skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak mi 11.11.2009 Martin přistál doma v garáži na trochu nezvyklém "bílém koni" a já jsem se stal majitelem vytoužené 1000 MB - kua, to už mám doma dva mladoboleslavský kusy plechu:-)
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
1000MB/tommas - komentáře:
06:43:09
26.11.2009
26.11.2009
tommasAHC
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: Odbočíš z hlavní co vede kolem mě dolů k nádraží, dole mineš poštu a jedeš dál rovně jakoby do nádraží. No a šup, jsi u RTOčka, nebo co to je
22:00:13
25.11.2009
25.11.2009
Jakuza
-> Tomaso435_Žák 3.Bé Ta Karosa tam parkuje delší dobu. Dneska jsem jel kom a koukal jsem na zbytky nějakého plakátu z výletu. Takže je to takový provozní vetrán k hromadným výletům. Jinak na pohled vypadá že je moc pěkný. Na výlukách jezdila v úseku Slatiňany - Chrudim asi dva dny
21:05:15
25.11.2009
25.11.2009
Tomaso435
-> tommasAHC: aha, ted přemejšlím kde je takovejhle naájezd že je bus schovanej:)
20:30:02
25.11.2009
25.11.2009
tommasAHC
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: tady v Chocni na nádraží. Je tam snad jako záloha pro výluku (kdyby klekla nová Karosa:-)))
Jinak více info by Ti podal Jakuza, jako nádražák a tvůrce fotek toho bude vedet nejvíce:-)
Jinak více info by Ti podal Jakuza, jako nádražák a tvůrce fotek toho bude vedet nejvíce:-)
19:35:33
25.11.2009
25.11.2009
Tomaso435
-> tommasAHC: chlape, kde je ten autobus? :)
18:00:24
24.11.2009
24.11.2009
Pavel P..
-> suri: nebylo...
17:38:40
24.11.2009
24.11.2009
suri
-> Pavel P..: neviem či to bolo origo ale moja mala
17:13:11
24.11.2009
24.11.2009
Pavel P..
-> suri: 1202 někdy měla termosytič?
16:12:40
24.11.2009
24.11.2009
suri
-> Jozka: jj automat sytič bol luxus aj na 1202 , ked vypadla struna z bimetálu a benzín mizol mílovými krokmi a motor nepotreboval plyn pri jazde a rozbiehaní
15:21:29
24.11.2009
24.11.2009
tommasAHC
Mě mechanický sytič nevadí, automat je sice dneska asi větší machrovinka, ale myslím, že naši dědové a otcové jej vyhazovali z určitých důvodů a ne jenom u rozmaru, protože chtěli být důležitý, když mohli tahat v autě za jízdy další pákou sem a tam
Jinak sytič má dokonce mikrospínač, který ukazuje zda je online, nebo off. Takže si nemůžu stěžovat a smekám před původním majitelem.
Pro mě to je auto na víkendové ježdění, které chci, aby vypadalo co nejlépe, funkčně se co nejvíce podobalo originálu a dělalo mi radost.
-> Jozka: bohužel máš pravdu, nevím jak to vyřešit, aby se to neotloukalo:-(
-> Jakuza: Hej, všechno bude, neboj... nemůžu sem nahrávat co dva dny nové fotky. Musím si je šetřit na později, hehe:-)
Jinak sytič má dokonce mikrospínač, který ukazuje zda je online, nebo off. Takže si nemůžu stěžovat a smekám před původním majitelem.
Pro mě to je auto na víkendové ježdění, které chci, aby vypadalo co nejlépe, funkčně se co nejvíce podobalo originálu a dělalo mi radost.
-> Jozka: bohužel máš pravdu, nevím jak to vyřešit, aby se to neotloukalo:-(
-> Jakuza: Hej, všechno bude, neboj... nemůžu sem nahrávat co dva dny nové fotky. Musím si je šetřit na později, hehe:-)
13:18:47
24.11.2009
24.11.2009
Jakuza
a fotky sem nepřidáš?
10:48:11
24.11.2009
24.11.2009
Jozka
-> suri:
Super je další autentická dobová úprava - ručka oklepaná od spon bezpečnostních pásů.. to měly taky všechny kusy, pokud se dožily pásů..
Super je další autentická dobová úprava - ručka oklepaná od spon bezpečnostních pásů.. to měly taky všechny kusy, pokud se dožily pásů..
10:40:06
24.11.2009
24.11.2009
Jozka
-> Jakuza: Co já si pamatuju od táty, tak s automatem 1000MB zejména v létě na jízdy do 3km lemtalo 10 l/100km i víc - jako nový.
Termosytič v sérii měly ještě první stovky, jak jsem si mezitím ověřil, sadu k úpravě na manuál dodával budějovickej Jikov minimálně od roku 1968. Lanko jsem myslel, že bylo tak akorát, že se jen přesměrovalo, ale jistě to nevím, vždycky už jsem přišel k hotovýmu..
-> tommasAHC: Jo jo, nátěr AL olemování jsem myslel - ale asi lepší tahle, ono býva ve spodní části skoro nevyleštitelně důlkovaný oxidací.. A ty páčky s bambulkama jsem taky myslel tyhle - měl jsem je v jarním 1966.
Teda ten sytič je tam namontovanej hóódně drsně - to bude downgrade z nějaký Octávie apod., tam někde jsem viděl stejný. To bych teda měl dilema, zda to nechat - sice je to dobová úprava, ale..
Termosytič v sérii měly ještě první stovky, jak jsem si mezitím ověřil, sadu k úpravě na manuál dodával budějovickej Jikov minimálně od roku 1968. Lanko jsem myslel, že bylo tak akorát, že se jen přesměrovalo, ale jistě to nevím, vždycky už jsem přišel k hotovýmu..
-> tommasAHC: Jo jo, nátěr AL olemování jsem myslel - ale asi lepší tahle, ono býva ve spodní části skoro nevyleštitelně důlkovaný oxidací.. A ty páčky s bambulkama jsem taky myslel tyhle - měl jsem je v jarním 1966.
Teda ten sytič je tam namontovanej hóódně drsně - to bude downgrade z nějaký Octávie apod., tam někde jsem viděl stejný. To bych teda měl dilema, zda to nechat - sice je to dobová úprava, ale..
22:10:33
23.11.2009
23.11.2009
j_j
to je vostrý :) budeš tam dávat zpátky termosytič?
21:28:45
23.11.2009
23.11.2009
suri
-> tommasAHC: tempomat
14:16:09
23.11.2009
23.11.2009
tommasAHC
-> Jozka: jaký nedostatek? Myslíš to poškození a nátěr alu lemovky a nebo tuším neorigo šroubky?
To all: sytič je předělaný asi z automatického. Je tam dodělané "dobové cosi" a pokud chcete, tak to odpolko vyfotím.
Jinak mě teda mechanický sytič nevadí, ba cítím, že to tak má být, nějak mi to k tomu MB patří
To all: sytič je předělaný asi z automatického. Je tam dodělané "dobové cosi" a pokud chcete, tak to odpolko vyfotím.
Jinak mě teda mechanický sytič nevadí, ba cítím, že to tak má být, nějak mi to k tomu MB patří
13:16:17
23.11.2009
23.11.2009
Jakuza
Jozka : co vím od historiků, tak mechanický sytič se dodělával hromadně. Za prvé vedení už bylo natažené, a jen se lanko zkrátilo a připojilo na mech sytič, který byl snad ze stovek. Čímž se ušetřilo palivo a zároveň odstranila jedno z poruchových míst. Zatím jsem termosytič na žádné provozní tisicovce neviděl, vždy pouze na veteránu, kde si to majitel vychvaloval až do nebes. Což chápu, protože práci to sehnat dá, a namontovat s sprovozněním taky. A pochválit si to musíš, protože to nikdo jinej za tebe neudělá.
11:14:43
23.11.2009
23.11.2009
Jozka
Jinak máš na mřížkách blatníků jeden "závažný" nedostatek - ale to asi víš...
11:12:20
23.11.2009
23.11.2009
Jozka
-> Jakuza: On byl podle všeho automat naprosto na všech sériích - myslel jsem, že koncový kusy měly mechaniku od výroby, ale v časosběrným katalogu, vydaným až po skončení výroby, se mechanický ovládání vůbec nevyskytuje - ale je to škodovka, takže kdo ví... Na 100% měly automat 16. a 17. série, od těch mám doma původní automatický sytiče odložený..
Všechny MB, co jsem měl v rukou - asi 10ks, měly sytič přepojenej na ovládání klapky - asi se s tím majitelé až na vyjímky nes..., neb ta funkce sání topení z motorovýho prostoru byla dost sporná - já to používal leda tak v létě jako ne moc významnou pomoc proti přehřívání..
Všechny MB, co jsem měl v rukou - asi 10ks, měly sytič přepojenej na ovládání klapky - asi se s tím majitelé až na vyjímky nes..., neb ta funkce sání topení z motorovýho prostoru byla dost sporná - já to používal leda tak v létě jako ne moc významnou pomoc proti přehřívání..