skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
07:45:53
04.09.2012
04.09.2012
j_j
dneska jsem se bavil se člověkěm co má 4x MBX a 4x MBG, a jestli chci,tak se můžu stavit v Bolce za ním :) o to ani tak nejde, jako to, že má černé MBX, které renovoval v roce cca 2005 a říkal, že černá MBX byly vývozky do Západní Evropy, podobně jako černé felicie - co si o tom myslíte ? díky
09:13:56
02.08.2012
02.08.2012
j_j
-> Fávo forever: no nic - nebudeme se tím už zabývat, v prosinci snad dovalím fotky vyvařeného embéplánu.
19:07:59
01.08.2012
01.08.2012
Fávo forever
-> j_j: Neboj se, mám z těch balíků akorát prdel pořádnou..
No vidíš to, tak se to konečně pohne.
Jo a to jsem si taky všiml, jak se tu čím dál víc objevuje utlačování..
No vidíš to, tak se to konečně pohne.
Jo a to jsem si taky všiml, jak se tu čím dál víc objevuje utlačování..
18:38:13
28.07.2012
28.07.2012
j_j
-> Fávo forever: vem si Aidama, mladej kluk co se fakt snaží a místní mindráci ho neustále buzerujou...místo toho jsou tu na vrcholu týpkové s emkem po důchodci, co akorát překupničej :)
14:09:48
28.07.2012
28.07.2012
j_j
-> Fávo forever: Hele jestli Ti můžu poradit, tak se na to vybodni - tady tě blbci (stejně jako všude) stáhnou na svojí úroveň a následně udolaj svejma zkušenostma. Jinak jsem se dohodl s jedním škodovkářem, na postupu prací na embéplánu - na zimu mu ho dám a bude makat na kastli, práce co zvládnu sám, škrábání na plech, kompletace drobností, objíždění zinkovny,atd, a taky mu budu pomáhat, zmákne vše od GO motoru po lak, mám radost, že jsem na něj narazil :)
22:14:47
21.07.2012
21.07.2012
Fávo forever
-> j_j: Není zač..
Hochu, tady se řeší takový píč*oviny, že nestačím žasnout..A taky kdo si tady může dovolit všechno a druhý ani slovo..
Prostě tu je bordel a nic jinýho, já to musím vědět bo jsem přece největší odpad virtu..
Z moderátorů nechápu..hrozně jakože mažou příspěvky, hrozně uklízejí, ale výsledek stejně 0 bo prostě se tu ti dotyční majitelé nicků vyjadřují dál jak chctějí a spamujou kde chcou.. Hrozně se tu hrozí Banánama a taky skutek utek..
Teprve teď jsem si všiml tvého příspěvku.
Hochu, tady se řeší takový píč*oviny, že nestačím žasnout..A taky kdo si tady může dovolit všechno a druhý ani slovo..
Prostě tu je bordel a nic jinýho, já to musím vědět bo jsem přece největší odpad virtu..
Z moderátorů nechápu..hrozně jakože mažou příspěvky, hrozně uklízejí, ale výsledek stejně 0 bo prostě se tu ti dotyční majitelé nicků vyjadřují dál jak chctějí a spamujou kde chcou.. Hrozně se tu hrozí Banánama a taky skutek utek..
Teprve teď jsem si všiml tvého příspěvku.
14:03:59
28.06.2012
28.06.2012
j_j
380,- i s poštou, což jde - mám radost hlavně t palců rozdělovače, jeho opravné sady, malého zrcátka.
21:26:28
25.06.2012
25.06.2012
j_j
-> auta.petr: kurňa - aukro.cz/skoda-1000-mb-r-
v-1964-i2431828695.html , škoda - tady se téma "zajímavá inzerce" často zaplácá "nesehnatelnejma&quo
t; nárazníkama na 120tky a podobně.
21:22:17
25.06.2012
25.06.2012
auta.petr
-> j_j: Já bych potřeboval něco takového z dobrým vnitřkem, abych ho použil do té mojí, ale musel by být modrej.
21:20:16
25.06.2012
25.06.2012
j_j
-> auta.petr: Má tuším sedáky z deluxky kila,ale nejsem si jist. Chromy jsou super - uvidíme, pokud by byla pod deset tak asi beru.
21:17:32
25.06.2012
25.06.2012
auta.petr
-> j_j: Nezdá se špatná, kdyby byla za pár korun, škoda jí tam nechat.
21:15:12
25.06.2012
25.06.2012
j_j
co říkáte na tu 1969tku?
21:14:35
25.06.2012
25.06.2012
j_j
-> auta.petr: to se vůbec neomlouvej - tady to funguje na bázi ochlokracie, když má někdo určitou přezdívku může tady napsat cokoliv. Jen bych to téma s rozdíly embéček tedy přesunul do hlavního tématu, abychom to nemuseli tak hledat, platí?
21:04:47
25.06.2012
25.06.2012
auta.petr
-> doking: Z mého pohledu třeba zbytečné zdvojené téma:
Favorit,Felícia a staršie autá z ulice a téma, kam se dává to samé, Libové starší Škodovky z ulice. Nad tím se nikdo nepozastavuje, ale když dám fotku svojí ženy a svého auta do Jaká se vám líbí, tak je to hned strašnej problém, ale týden nato tam určití členové dávají vesele své protějšky a nic se neděje. Tak jak to tady funguje? Omlouvám se j_j za zasírání Tvé karty, ale když už se to tady řeší.
Favorit,Felícia a staršie autá z ulice a téma, kam se dává to samé, Libové starší Škodovky z ulice. Nad tím se nikdo nepozastavuje, ale když dám fotku svojí ženy a svého auta do Jaká se vám líbí, tak je to hned strašnej problém, ale týden nato tam určití členové dávají vesele své protějšky a nic se neděje. Tak jak to tady funguje? Omlouvám se j_j za zasírání Tvé karty, ale když už se to tady řeší.
20:59:24
25.06.2012
25.06.2012
j_j
-> doking: ok, tak ho alespoň přesuneme do viditelnější sekce "škodovky" ať je to rovnou vidět ne ? -> U-Geen: skoda-virt.cz/cz/.../1626
99-vse-o-1000-mb
20:57:00
25.06.2012
25.06.2012
U-Geen
-> j_j: ktera diskuze byla zastavena?
20:51:06
25.06.2012
25.06.2012
doking
-> j_j: proč by měli být dvě témata o tom samým,jedno o embéčku už to bylo dost dlouho předtím?....
20:37:56
25.06.2012
25.06.2012
j_j
-> Fávo forever: Jinak díky, že ses zaměřil na mě, kdy se snažím alespoň poradit k tématu a to, že se virt stal stránkama kde se řeší milion off-topicovejch témat od ženskejch, briketovače slámy až po blackberry. Když si franta založil téma o embéčku, tak to hned dna zastavil, přitom téma "škoda rapid cabrio" nikomu nevadí. Neříkám, že moje příspěvky mají 100 % relevanci, ale aspoň když někomu radím s originalitou tak se snažím podívat do publikací, katalogů ND či jiných zdrojů. Je to taky o moderátorech - nevadí téma o Cigánech, ale téma o škodě 1000 MB, kde bysme se bavili o tomto voze a všech jeho stránkách vadí a muselo být zastaveno - šlo nám o to, mít toto téma v oddílu fóra/ škodovky, kde by tuto diskuzi vidělo více lidí než třeba v článcích, kartách aut a podobně.