skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
13:18:03
24.07.2014
24.07.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Do hmyzu nedělám
09:46:11
24.07.2014
24.07.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Asi takovej, že to může zpachtit z dílů všech modelovejch řad :D.
Broukaře na Vás. Tam je hierarchie taková, že na prvním místě originální původní díl, na druhém opravený původní díl, pak dlouho nic a až pak origo díl správného ročníku. :D
Broukaře na Vás. Tam je hierarchie taková, že na prvním místě originální původní díl, na druhém opravený původní díl, pak dlouho nic a až pak origo díl správného ročníku. :D
09:43:29
24.07.2014
24.07.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: Jen takovej dotaz, jak jsi došel zrovna k roku 1980?
23:37:30
23.07.2014
23.07.2014
Jozka
-> j_j: Nu, já mám takovej vnitřní neurčitej a možná úchylnej pocit, že takový ty totální renovace do bezvědomí setřou charakter vozidla, danej létama používání.. Takže jsem svedl letos docela těžkej boj mezi 100% originalitou a zachováním dobovejch úprav.. a AL vana, DIF-23, velkej rozdělovač, alternátor, el. ostřikovač a pár dalších nepůvodních prvků prostě na autě nakonec zůstalo, osobně to považuju u youngtimerů za šetrnější postup, nežli postavit úplně nový starý auto..
23:18:43
23.07.2014
23.07.2014
j_j
-> Jozka: to se v žádným případě nechystám ho nějak zničit....spíš to byly takový myšlenky...vše bude origo (jen prostě budou malinkatý modifikace vol. rok 1980), aspoň odjezdím kilí ND a origa embé vzácný zůstanou "na potom" zvenku a intr. originál a v motoru vše jak má bejt akorát velkej rozd., karbec manuál a možná hliníková vana :)
21:27:41
23.07.2014
23.07.2014
Jozka
-> j_j: Neznič mu "duši".. jinak úpravy mě rozesmály - AL, 20, 23 etc. mám aktuálně já u MBF2..
19:17:47
23.07.2014
23.07.2014
j_j
-> Jawák: barva bude 100 % stejná, motor nevím :D lákají mě menší úpravy ala rok 1980 - hliníková vana, 20mm ojnice, kilí rozdělovač, 23 DIF kilí karburátor (s manuálním sytičem), interiér béžový, tapce možná béžovo - černé (ty mám hezké), blinkry pokovené origa, jinak origo... :)
19:12:39
23.07.2014
23.07.2014
j_j
zpravy.aktualne.cz/financ
e/.../r~9b4f9fe8119f11e4b1
d50025900fea04
YESSSSSSSSSSSSSS, svět se v prdel (úplně) neobrací :)
YESSSSSSSSSSSSSS, svět se v prdel (úplně) neobrací :)
12:39:25
23.07.2014
23.07.2014
Jawák - zrušená registrace
-> j_j 23.07.14 10:48:53: a ja som myslel že sa toho už nedočkáme Pridaj potom nejake fotky ako vyzerala karoséria pred vyvarením,zaujimalo by ma čo všetko sa bude meniť
Farba ostane taká aká je?
Farba ostane taká aká je?
10:48:53
23.07.2014
23.07.2014
j_j
tak holky, v prosinci jde auto na odstrojení/ písek / vyvaření / základovka....po pěti letech dobrá rychlost :)
20:22:44
16.04.2014
16.04.2014
j_j
-> Bukaj: to sice jo....v kile by takhle ta fena být nemohla, propadla by se překližkou na nádrž
00:19:41
11.04.2014
11.04.2014
Bukaj
-> j_j 10.04.14 10:54:20: Pěkný Fanfary
15:27:13
10.04.2014
10.04.2014
j_j
www.ceskatelevize.cz/pora
dy/.../213562260150001
na rok 2020 si všichni dejte do cajku eMBéčka ! jedeme kolem světa
na rok 2020 si všichni dejte do cajku eMBéčka ! jedeme kolem světa
12:04:13
10.04.2014
10.04.2014
Koblet
-> j_j: Konečně solidní náklad v kufru a ne že tam všichni vozíte naházené náhradní díly.
18:42:30
07.04.2014
07.04.2014
j_j
-> Kocvin: hele zítra to nějak přepočítám kolik mám sad a uvidíme :)
18:38:15
07.04.2014
07.04.2014
Kocvin
-> j_j: Na MB toho moc nemám :/
09:36:59
07.04.2014
07.04.2014
j_j
hele holky, nečekám žádný terno (spíš prý různá těsnění a spotřební ND), na poklice mrknu kolik jich mám a jestli vyměníme Kocvi máš něco embé? :) PS: minule jsem se byl podívat na MB nárazníky "prej super stav" přijedu, a on má v kufru od fabie větší šrot než já si schovávám na přechorom. a to chtěl 1500,- za kus :D ale tak pokecali jsme...a včera jedu nasranej pro sestřinou klec na psa co jsem jí vydražil a tam starej fiat 500 a asi 3ks starejch octávek, tak jsem tam s nima asi půl hodiny kecal, paní s bubnem tomu taky dost rozumněla :) chce prej sedana (š 1201) :D to jsou takový náhody občas...
09:32:03
07.04.2014
07.04.2014
Koblet
-> j_j: Tu krabici s přední lištou na model 69 beru A neříkej že taková tam není.
09:24:14
07.04.2014
07.04.2014
Kocvin
-> j_j: Jo tak jedny poklice bych užil :)