MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

16:49:44
06.06.2011
j_j
nevim, proč bych se měl smejkat - vyznávám poklidnou jízdu po prázdnejch okreskách, poslouchám motor a je mi fajn (v zatáčkách si dávám extrémní pozor)... to auto neni na nějaký slalomy dělaný... spadne na tebe strom - nemůžeš za to, praskne ti kolo - nemůžeš za to, napálí to do tebe kokůtek - nemůžeš za to, prasíš embéčko na slalomu na rovnym letišti a jdeš přes střechu - tvoje vina...
16:33:06
06.06.2011
Jakuza
-> havlik: Ne, pán se ještě pořádně nesmeknul a už povídá a povídá.



Likvidace na letišti probíhá následovně: smekne se to doprava. vyrovnáš...... Smekne se to na druhou stranu a máš to na střeše raz dva. Ono se to nezdá ale na šířku a výšku škodovky, je těžiště dost vysoko
15:53:16
06.06.2011
havlik
-> j_j: pan neomylný?
15:49:33
06.06.2011
j_j
-> Danster: zevloval jsem na rajčeti..."říkám si, jé sestra mojeho embéčka" - co bych za to dal ho mít v takovym stavu (to bych ani tu připitomělou 110tku nekupoval a chtěl jsem sem dát fotku,aby mi někdo pomohl kontaktovat majitele...pak koukám dál a auto na sráč - to ať se na mě nikdo nezlobí,ale zničit auto v takovym stavu na rovnym (!) letišti, kde by se nemělo nic stát je...radši nic... 8
15:19:23
06.06.2011
Danster
-> j_j: 06.06.11 09:52:39 Zrovna tohohle MB mě bylo líto 8 tohle se stalo na Hundertgangu 2008 v neděli pamatuju si to protože to byl první sraz na kterém jsem s mým MB byl sice jen na sobotu, ale ten dotyčnej kluk s tím jezdil jako prase a už v sobotu jsem si říkal že si to to MBčko nezaslouží. To že to hodil přes střechu jsem se dozvěděl od kamaráda z Ostravy co tam byl v tu neděli.
11:15:02
06.06.2011
j_j
-> doking: nezapomeň, že se cestou na slovač střídáme...tak si pořid,ten trenažer ze škody 100 co ho měli v autoškolách 5
10:56:48
06.06.2011
doking
-> j_j: Je to škoda no,hlavně že to přežil,vždyť i já byl totálně na...nej a moc a dost dlouho mě mrzelo,když jsem boural ze svým.I já můžu děkovat tomu autu,že jsem živej a zdravej.

-> pro ostatní: Výsledek byl sice ,,jen" 4 pomačkané plechy a pár odřených míst, ale namířit si to v 70 z do škarpy nebyl dobrej pocit,tenkrát mě ten nahoře vyslyšel a naštěstí auto nešlo přes boudu,jen se trochu svezlo po boku...
upraveno 1x, naposled 06.06.2011 10:57:15
10:36:16
06.06.2011
Jozka
-> j_j 06.06.11 09:52:39: auu !
10:11:36
06.06.2011
j_j
-> m8rinek: to doopravdy nevim a ani snad nechci vědět.

-> Luky.: nj, nehoda není náhoda 6
10:03:35
06.06.2011
Luky
-> j_j: tak záměrně to asi neudělal, ne? Prostě nehoda jako každá jiná...
10:03:08
06.06.2011
m8rinek
-> j_j: evidentně nevíš co je to Hundertgang. Raději mlč...



Jedná se o jízdu zručnosti, že byl řidič přemotivován a překročil hranici auta, respektive hranici brzd (guma se kousla pod auto) je věc jiná. Nicméně nemáš právo na soudy když víš kulový a věř tomu, že všechny zůčastněný zajímal řidič a ne pomuchlanej litr...
09:58:10
06.06.2011
j_j
-> m8rinek: dobrý no...přežije 40 let s původnim lakem a tak a pak kvůli nějakýmu připitomělýmu slalomu na letišti, kde ho dá potuněný kilo s motorem z fagota a emkovejma nápravama ho rozjebe 8 nechápu...toť, můj názor...
09:55:08
06.06.2011
m8rinek
-> j_j: se zblázni, byla otočena na HG přes boudu na konci slalomu na letišti a myslim, že nikoho to nemrzí víc než majitele. Na blbý kecy není prostor. Naštěstí se nikomu nic nestalo...
09:52:39
06.06.2011
j_j
sestra té mojí 7 má SPZ je NB 56-69...pěkně ste jí rozjebali 167 nezná někdo ty majitele? díky
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 06.06.2011 09:52:39
17:30:50
05.06.2011
Stewo
to poznam ked som renovoval do originalu moju byvalu čezetku 1 tak držim prsty aby sa ti tie lowee podrilo zarobiT dostatočne na dokončenie 6
14:29:49
05.06.2011
j_j
-> Stewo: díky, musím uznat, že jsem trochu přecenil svoje finanční síly na renovaci auta, ale věci,místo, embéčko už mám - ted vydělat ty lowe na renovaci 6
13:30:38
05.06.2011
Stewo
jednoznačne k oblubenym 6 je krasna a tak tieš moj zatial nespleni sen mat 1ooocku 8 možno raz
13:24:49
05.06.2011
j_j
-> Brabi1987: jj,ted toho ale mám dost do školy 4
18:07:59
04.06.2011
Brabi1987
-> j_j: jak pokračuješ?doufam že se taky zastavíš :-)
19:19:19
02.06.2011
pedalTDI
Jo,chápu,v pohodě..
Extreme Tyres