MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

13:16:50
28.07.2011
j_j
-> oppik: to si kup až nebudeš moct 6
13:11:52
28.07.2011
oppik
-> j_j: -> j_j: -> j_j: -> j_j: -> j_j: ty si normálně kokot.co mi to posíláš za píčoviny na fb :-)))))
13:04:33
28.07.2011
oppik
-> j_j: tak m ito pošli na fb do vzakzu.chci se an to podívat díky
13:01:56
28.07.2011
j_j
-> oppik: ne ! pak to bude někdo z virtu a budu za svini 3
13:00:09
28.07.2011
oppik
-> j_j: dej mi odkaz co ccheš koupit od něho
12:47:50
28.07.2011
j_j
-> oppik: přesně tak...a ted jsem mu nabídl německý věci tak za 2ku a on to pořád nechce vyměnit 3
12:45:14
28.07.2011
oppik
-> j_j: co se ti stalo na aukru kamaráde,chceš to koupit něco a už ti to nejde?že bych bral tu knížku za 50 :-)
12:41:40
28.07.2011
j_j
tak dnešní ráno bylo ve znamení sviňáren, kdy se snažím podplatit říšskejma markama a německejma věcma jednoho člověka na aukru, aby věci prodal mě - aukro mě odhlásilo a pak jsem již nemohl přihodit 10
10:37:36
28.07.2011
j_j
nechce někdo tato poklice ? jsou na 13´´disky - levně. nové - SRN YMOS
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 28.07.2011 10:37:36
22:53:22
27.07.2011
j_j
nechce někdo ? luxusní stav - cena za jakou jsem koupil 50 kčs 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.07.2011 22:53:22
22:27:48
27.07.2011
j_j
-> Michal N 283: chtěl bych mít to auto tady v Praze a ne na chatě 10
22:25:07
27.07.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> j_j: prečo,však si len zbieraš diely do zásoby,tak by to mal robiť každý3
22:22:30
27.07.2011
j_j
tohle už je vážně chujovina 41
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.07.2011 22:22:30
18:33:28
27.07.2011
j_j
15:31:12
27.07.2011
j_j
-> havlik: měl si pravdu 15 16 -> m_tsch: 4 je to vážně nějaký domaděl nebo výrobek výrobního družstva - jde o kvalitní prácičku 6 a dole jsou zrepáslý HFka 143
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.07.2011 15:31:12
15:26:11
27.07.2011
m_tsch
No tak vida.
15:25:46
27.07.2011
havlik
-> j_j: divný co
15:23:22
27.07.2011
j_j
Dobrý den,







v oficiálních podkladech se nic takového nevyskytuje.



Osobně bych to spíš viděl na nějaký „domaděl“, i když provedený zručným autoklempířem.



Vozy 1202 se vyráběly ve Vrchlabí a vozy Škoda Octavia Combi v Kvasinách. Karoserie jednoho a světla druhého typu se tak vlastně ani nemohla potkat.
09:20:31
27.07.2011
ThorfinnSVK
nemyslím si, že je to z fabriky, mám doma pár kníh o škodovkách a jednu venovanú vyslovene octáviám/felíciám/440 a tam nebolo o týchto svetlách ani ťuk, ďalej ani na spartaky.cz to tam nieje takže si myslím, že je to buď dáky prototyp na prípravu dať cúvačky, alebo zásah domáceho majstra... uvidíme
Extreme Tyres