno.
25.12.2011
Na Bábinu(jak jí občas říkám) mi chybí ještě celkem dost věcí, tak kdyby jste měl někdo doma nebo nějakej tip, tak budu rád...LZ blatník, otevírání nádrže i s ovládáním, slzy nárazníků(všechny čtyři), L spodní chrom lištu okolo blikače atd....atd....
12.4.2012
Pro velký hluk a škubání z převodovky jsem byl nucen přistoupit k repasi převodovky. Záhada byla celkem rychle rozluštěna, polorozpadlá klec u jednoho ložiska. Takže vyměněny všechny ložiska, naštěstí jsem k autu dostal celkem dost drobností, chybělo jen ložisko, které bylo skladem za 80,- Kč. Vše šlo povolit a rozdělat jak po másle, kupodivu i kostky v zadních ramenou vypadají jako nové, takže je vidět, že o auto bylo dobře pečováno.
auta.petr/ Škoda 1000 MB - komentáře:
08:06:38
06.04.2012
06.04.2012
Jozka
-> auta.petr: To chce ještě jeden kousek provozuschopnej, dát tu a tam sraz, aby byla motivace a třeba to půjde.. Takovýhle krize mám 3 až čtyři do roka, ale ten pocit při první jízdě (a pak i při každý další) je fakt k nezaplacení, postavíš-li sám. Jen si na něj holt musí člověk počkat.. nějakej ten rok .
06:57:18
06.04.2012
06.04.2012
auta.petr
-> PAV-PO: Tak teď jsi mě duševně rozpoložil ještě víc a nasadil ještě většího brouka do hlavy, myslel jsem totiž, že není zase až tak špatná...
00:28:21
06.04.2012
06.04.2012
PAV-PO
Ted chapu tvoje dusevni rozpolozeni. Na to ja bych nemel. Pokud se do toho pustis, tak ti drzim palce.
08:30:18
06.02.2012
06.02.2012
Jozka
-> Bukaj 31.01.12 08:59:56: Též jsem při hledání jiného narazil na čudlík - ztrvdlej jak beton k nepoužití... A koukal jsem i na ty rohy nárazníku z Německa - a fakt jsou to ty delší přední omylem, což mě naopak potěšilo.
22:46:28
01.02.2012
01.02.2012
auta.petr
-> Bukaj: Takže by popřípadě byl jeden čudlík k mání?
08:59:56
31.01.2012
31.01.2012
Bukaj
-> Jozka:
Tak mi to nedalo a prozkoumal jsem své zásoby
Zjistil jsem, že mám pár rohů se zkosením a pár rohů bez. Bohužel, jeden je lehce odřený a jeden má malinký ďůlek. Ale takové detaily se kdyžtak dají řešit až "za provozu", hlavně, že jsou komplet
Jinak jsem také koukal do zásob na ty čudliky na vstup trubičky do hrdla nádrže - mám asi tři :)
Tak mi to nedalo a prozkoumal jsem své zásoby
Zjistil jsem, že mám pár rohů se zkosením a pár rohů bez. Bohužel, jeden je lehce odřený a jeden má malinký ďůlek. Ale takové detaily se kdyžtak dají řešit až "za provozu", hlavně, že jsou komplet
Jinak jsem také koukal do zásob na ty čudliky na vstup trubičky do hrdla nádrže - mám asi tři :)
11:17:22
13.01.2012
13.01.2012
Jozka
Je zaštrachaná v "Jožkovo tajným katalogu" na externím disku mezi ostatníma podobnýma tajnostma, ale napsal jsem si.
11:13:49
13.01.2012
13.01.2012
auta.petr
-> Jozka: Kdyby jsi tu malůvku našel a byl ochoten se o ní podělit, bylo by to dobré..
11:12:34
13.01.2012
13.01.2012
Jozka
-> auta.petr: Jsem o tom rozdílu taky celý léta nevěděl, ono se to dá namontovat s mírným násilím i naopak, třeba táta si s tím hlavu nikdy nedělal. Taky proto to mám někde namalovaný a vždycky se musím chodít ujišťovat, jak to má být.
11:07:00
13.01.2012
13.01.2012
auta.petr
-> Jozka: Přiznám se, že jsem takhle dalece ani nezkoumal, což je asi chyba, ale už s tím stejně nic neudělám, přiznám se bez mučení, že ani dost nevím, jak to má vlastně správně být...V renovování jsem vlastně ještě takové učící se mimino...
11:03:59
13.01.2012
13.01.2012
Jozka
Však hlavně že jsou - a minimálně ty svary jsou stejně pochybný jako origo.. teda na mým nákupu. Jak to máš s těma ostřiženejma rohama vlastně? U mých se dle lemíku zdají být zadní předními (což by byl pro mě výhodný omyl, ty potřebuju více).
08:21:38
11.01.2012
11.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Mě právě ty starý ocelový lišty připadají, že je na nich zvenka patrnej otisk elektrody bodovky a na lomu to vypadá jak svar..
Na tom nerezu jestli pájeli svorníky stříbrem, tak s tím šetřili určitě.. já to tedy zbaběle lepím se střídavými úspěchy, ale na ten náběh barev na nerezu existujou leštící pasty - takovej bílej humus, kterým se to opatlá a pak opláchne vodou.
Na tom nerezu jestli pájeli svorníky stříbrem, tak s tím šetřili určitě.. já to tedy zbaběle lepím se střídavými úspěchy, ale na ten náběh barev na nerezu existujou leštící pasty - takovej bílej humus, kterým se to opatlá a pak opláchne vodou.
14:55:25
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
Jinak třeba tohle vypadá, že je nejstarší typ - chromované: aukro.cz/skoda-1000mb-nov
e-vicko-hrdla-nadrze-i2037
263372.html
13:08:21
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
Podle mne byly všechny pájené origo. Alespoň na všech lištách, co mám doma - i když některé mají tak málo cínu (pájky), že to vypadá jako svařené, tak pájka je tam snad vždy. Kdysi dávno jsem se pokoušel o připájení ulomeného šteftu, ale výsledek byl sice funkční, nicméně neestetický - nerez v místě žáru změnila barvu Ale to jsem dělal v kuchyni nad plynovým sporákem
Kdyby se to dělalo při nižší teplotě, třeba by to šlo... a ve výrobě to bylo zjevně bodované elektřinou - malé množství rychle roztavené pájky nezpůsobí přílišné prohřátí nerez lišty...
Některé lišty mají cínu víc, tam si myslím, že do studené lišty zakápli šteft horkou pájkou?
Kdyby se to dělalo při nižší teplotě, třeba by to šlo... a ve výrobě to bylo zjevně bodované elektřinou - malé množství rychle roztavené pájky nezpůsobí přílišné prohřátí nerez lišty...
Některé lišty mají cínu víc, tam si myslím, že do studené lišty zakápli šteft horkou pájkou?
12:32:17
10.01.2012
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: Jo, u těch "podtlumexovejch&quo
t; mnohdy stačí "jen" ho oloupat a bývaj jak nový.. Ten vratovej jsem pochopil jako ty, dál netuším - jestli kvůli posunu z užšího profilu pro snažší bodování.. Hele, když na to přišla řeč - všechny svorníky těch lišt jsou "stud welded", nebo jak je to česky - odporově nebo jak vařený, nebo byly i pájený v originále..?
10:52:22
10.01.2012
10.01.2012
Bukaj
Hezký :)
To ostatní můžeš použít z původního hrdla, jen ty střívka nazinkovat a lišty nachromovat (nebo sehnat jiné).
Nejsem si vědom nějakých odlišností v tomto odlitku v průběhu výroby, ale možné je vše :)
A nevím, jak tam nalisovat trubičku na odvětrání nádrže...
To ostatní můžeš použít z původního hrdla, jen ty střívka nazinkovat a lišty nachromovat (nebo sehnat jiné).
Nejsem si vědom nějakých odlišností v tomto odlitku v průběhu výroby, ale možné je vše :)
A nevím, jak tam nalisovat trubičku na odvětrání nádrže...
10:35:16
10.01.2012
10.01.2012
auta.petr
Je to asi funglovka, ale jestli je to na tento model, to fakt nevím, jedině až to rozdělám...