MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

21:15:33
26.07.2011
j_j
-> Brabi1987: jaká špajzka chlapče? 6
21:14:05
26.07.2011
Brabi1987
-> j_j: co špajzka vůbec?v jaký je kondici?
18:25:17
26.07.2011
j_j
-> m_tsch: 4 ale víš proč se začly dávat stovácký ? kvůli couvačkám a nějakému zákonu - nebo mezinárodní dohodě, na kterou jsme přistoupili. Takže auta nově vyráběná měla mít couvačky již z linky. Hledat dobu tohoto zákona a porovnávat to s s dobou výroby týhle divnooctávky nebudu, to se na mě nesmíš zlobit 4 1202 STW světla couvačky jak víme má, 59tková světla by to nesplňovala. PS : často tady zabřednem úplně do detailů a navíc aut, který nemáme. Ale už jsem napsal do Muzea v MB, takže uvidíme 4
18:23:50
26.07.2011
m_tsch
To se nezlobím, i tak je to nová informace.
18:20:19
26.07.2011
m_tsch
Nedovedu si ale představit důvod. V 68´ byly ještě křidélka a pokud by se jich chtěli zbavit, bylo by snažší dát tam světla z octávky 59.
18:16:00
26.07.2011
j_j
byla tedy z období mezi křidélky a stováckými světly - řekl bych 1968.
18:12:32
26.07.2011
j_j
-> m_tsch: já si zase myslim, že jsou z fabriky, protože pán u kterýho jsem jí viděl tvrdil, že ho měl sundanej, škrábal ho a svár nenašel. Sranda byla, že tehdá celou octu bral z aukra na díly pro známého a chtěli samo normální blatníky, přijel s podvalem a měla tohle 6 byla celkově taková "divná" pamatuju si že jsme se divili i něčemu na motoru - možná MB filtrboxu nebo MB topení ? ted už nevim. 8
18:05:10
26.07.2011
m_tsch
Už jsem taky slyšel o montáži těchhle světel ve fabrice, takže na odpověď jsem dost zvědavej, protože zatím si stojím za tím, že to z fabriky takhle nevyjelo.
11:02:05
26.07.2011
j_j
-> sep: snažím se mít ty informace podložený, takže to tak může působit.
10:52:17
26.07.2011
sep
-> j_j: :vzhledem k tomu jak mentorsky tu v mnoha vláknech reaguješ jsem Tě tipoval na chlapa kolem 40ky,no když havlika oslovuješ chlapče tak je to ve světle informací z Tvé ID docela prdel.-)
10:51:27
26.07.2011
j_j
-> havlik: Nachtmann : out of office / mimo kancelář: 25.7.-26.7. 2011



Bohužel jsem mimo kancelář. Na Vaše e-maily budu reagovat ihned po svém návratu. S případnými dotazy se prosím obracejte na mé kolegy v archivu a muzeu. 6 Tak uvidíme až se vrátí...
10:39:40
26.07.2011
havlik
-> j_j: se opakuješ
10:38:53
26.07.2011
j_j
-> havlik: tak jsem mu napsal chlapče 6
10:38:41
26.07.2011
havlik
-> Luky.: veřim různejm bastlům z fabriky ale že by se někdo sral s upravou karoserie pochybuju
10:37:54
26.07.2011
Luky
Tohle taky vidim prvně, pochybuju že je to originál. Ale může být...
10:33:10
26.07.2011
havlik
-> j_j: proč bych měl nekomu psát mě je to u prdele ale ty jsi přišel s nějakym tvrzenim
Extreme Tyres