skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem si udělal radost a 13.2. 2011 jsem dovezl (doufám, že trošku raritní) MBGčko. Bylo vyrobené 10.8. 1967. Jelikož jich je poměrně málo, tak se budu snažit o oživení tohodle vraku. Aspoň, že zůstaly karburátory, filtr, sání, svody. Už jsem se pustil do rozebírání a zjišťuju, že kastle není tak hrozná jak jsem si původně myslel. Ale je dost překopané a dostat ho do původního stavu bude záhul- jak časový, tak finanční. Dobrá zpráva - z archivu se podařilo zjistit původní barvu, kterou Géčko dostane. Původní barva je 8220 - červeň rubínová. Vždycky jsem chtěl červené EMBO, tak ho snad konečně budu mít.
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
V prubehu dubna 2015 auto ocisteno od ruznych ochrannych hmot a 23. odvezeno na piskovani.
3.6. konečně odvezeno do karosárny a konečně k odborníkům :-)
19.6. Auto přivezeno z karosárny.
22.11. Po karosářské stránce vyladěno k dokonalosti a připraveno do lakovny
2016
11.4. Auto konečně odvezeno do lakovny.
14.7. Auto je nalakováno.
K 8.11. je auto kompletně spasované, strojím ozdoby, lepím kedry. Chybí elektro a čalounění
11.11. Hotové chromy kromě zrcátka a mlhovky.
Leden 2017 doufám v el. svazek a odvoz do čalouníka a květen první kilometry. Tak snad to klapne :-)
3.1. 2017 - začínáme tvořit nový elektro svazek. Původní byl od bývalého majitele v zuboženém stavu a druhý adekvátní jsem bohužel nesehnal. V půlce února jedeme do čalouníka, tak snad po šesti letech vyjedu :-)
22.2. 2017 - odvezeno do čalounictví
1.5. 2017 - přivezeno z čalouníků
24.5. 2017 - hotová elektrika :-)
16.6 2017 hotovo, udělaná STK. Teď už jen užívat :-)
Petr98/MBG67 - komentáře:
-> Petr98: Tak jak jsi dopadl?
-> Petr98: Pacienti nevymřou



Jedu se dneska podivat na Xko. Drzte pesti 

-> Duri: prvně jsem zkoušel starý poctivý silichrom ex. Ale měl jsem jen malý zbytek. Ten lestil úplně luxusně. Ale došel. Tak jsem sehnal ten nový silichrom ex, ale není to ono. Tak po vycisteni tím novým je to takové jakoby matné. Pak vemu tempo na staré laky a jde to skoro do zrcadla.....
-> Petr98: luxusne listy, uz som sa chystal, ze ti ponuknem jednu sadu mojich, ale podarilo sa ti ich nakoniec pozhanat. Cim to lestis? Ja som minule na AL listy pouzival ocelovu vatu, pekne to vycistilo a jemne prelestilo, ale nebolo to prilis, zostala taka jemna patina
-> Vena: zabiiiiiit 

-> Petr98: Gratuluju! Znám člověka který se mě ptal jestli nemám takové lišty navíc,že by se mu hodily na zimní období,aby o ně mohl okopat sníh z botů,prý aby si neokopal prahy.... Mazec že:)
-> Petr98: Vau!

Po hodně dlouhé době, jsou konečně doma. A v super stavu. Jen vyleštit a jsou ready na auto.
-> Petr98: Klidně do druhého roku
Výkres je v knížce, až se vrátím z eRekcí tak vyfotím a pošlu. Díky!

-> dragon_cb_cz: jj slo by to, nebude to sice do druhého dne, ale klidně. Ale jelikoz se vyznam jen v embeckach, tak potřebuju k tomu výkres, protože vůbec nevím, o co jde
-> Petr98: Když se tak nudíš, nechtěl bys mi vyrobit přípravek na vymezení provozní vůle mezi válcem a posilovačem na eMku? Rád zaplatím.
-> Koblet: diiik, jak je chvilka, dělám přípravky podle knížky " montážní přípravky a pomůcky" kde jsou všecky přípravky na mb
-> Petr98: Pěkná práce, to bude radost dělat s takovým trnem.
-> Bukaj: O kaleném a lepeném jsme už asi jednou diskutovali.. dodnes jsem nezjistil, co znamená "provedení float" zmiňovaný katalogama.. Možná ty lepený zkraje dováželi pro deluxy, než se tuzemský dodavatel naučil, ale lepený pro sportovní účely (č.dílu 12-150-94001) mělo homologaci k 1965-02-01 a do série byly avizovaný tiskem až v souvislosti se Š1100 MB, model 69.
Co se zrcátek týče, tak dle dvou nebo tří 1. majitelů širokosloupků se už ve fabrice (nebo že by v Mototechně??) montovaly až ty šroubovaný na rám dveří s plechovou nožkou. Ty předchozí se braly na autech kdoví kde a podle prospektů ani nejsou stejný a už vůbec ne stejně umístěný.. A zkraje byly nejspíš cizatý výroby, klasický z Kovoplastu Chlumec nad Cidlinou s dlouhou nožku se začaly vyrábět (kopírovat) snad až v roce 1968 - taky je chystám na MBX, mrknu se ti, jestli by ve sbírce nebyla podložka navíc, máš-li taky tyhle..
Co se zrcátek týče, tak dle dvou nebo tří 1. majitelů širokosloupků se už ve fabrice (nebo že by v Mototechně??) montovaly až ty šroubovaný na rám dveří s plechovou nožkou. Ty předchozí se braly na autech kdoví kde a podle prospektů ani nejsou stejný a už vůbec ne stejně umístěný.. A zkraje byly nejspíš cizatý výroby, klasický z Kovoplastu Chlumec nad Cidlinou s dlouhou nožku se začaly vyrábět (kopírovat) snad až v roce 1968 - taky je chystám na MBX, mrknu se ti, jestli by ve sbírce nebyla podložka navíc, máš-li taky tyhle..
-> Jozka: -> Petr98:
Se zrcátkama mám u svého MBG plány, že dám na blatníky, jako má MBG z jednoho prospektu.
Ty zrcátka už mám, jen mi chybí jedna plastová podložka pod ně...
...dle mých informací se z AZNP dodávaly MB bez zrcátek a montovali je až distributoři, nebo koncoví zákazníci. Jak to bylo u De Luxe, to netuším.
A co se týče čelního skla kalené vs lepené, tak všechny Deluxky by měly mít lepené (vrstvené). Tedy od roku 1966. Je možné, že se použily tato bezpečnější skla už dříve na závodních vozech...
Se zrcátkama mám u svého MBG plány, že dám na blatníky, jako má MBG z jednoho prospektu.
Ty zrcátka už mám, jen mi chybí jedna plastová podložka pod ně...
...dle mých informací se z AZNP dodávaly MB bez zrcátek a montovali je až distributoři, nebo koncoví zákazníci. Jak to bylo u De Luxe, to netuším.
A co se týče čelního skla kalené vs lepené, tak všechny Deluxky by měly mít lepené (vrstvené). Tedy od roku 1966. Je možné, že se použily tato bezpečnější skla už dříve na závodních vozech...

A další přibyl....
-> Petr98:
To je mi jasný..
A možná ani gumu kolem měnit nebudeš, vypadá docela dobře.. Ale když si vzpomeneš, stačí vprostřed nahoře nebo dole jen nadzvednout a uvidiš hned.

