-> vojta99: tys toho ještě neviděl...
-> auta.petr: vidim dobře.. Motex? tam dělali různý auto a motopříslušenství. bejvalej Motex mám dva km od baráku
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š 1000 MB, r.v.1965, barva modrá( přený odstín bych rád zjistil), koupeno 10/2011, najeto cca 65000 km, cesta z K. Varů do Jihlavy na podválu. Přihlášeno(po malých útrapách z eko daní, což se podařilo úspěšně vyřešit). Plně pojízdné, až na hlučnou převodovku. Čeká mě spousta práce, ani nevím, kdy se do toho pustím. Blatníky jsou všechny K.O., prahy z části taky, ale skelet je v dobrém stavu.
25.12.2011
Na Bábinu(jak jí občas říkám) mi chybí ještě celkem dost věcí, tak kdyby jste měl někdo doma nebo nějakej tip, tak budu rád...LZ blatník, otevírání nádrže i s ovládáním, slzy nárazníků(všechny čtyři), L spodní chrom lištu okolo blikače atd....atd....
12.4.2012
Pro velký hluk a škubání z převodovky jsem byl nucen přistoupit k repasi převodovky. Záhada byla celkem rychle rozluštěna, polorozpadlá klec u jednoho ložiska. Takže vyměněny všechny ložiska, naštěstí jsem k autu dostal celkem dost drobností, chybělo jen ložisko, které bylo skladem za 80,- Kč. Vše šlo povolit a rozdělat jak po másle, kupodivu i kostky v zadních ramenou vypadají jako nové, takže je vidět, že o auto bylo dobře pečováno.
25.12.2011
Na Bábinu(jak jí občas říkám) mi chybí ještě celkem dost věcí, tak kdyby jste měl někdo doma nebo nějakej tip, tak budu rád...LZ blatník, otevírání nádrže i s ovládáním, slzy nárazníků(všechny čtyři), L spodní chrom lištu okolo blikače atd....atd....
12.4.2012
Pro velký hluk a škubání z převodovky jsem byl nucen přistoupit k repasi převodovky. Záhada byla celkem rychle rozluštěna, polorozpadlá klec u jednoho ložiska. Takže vyměněny všechny ložiska, naštěstí jsem k autu dostal celkem dost drobností, chybělo jen ložisko, které bylo skladem za 80,- Kč. Vše šlo povolit a rozdělat jak po másle, kupodivu i kostky v zadních ramenou vypadají jako nové, takže je vidět, že o auto bylo dobře pečováno.
auta.petr/ Škoda 1000 MB - komentáře:
21:09:15
19.04.2012
19.04.2012
Pavel P..
20:44:47
19.04.2012
19.04.2012
doking
-> auta.petr: a jak se zapínají,na první pohled mi ty dva konce nezapadají do sebe
20:43:24
19.04.2012
19.04.2012
vojta99
-> auta.petr: Zajímavý tyhle sem jestě neviděl
20:40:51
19.04.2012
19.04.2012
auta.petr
Tak jsem dnes pořídil fotku pásů, které mám v autě, přiznám se, že mi chvíli trvalo, než jsem při první jízdě zjistil, jak se zapínají...
15:37:02
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
Jo, přes tu debatu dole ho vedu pořád jako nejpravděpodobnější možnost. A Když je kde, jsou na to lidi a je to embéčko.. na rally za pomoci kanystru akce na 20 minut.
15:34:48
18.04.2012
18.04.2012
dragon_cb_cz
Jinak údajně to ještě může dělat ohnutá ta páka která hýbe s ložiskem po komínku.
15:34:18
18.04.2012
18.04.2012
dragon_cb_cz
-> auta.petr: To mi dělalo to setrvákový taky - když jsem měl normálně vyšláplou spojku tak řvalo, dorval jsem jí do podlahy - přestalo. Myslel jsem si "jasně, spojkový ložisko" a ono to s novým dělalo taky. Teď už to dělá mín ale pořád - ložisko v klice je nový, ale mrkev už je obroušená.
15:32:49
18.04.2012
18.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Starý MB (do 14tý série) tam maj "kluzné ložisko", nebo dle katalogu "pouzdro", takže předpokládám bronzový nebo mosazný futýrko. Taky k němu patří delší mrkev (280mm místo 272mm). Vše prosím pěkně v katalogu zde (ložisko/futro je položka č.2): 1000mb.wz.cz/katalog_JPG/
.../Image-06.JPG
Otázkou je, jestli tenhle randál může dělat futro, ale asi jo. Pokud tam je fakt futro a ne ložisko tak bych ho zevnitř co nejvíc "vyleštil" a máznul nějakým tukem a zkusil jestli to pomůže. Pokud ne, tak zradu bude jinde (asi spojkové ložisko).
Pokud bys to chtěl vyřešit přestavbou na ložisko, tak by asi bylo nutné nějak přerobit tu díru na klice... no nevím. S tím bych asi počkal na generálku motoru a dal rovnou novou kliku, gufero (jak psal Petr tak tam má ještě labyrint) a právě ložisko sem (a správnou mrkev do převodovky).
Otázkou je, jestli tenhle randál může dělat futro, ale asi jo. Pokud tam je fakt futro a ne ložisko tak bych ho zevnitř co nejvíc "vyleštil" a máznul nějakým tukem a zkusil jestli to pomůže. Pokud ne, tak zradu bude jinde (asi spojkové ložisko).
Pokud bys to chtěl vyřešit přestavbou na ložisko, tak by asi bylo nutné nějak přerobit tu díru na klice... no nevím. S tím bych asi počkal na generálku motoru a dal rovnou novou kliku, gufero (jak psal Petr tak tam má ještě labyrint) a právě ložisko sem (a správnou mrkev do převodovky).
15:28:50
18.04.2012
18.04.2012
auta.petr
-> Jozka: No hlavně to pak navozuje dojem šrotu nejen na pohled...
Ale kňučí to jen krátce při rozjezdu při povolování spojky a to ne vždycky, podle toho soudím, že to dělá právě to vypínací ložisko.
Ale kňučí to jen krátce při rozjezdu při povolování spojky a to ne vždycky, podle toho soudím, že to dělá právě to vypínací ložisko.
15:26:13
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
-> auta.petr: Rozumím, kazí to požitek z jízdy..
15:21:49
18.04.2012
18.04.2012
auta.petr
-> Jozka: U favorita vím, ale tyhle starý káry nemám až tak zmáknutý. Jedno je jasný, tohle ložisko bylo asi na tvrdo, takže jako by tam nebylo. No nic, asi půjde ven tentokrát motor, nedá mi to spát...
15:15:46
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
-> auta.petr: Bez ložiska je až klika u favorita..
14:56:03
18.04.2012
18.04.2012
auta.petr
-> Vít Heřman 18.04.12 13:53:35: Jak jsi myslel, jestli tam mám ložisko? Ona byla varianta bez ložiska? Přiznám se, že nevím, protože když jsme vyndali převodovku, tak jsem tam strčil prst a zkusil otočit, ale nešlo to, tak jsem usoudil, že je špatný ložisko, ale jak jsem psal u dalšího jsem už nebyl, takže nevím co a jak tam bylo a kluci na to zapoměli kouknout, ten setrvák se sundaval kvůli tomu, že tam tekl olej, ale s tím taky nic, protože tam není na klice gufero, takže je to asi ještě původní starej motor.
14:45:23
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Buď, nebo že by nějaký zkřížení..? Já se schválně zkusím zeptat kámoše, kterej si namontoval si do Rapida převodovku zborcenou po požáru..
14:16:00
18.04.2012
18.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: No, sílu nepřenáší - zajišťuje jen přesné usazení mrkve proti motoru tak aby nemohla být namáhaná lomem (bych řekl, ale znáš mě, jsem hovno strojař). Ale to ložisko je na mrkvi prostě nasunuté, žádnou extrémní silou, takže pokud zatuhne a síla nutná k otáčení vnitřku ložiska proti vnější kleci začne být větší než třecí síly mezi mrkví a vnitřkem ložiska, začne se v něm mrkev protáčet a vydávat ty nachlazené zvuky.
14:04:47
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: Nikdy jsem o tom nijak nedumal, takhle na první zamyšlení se mi zdá, že to ložisko žádný extra síly nepřenáší, pokud je vše kolem OK.. Snad jen jednou mi "mrkev" zůstala vězet v klikovce, tam asi nebylo něco v pořádku, ale to byl motor k likvidaci, takže jsem se nepídil.. jinak jsem měl holt v něčem taky kliku..
13:53:35
18.04.2012
18.04.2012
dragon_cb_cz
-> Jozka: Za 43 let v tom teple ta vazelína odejít snad nutně musí. Mám na mrkvi solidní drážku, na převodovce co mi leží ve stodole je také a někde mám náhradní mrkev která taky není 100%.
-> auta.petr: Mohlo to bejt k sobě "zpečený" (mrkev a vnitřní kroužek ložiska) a jak jste vytáhli motor ven, tak se to odlepilo a teď už to tam prokluzuje. A máš tam teda ložisko? To by značilo, že setrvák a mrkev byly měněný.
-> auta.petr: Mohlo to bejt k sobě "zpečený" (mrkev a vnitřní kroužek ložiska) a jak jste vytáhli motor ven, tak se to odlepilo a teď už to tam prokluzuje. A máš tam teda ložisko? To by značilo, že setrvák a mrkev byly měněný.
13:38:52
18.04.2012
18.04.2012
auta.petr
-> Vít Heřman: Tak teď si mě dostal a vzpoměl jsem si... Sice před demontáží to nekvičelo, ale jedno je jasný, měl jsem dole i setrvák, protože jsem říkal, že se mi to ložisko nezdá, ale jelikož jsem nebyl u všeho a většinu dělali zaměstnanci, tak už je to jasný... Ale jak říkám, před tím to nedělalo, což je divný, ale mohlo se to hnout tím vyndáním a i když bylo špatný, bylo to sesazený delší dobu a nemuselo to dělat.
13:37:05
18.04.2012
18.04.2012
Jozka
-> Vít Heřman: To se ti fakt stalo? To je snad jediný ložisko, se kterým jsem na škodovkách neměl nikdy problém, u favo už tam ani žádný není.. no, i když tam je to trochu jinak.