MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

18:41:32
02.06.2011
j_j
-> pedalTDI: ono to zas taková krása neni a sorry za ty příspěvky u tebe, ono to vyznělo blbě - chtěl jsem říct, že ti nemá co kdo nakazovat jestli uděláš svýmu autu prezentaci na netu 6
18:16:52
02.06.2011
pedalTDI
Krása :)
08:11:41
30.05.2011
Jozka
-> Danster 24.05.11 15:19:09: Já vím Dane, že to byl jen překlep4. A že se dají sehnat. Jenže ten dnešní pozink je brutálně interiérovej, za pár měsíců je v háji..

-> j_j: Origo je origo, ale čtyřoko je dle mě taky nejslušivější. A celkem se s tím pak dalo v noci i jezdit 3.
21:46:41
27.05.2011
j_j
-> PAV-PO: 3 zejtra jedu pro to kilo, embéčko vyjede tak za 3 roky 4
19:44:29
27.05.2011
PAV-PO
-> j_j: OK, dik a poradne makej at uz taky vyjedes
14:51:29
27.05.2011
j_j
-> PAV-PO: přes víkend ti nějak udělám tu nabídku, nafotim atd. 6
13:59:21
27.05.2011
PAV-PO
-> rubigall: Nekdo ma rad holky, nekdo zase vdolky.
10:22:16
27.05.2011
rubigall
Jakuza 26.05.11 20:57:09 napsal: 4 oko. To je jediná možnost jak z stovky udělat koukatelné auto. Jinak je to akorát kresba 8 letého dítětě: „To je auto, a má kolečka“ no vidíš ja mám na to úpne opačný názor štvoroko sa mi vôbec nepáči ani na 110R ani na 100-vke. Preto sa mi páčia 110R zo začiatku výroby...
21:39:33
26.05.2011
j_j
-> PAV-PO: sranda 6 -> Jakuza: tak to mám zcela stejnej názor..6
20:57:09
26.05.2011
Jakuza
4 oko. To je jediná možnost jak z stovky udělat koukatelné auto. Jinak je to akorát kresba 8 letého dítětě: "To je auto, a má kolečka"
19:27:55
26.05.2011
PAV-PO
-> j_j: Zase se trochu vratim do mladi, konecny stav tatovy 110L byla zakladni svetle modra, 4-ocko natrene tabulovou matnou cernou, stejne jako zadni celo a mrizky v zadnich blatnicich. To byla moje tehdejsi predstava (1980) o odliseni se od prevladajici uniformity. Jeste jsem tenkrat shanel laminatovy spojler, ale uz jsem to nestihnul. Jeden cas melo pod prednim naraznikem i velke hranate mlhovky, ale jedna se pak uklepala na dlazbe v Praze kousek od Juldy-Fuldy. Kdyz se mi nekdy podari sehnat fotku dam k dobru.
17:58:01
26.05.2011
Fifa
-> j_j: Mě se na stovce líbí dvouoko dle poslední fotky s lištou a popisem na straně. Nebo dvouoko s dírou pro chladič jako bylo na 120S, to taky podle mě vypadá prostě dobře.
16:06:59
26.05.2011
Brabi1987
-> j_j: no vždyť jo4
16:04:55
26.05.2011
j_j
-> marek668112: konečně někdo rozumnej 4 -> Brabi1987: děláš si srandu ? stovka s 4okem vypadá zvenku jak LS. tam neni designově rozdíl. uvidíš... 4
16:02:33
26.05.2011
Brabi1987
-> marek668112: já mam na stovkách nejradši dvouoko,čtyřoko se mi líbí jen na 110 LS a 110R2
15:59:57
26.05.2011
marek668112
j_j 26.05.11 15:45:44 napsal:

aha…mě se zas líbí spíše 4očko 4
mne tiež
15:55:00
26.05.2011
Brabi1987
-> j_j: kdepak,kilo nikdy,u toho stejně jako u embéčka nad originál není :-)
15:52:45
26.05.2011
j_j
-> Brabi1987: neřeknu, ty bys ho chtěl zbastlit 5
15:51:18
26.05.2011
Brabi1987
-> j_j: tak co kupuješ to kilo?4
15:51:18
26.05.2011
Brabi1987
-> j_j: tak co kupuješ to kilo?4
Extreme Tyres