MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

09:22:11
07.04.2014
j_j
tak zejtra pro ND na embéčko....3 krabice za 1500,-, jsem zvědavej, tyhle nákupy "na krabice" mám rád, tak uvidíme :) co tam je určitě je nová sada poklic....zítra nafotím.
18:44:40
23.03.2014
j_j
08:28:10
20.03.2014
j_j
http://www.youtube.com/wa tch?v=KMJG0KFpvQY



Němci a jejich (nejen) embéčka
12:54:40
16.03.2014
Bukaj
-> Koblet: 158
20:32:48
15.03.2014
dragon_cb_cz
-> Koblet: 1
20:08:36
15.03.2014
Jozka
-> Koblet: 3 3 3
18:32:56
15.03.2014
Koblet
-> j_j: Nedat termosytič je skoro jako dát tam motor z favorita. Prostě originalita je v čudu.3
14:12:57
15.03.2014
doking
-> j_j: A co originalita originalisto,už snižuješ nároky a řešíš spolehlivost?
13:22:45
15.03.2014
j_j
nějaké 32-23 tu ještě mám....stejně uvažuji nad mechanickým sytičem (= dám asi karbec z kila + velkým rozdělovačem- je to spolehlivější) 6 (vlevo nový, uprostřed jetý, vpravo - ten, který ted čistím)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 15.03.2014 13:22:45
13:20:46
15.03.2014
j_j
ale s tímto se nehodlám smířit :)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 15.03.2014 13:20:46
13:20:07
15.03.2014
j_j
zvenku good
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 15.03.2014 13:20:07
13:19:27
15.03.2014
j_j
tady pár fotek po naložení v nálevu Coca Cola + ocet, zvenku jsem spokojen, zevnitř ne (viz.) fotky, tak musí nastoupit ultrazvuk.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 15.03.2014 13:19:27
16:15:13
13.03.2014
j_j
bych to ted, když je čistej dal nejradši mámě do ultrazvukový čističky v práci 2 8 (je zubařka)
08:55:34
13.03.2014
j_j
-> dragon_cb_cz: ono nečekej nějakej přeleštěnej karb :) chtěl jsem ho jen očistit, dát nový těsnění, (fíbry mám bohužel na chatě v kile :) ) myslím, že tenhle karbec zas tak nepotřebuje vaření v octu, jak jsme to už taky dělali :) přemýšlel jsem páčky nechat pozinkovat, ale je to stejně zbytečný :) PS : všichní víme, že jednokomoráky fungujou docela do rozthání těla - ten co jsem měl embéčku (3120 přestavěnej na manuál sytič, to byl ekl hroznej) a pořád to jelo :) to samý kilí rozdělovač v embé :)
upraveno 1x, naposled 13.03.2014 08:58:57
02:47:24
13.03.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: Hezký, na fotky jsem zvědavej...
14:35:51
12.03.2014
j_j
-> dragon_cb_cz: tak tak, nejsou rozklepaný tak jdou fakt v pohodě a tím není problém tento karb dobře rozebrat - v šoučasnosti má za sebou 2x lázeň v čističi troub a ted půjde na den do Coca Coly :) mám ještě jeden A1 32-23 novej jikov, tak pak udělám srovnávací fotky...
upraveno 1x, naposled 12.03.2014 14:37:12
11:56:06
12.03.2014
dragon_cb_cz
-> j_j: To ti jdou ty šroubky na klapce tak snadno vytočit? I když MB vlastně ještě nemá rozklepaný, že jo?
11:13:31
12.03.2014
j_j
JIKOV 32-23 ( jsem si při mojí "paměti" musel nafotit co kam patří - jj1987.rajce.idnes.cz/JIK OV_32-23_renovace_noveho ) měl by být nový, ale byl dlouho ve sklepě a podle mě ho někdo seřizoval, má trochu ošlehanou klapku :) stál mě litr, uvidíme jak prokoukne, ted je rozebranej a naloženej :)

6
17:28:49
07.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 07.03.14 17:21:17: JJ taky jsem to viděl na fb 4
17:21:17
07.03.2014
havlik
už dopoledne ta fotka byla na nějaky americky nebo anglicky stránce na fb
Extreme Tyres