skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
Petr98/MBG67 - komentáře:
-> Petr98: A co že to bude za odstín?Jestli si to už psal,tak mi to uniklo.
-> Petr98: Aha,tak to je mi už jasné kde se to lakuje

To je jen poprášené barvou. Využil jsem služeb lakovny "renovace veteránů"
Postup lakování (ohledně hran) neznám. Jak říkám, je to jen poprášené, zatím. Můj požadavek byl lakovat vcelku protože tak to dobově bylo.
Postup lakování (ohledně hran) neznám. Jak říkám, je to jen poprášené, zatím. Můj požadavek byl lakovat vcelku protože tak to dobově bylo.
-> Petr98: lak vypada paradne :) preco niekto lakuje auto po kope a niekto rozobrate ? :)
-> Petr98: Takhle na fotce to vypadá moc hezky. Kdo to vůbec lakuje? Má to něco společnýho s Petrem Molčanem? Jsou před složením a finálním lakováním stříknutý hrany? Ptám se ze zvědavosti.
-> Petr98: Kdo ti to lakuje? vypadá to dobře
(Tichá?)

-> Tomaso435: Dávám auto do původního stavu. Auto bylo červené.
ten pocit, když dorazíš na sraz společně s dalšíma deseti červenýma litrama 

-> Petr98: to bude luxus pane 

-> Bukaj: Dneska, tedy včera (0:19) jsem odsouhlasil barvu i díky tvému vzorku. Takže ještě jednou díky.
Do měsíce cca to bude myslím v laku, takže doufám, že detaily v jakékoli podobě už nejpozději příští sezónu budu probírat někde s Váma a už ve vlastním autě 


-> Petr98: No vida
A tak jsem dneska v Hnačově přemýšlel, zda-li Ty budeš ten správný "magor" (v dobrém slova smyslu - a také kdo jiný už, než Ty?), který originalitu MBGčka bude dotahovat tak, že budeš shánět nové kryty zadních světel a těla předních blikačů z poloviny 60. let...

A tak jsem dneska v Hnačově přemýšlel, zda-li Ty budeš ten správný "magor" (v dobrém slova smyslu - a také kdo jiný už, než Ty?), který originalitu MBGčka bude dotahovat tak, že budeš shánět nové kryty zadních světel a těla předních blikačů z poloviny 60. let...

Konečně sehnáno čalounění C sloupků
Velké díky Venovi 


Co jsem koukal na nové originály, tak zapadnou do drážky jako ulité, na excentr jdou natěsno a přesah moc nemají...
-> Petr98: Mám dva mustry origo jetý vyndaný a rozplácnutý nejsou vůbec, jen mají "vylisovanou" hranku - úplně na fest to skoro jistě být nemá, nešlo by nejspíš lisem vůbec promazat.
-> Jozka: 24x 2.5 sedí dobře, jen na můj vkus je moc uvnitř - podložka kroužek vůbec nerozplácne. Možná ještě zkusím 24x3. Ale to už tam asi nevleze....
-> Petr98: Nojo, 2.2 mm se asi nedělaj.. tak dej vědět, co se vešlo.
-> Jozka: tyto jsem dnes koupil a a jeste 24x2.5 tak uvidim
-> Petr98: On je připlácnutej do té drážky "příložnejma podložkama" - a ten princip je spíš takovej, že tuk primárně víc brání pronikání vody do spoje, nežli maže a při úplným zatěsnění by to asi nešlo moc promazat.. ale jinak jo, těch 25x2 není optimální rozměr, jen byl asi nejbližší dostupnej.
E: Ty 25x2 mám z doby předinternetový zřejmě - chození po krámech.. při dnešních možnostech by asi byly lepší třeba tyto:
proprumysl.cz/o-krouzek-2 3x2-5-nbr70-dichtomatik?gc lid=CJ6n...
Anebo počkat, co má vyzkoumanýho Bukaj. :-).
E: Ty 25x2 mám z doby předinternetový zřejmě - chození po krámech.. při dnešních možnostech by asi byly lepší třeba tyto:
proprumysl.cz/o-krouzek-2 3x2-5-nbr70-dichtomatik?gc lid=CJ6n...
Anebo počkat, co má vyzkoumanýho Bukaj. :-).
-> Jozka: Tak se musim poopravit. Dival jsem se dnes v praci do strojnickych tabulek a 25x2 je prumer diry a sila o krouzku. A ja se mylne domnival, ze je to vnejsi prumer. V tom pripade to ale vubec nechapu uz. Prece ten o krouzek ma utesnit tuk, co maze futra excentru. A kdyz tam ma 1mm vuli, tak to prece neutesni....