MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

18:55:36
06.10.2012
j_j
-> škoda caddy: musím přiznat, že na auto ted vůbec nemám čas :( za týden půjdu alespon projet stovku a embéčko je projekt na dlouho.4
18:48:49
06.10.2012
škoda caddy
-> j_j: To je škoda vypadá hezky.Jinak jak je na tom renovace.Jde k oblíbeným.32
19:31:12
24.09.2012
j_j
prý není na prodej 10
20:37:20
16.09.2012
j_j
20:14:28
11.09.2012
j_j
-> afro100: tohle bude vysokozdvižnej vozejk :)
20:07:50
11.09.2012
afro100
-> Fifa: avia je 12V
19:45:37
11.09.2012
Fifa
-> j_j: Ten větrák je možná z Avie. Je tam taky takový. Jinak to pouzdro je ještě bakelit a na ten je odstraňovač starých laků krátkej 4
23:11:00
07.09.2012
j_j
-> doking: pak jde ještě o ty otáčky ventilátoru, na to musím mrknout ;)
22:50:44
07.09.2012
j_j
-> doking: tohle je hodně pevnej a kvalitní plast s příměsí "pilin" nebo co to je, ted je to hezky čistý...4
22:02:19
07.09.2012
doking
-> j_j: není to trochu risk,já jsem taky tuhle sr..ku použil na plast a mohl jsem ho vyhodit....
14:27:15
07.09.2012
j_j
ještě doladit....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.09.2012 14:27:15
14:26:15
07.09.2012
j_j
odmaštění odstraňovačem nátěrů - moje oblíbená metoda :)
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.09.2012 14:26:15
14:25:32
07.09.2012
j_j
14:25:05
07.09.2012
j_j
páření větráků - ten jeden byl na něco jiného (neměl klapku) a je na 24 V - můžu ho hodit do MB nebo shánět 12 V ? díky
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 07.09.2012 14:25:05
21:52:17
06.09.2012
Bukaj
Ale je možné, že i tehdy se dělala auta "na zakázku" pro důležité lidi, nebo pro zlepšení zahraničních styků, takže zrovna barva je to nejmenší... 5
10:19:49
05.09.2012
Danster
-> j_j: Zajímavý na MBX jsem nikdy černou barvu origo neviděl a ani o tom neslyšel
09:00:17
05.09.2012
j_j
-> Bukaj: myslím, že by tohle měli vědět MBXáři :) až bude čas tak možná napíšu,ale ted škola/práce/stěhování. 8 -> auta.petr: myslím, že fotky byly na netu - posléze najdu 4 -> Fifa: ne pan Z. to nebyl, byl to takovej typ, kterej to má v hangáru - někdy bych se tam zajel podívat, je to dobrej pacient, nemá jen škodovky a nehoní si na tom ego jako pan "prototyp" Z. 6
21:48:53
04.09.2012
Fifa
-> j_j: Pokud to byl jistý pan Z. tak si o tom budu raději myslet svoje.
21:27:36
04.09.2012
auta.petr
-> j_j: Myslím si o tom to, že bych je chtěl vidět na živo a pokochat se...4
21:24:40
04.09.2012
Bukaj
-> j_j: Myslíme si o tom to, že stačí napsat mail do muzea a zeptat se 4
Extreme Tyres