MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

18:11:50
22.05.2011
j_j
-> Fifa: díky za infromace, ted jsem zase doma, tak embéro odpočívá na chatě ve stodůlce - za týden na něm zase budu něco dělat. 6 -> rubigall: taky díky, to je dobrý vědět, že se vyrábšj i nadále. 4

Ted se zabývám chladičem, který jsem koupil asi před týdnem za 200 ičí. Líbilo se mi na něm to, že nemá z viditelné strany prohnuté chladící žbrlení. Dneska jsem sundal kryt chladiče a brousil jsem ho - jakou černou a jakou šedivou barvu jste prosím použili na jeho barvení ? černá je zvenku, myší šedá zevnitř. tady podle fotky poznáte, co mám namysli. jj1987.rajce.idnes.cz/sko da_1000_MB 6 díky
10:47:58
22.05.2011
rubigall
-> j_j: existuje taký špeci šrobovák na ktorý sa udiera kladivom. Každým úderom sa šroubovák pootočí o kúsok - neviem ako sa to volá ale má ho jeden známi tak to skúsim prezistiť.

Ja som pri demontáži dverí vyrážal tie čapy ale v konečnom dôsledku som aj tak musel odskrutkovať zo stĺpikov aj pánty. A na predných dverách sa ten čap nedá vyraziť bez mierneho poškodenia dverý.

-> doking: tieto skrutky vyrába firma Remont (posledné čo mali som od nich kúpil ja, ale teraz čakám kým vyrobia ďalšiu várku) Sú dokonca chrómované...
21:50:35
21.05.2011
Fifa
-> j_j: Tapecy jdou ze dveří relativně dobře a slída taky něco vydrží. Toho bych se tak moc nebál. Dveře rozhodně povolit. Já na 69 měl už na křížák. Šly všechny dobře.Často ale jdou špatně. I na drážku doporučuju šroubovák se6hranem u držadla a při povolování tlačit na šroub co můžeš. Olejem nebo přípravkem na zarezlé spoje a poklepem rozhodně nic nezkazíš.
19:15:32
21.05.2011
j_j
-> havlik: 3 no právě, já zatim rozebral tak převodku řízení :) zejtra musim vyndat tapecy z náhradních dveří, tak snad mi nepraskne ta slída 6
18:53:36
21.05.2011
havlik
-> j_j: kdyby jen těhle věcí:D nepočítam dva sedany, 1203 atd je toho moc a nejen škoda produkce
18:49:41
21.05.2011
j_j
-> J3STER: a ty se směješ mojí sekyrce 6 ba ne...musím to vyzkoušet zase mojí "olejo-ťuk ťuk" metodu, pak uvídím, co to udělá.

-> havlik: to je fakt, já sem takovej beginner v rozebírání - ty máš určitě za sebou rozebrání 2 spartaků, 1 octávky, erka, 3 embéček a kila 6 já sem zatím nesundal dveře a ani nevyndal motor 8 Navíc si musím koupit pořádný nářadí a ne to dělat s věcma pamatující mocnářství.
17:34:55
21.05.2011
havlik
toho naděláte na totálně kašovitý 64ce jsem je povolil
17:30:42
21.05.2011
doking
Lze tyto šrouby,ještě sehnat nebo ne,né že bych je chtěl záměrně ničit,ale vím o tom své a zrovna tyhle bych nechtěl nahrazovat něčím z hornbachu,bohužel mi taky jen tak nejdou povolit a šrouby u nárazníků a blatníků ano...
17:24:13
21.05.2011
J3STER
-> j_j: Já jsem musel ty šroubky nahřát plamenem.
17:21:10
21.05.2011
j_j
-> J3STER: šroubek co nejde povolit zaleju olejem vložim do něj šroubák, jemně seshora "ťuk,ťuk" sekyrkou (nenašel jsem kladivo) a pak už to jde povolit v pohodě. 6 -> havlik: oki, díky za odpověď. 4 ty šrouby mě nejdou vůbec povolit 8 to i přední nárazník jehož šrouby byly hlavami venku z podběhu u kola šly parádně,ale tohle ani ň.
17:15:16
21.05.2011
havlik
-> j_j: to asi nehnijou ale proc to delat polovicate, navíc uz vidim jak pak na olakovaných dveřích a karoserii tam natloukáš ten čep
17:14:34
21.05.2011
J3STER
-> j_j: Tak ty sundáváš sedačky sekyrkou?3 1

Tunerlada rozebíral nápravu krompačem tak ses asi inspiroval. 4
upraveno 1x, naposled 21.05.2011 17:16:12
17:07:25
21.05.2011
j_j
-> doking: přesně, to jsem si myslel taky, ale jsem amatér a tak si nechám samozřejmě poradit od -> havlika: , kterýho ještě poprosím o zdůvodnění, jeslti by mu to nevadilo. V tomhle místě MBčka snad nehnijou a tak by ponechání při pískování snad nevadilo. Nebo se pletu? díky moc.
17:03:58
21.05.2011
havlik
povolit
17:02:51
21.05.2011
doking
také by mě zajímalo,co je lepší,zda vyklepávat čep,či povolit šrouby.Když vyklepnem,čep myslím,že si ušetříme práci s opětovným spasováním. :-)
16:58:25
21.05.2011
j_j
děkuji za odpovědi 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 21.05.2011 16:58:25
00:15:11
20.05.2011
j_j
kámošky předek byl prvním továrním jezdcem fy Laurin and Klement na motocyklech ...hodně dobrý 6
12:18:04
19.05.2011
j_j
-> Jozka: já vim,ale byl jsem línej,takže jsem oddělil jen ty velký hlavní a i tak se to vypralo skvěle :) mírně jsem ještě naleštil ty upínací přezky - jinak mají pěknou patinu, rozhodl jsem se, že interiér bude co nejvíc původní (gumy,sedačky,tapecy,palu bku nebudu nechávat stříkat, jen asi volant dám novej a sehnal jsem si taky hlavu řadičky)...vždyt mě znáš, já jsem blázen 4
09:09:27
19.05.2011
Jozka
-> j_j 18.05.11 14:46:48: Hele, to jde před praním od sebe oddělit, ty popruhy od přezek 3 3.
Extreme Tyres