skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak mi 11.11.2009 Martin přistál doma v garáži na trochu nezvyklém "bílém koni" a já jsem se stal majitelem vytoužené 1000 MB - kua, to už mám doma dva mladoboleslavský kusy plechu:-)
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
Něco informací:
- Škoda 1000MB, rv 1965, model 990
- Po 1. majiteli (ročník 1935)
- Najeto 140 tis km
- Původní plechařina, interiér. Před pár lety malé GO motoru
- Vychytávky jako možnost startování klikou, plechové spony pásů, žábry, ostřikovací mechanismus skla mechanickou pumpičkou samozřejmostí
Práce mě čeká mnoho, plánuji víceméně originální stav, možná nějaká malá úprava pro lepší spolehlivost a bezpečnost (například asi nebudu vracet dynamo a nechám altík, možná přední kotouče). Hlavně mě čeká výměna spojkového ložiska, možná GO převodovky která trochu hučí (uvidíme po výměně toho ložiska) a také samozřejmě plechařina (asi všechny 4 blatníky) + lakování. Ale větší opravy budou muset počkat, teď nejsou moc finanční prostředky a ani místo na práci.
Jinak za víkend mám najeto asi 170 km, celou cestu s usměvem od ucha k uchu. Opravdu skvělé dojmy, užívám si každý kilometr. Škoda přicházející zimy, budu ji muset uložit ke spánku :-(
Zatím jsem nepochopil jak to je s teplem a zimou, která páčka mezi sedadly je na co, ale to se časem dochytá. Celkový technický stav je super, barva bohužel vypadá dost mizerně.
1000MB/tommas - komentáře:
08:24:56
23.11.2009
23.11.2009
Jakuza
Podle toho jak jsme sledoval to auto a mrtě dodělávek, tak to bude zachovalá původní dvojice ,a pak dodělávka na mech sytič. U většiny aut to dnes je, že ta klapka ventilátoru se zrušila a místo ní se na ni připojil sytič. Protože na "65" byl určitě termosytič. Mám Pravdu?
08:17:14
23.11.2009
23.11.2009
Jozka
-> tommasAHC: Tři páčky? To určitě vyfoť. Jinak jsem si ale doteď myslel, že tyhle starší ročníky měly páčky delší, v barvě kovu s bambulkou na konci a až později přišly varianty s plochým pádýlkem - nejdřív modrá-červená a nakonec bílá (šedá)-černá...
14:09:27
22.11.2009
22.11.2009
tommasAHC
-> Jakuza: Je to tak jak říkáš...
09:01:26
22.11.2009
22.11.2009
Jakuza
Neříkej, že další Choceňák? Jinak páčky na teplo (bílá) by měla být vytažená nahoru. Doporučení starších tisícovkářů zní: "nikdy na ni nešahej". dělám to tak, a Letadlo topí vždy a voda cirkuluje radiátorem i v létě a nezanáší se.
Jinak jestli jsme si všiml správně, tak fotky jsou focený v Zálší, nebo ne?
Jinak jestli jsme si všiml správně, tak fotky jsou focený v Zálší, nebo ne?
22:07:30
21.11.2009
21.11.2009
Tomaso435
nejsi z chocně? podobný embo vidim asi tejden na místě kde stává modrej forman... u odbočky před coop diskontem:) ... už sem to chtěl fotit a hodit to do foora :)
16:42:44
19.11.2009
19.11.2009
Krupp
Ahoj, moc pekna tisicovka, takovou zabrovitou krasavici bych chtel taky. Chromy vypadaji taky pekne. A ta klika vzadu me uplne fascinuje :)
Jinak pises upravy pro lepsi spolehlivost - ja bych tam byt tebou dal hlavne dvouokruhove brzdy (u sebe to take planuju).
Jinak pises upravy pro lepsi spolehlivost - ja bych tam byt tebou dal hlavne dvouokruhove brzdy (u sebe to take planuju).
15:14:21
19.11.2009
19.11.2009
tommasAHC
Díky. Moje je nějaká speciální.
Mám jak pravíš jednu páku na kohout teplé vody, jednu na klapku ventilátoru.
A pak třetí, vytahovací na ovládání sytiče.
Samo pak ještě ovládání dečky
Mám jak pravíš jednu páku na kohout teplé vody, jednu na klapku ventilátoru.
A pak třetí, vytahovací na ovládání sytiče.
Samo pak ještě ovládání dečky
15:13:35
18.11.2009
18.11.2009
Jozka
-> tommasAHC: Pěknej kousek, máš KLIKU. Krátká páčka by měla zavírat "velkej chladící okruh", tzn. ventil topení, dlouhá ovládat klapku na ventilátoru - nebo taky sytič, není-li tam originální termokus. Anebo naopak, dá se to snadno prohodit. Ale taky snadno zjistit, po odklopení LZ sedáku nebo kapoty motoru.
09:58:07
18.11.2009
18.11.2009
tommasAHC
Diky moc... jenom tech dilu co ted musim sehnat
14:47:15
17.11.2009
17.11.2009
Danster
Rád vidím další zachráněnou 1000covku.Tak ať se daří dát do origo stavu
09:35:38
17.11.2009
17.11.2009
Tomo - zrušená registrace
dobry zaklad na renovaciu mas :) blahozelam ziabroviek je uz malinko a mozes byt stastny ze jednu z nich vlastnis :)