MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

16:03:55
24.05.2011
Brabi1987
-> j_j: konečně jsi pokročil :-)
15:19:09
24.05.2011
Danster
-> Jozka: Jaj moje chyba samozdřejmě M4 ale ty taky neni problém sehnat v pozinku a s drážkou 1
08:20:26
24.05.2011
Jozka
-> Danster: Tam jsou ale mám dojem M4..4

-> j_j: Měls zvolit nějaké kódové označení, ta typová zkratka je pro vyhledávač jako dělaná3. Jinak já s ním problém nemám, i když tvoje výhrady chápu. Ale je to jeho věc, jak to udělal, auto zachránil, nic asi nevratně nezničil a nevadí mi ani ta bílá střecha - byl to klasickej dobovej doplněk (v NDR třeba), ve Schweizu to snad takhle lakoval nějakej místní dovozce..
21:15:18
23.05.2011
j_j
-> Jozka: -> Danster: to bude ryku, pokud na tuhle diskuzi narazí, on je na to MBG strašně háklivej 6
18:53:26
23.05.2011
Danster
-> j_j: A zrovna na ty blinkry neni problém sehnat (M6) s drážkou s čočkovitou hlavou v pozinku
10:24:42
23.05.2011
Jozka
-> j_j: V nerezu se s drážkou shánějí hůř 3. Na provozce mám rámečky světel přidělaný taky A2 křížovejma..
10:03:50
23.05.2011
j_j
-> Jozka: křížáky 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 23.05.2011 10:03:50
09:55:52
23.05.2011
Jozka
-> j_j: Když použiješ místo "karosářských" šroubů M7 nerezový M6, tak tohle už je z hlediska originality detail 4.

S tím sacím pláštěm si netroufám nic tvrdit, ale co jsem je kdysi čistil "ručně", tak si pamatuju, že byla ta černá otravně mazlavá barva (resp. z rubu její zbytky), kterou jsou bez základu lakovaný i ostatní podobný díly (dekly, kryty) a o který mi kdosi tvrdil, že obsahuje olovo (=suříkovka) z obou stran. Sice u škodovky jeden nikdy neví, ale selskej rozum mi říká, že ve výrobě bylo jednodušší takovej díl "fouknout" vcelku jednou barvou..
08:42:30
23.05.2011
j_j
-> Jozka: jsem no, ale ono když už si s tím člověk dá tu práci tak by si mohl šrouby s OBI odpustit. 6 ty pásy, jsou taky jetý, takže se mi hoděj do interiéru. Ještě se tě zeptám jestli plech chladiče (směrem k vrtuli) byl zevnitř vážně myšošedivej. díky
08:27:13
23.05.2011
Jozka
Jo, ty pásy.. přezky máš fakt pěkný.. vyprání vcelku trochu vadí jen u těch ocelovejch vložek, jak jsou ošoupaný, hned zreznou a rez se přenese na popruh..
08:17:25
23.05.2011
Jozka
-> j_j: Ty jseš teda rýpal 3. Příště zkus G magnetem, šrouby nejspíš nebudou zinkovaný, ale v nerezu..

U dveřních pantů jde většinou blbě obojí, šrouby i čepy - akorát jsem teď týden z jedněch dveří čepy vyklepával.. Na šrouby se mi kupodivu nejvíc osvědčil bolševickej Narex šroubovák se šestihranem OK8, úderovej nic moc, spíš zničí drážku, než by něco povolil. Fór tam totiž není jen v zarezlým závitu, ale hlavně v "zakouslý" a přirezlý kuželový ploše hlavy, která je navíc zalakovaná, takže blbě pronikaj penetranty. Takže prolejvat, poklepávat, ohřívat.. a neukvapit se.
20:25:03
22.05.2011
j_j
-> doking: protože se pán strašně naštval, že jsem mu zkritizoval chladič z kila,bílou střechu a tak dále 6 taky ono doplňky lyže "ala hanš s vrbatou" a kufr na autě v červnu není můj šálek kávy 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 22.05.2011 20:25:03
20:07:34
22.05.2011
doking
-> j_j: Proč píšeš na jednom :-D,když ho moc dobře znáš(me) :-)
19:25:58
22.05.2011
j_j
-> PAV-PO: jinak křížák tam fakt neni, ted jsem si vzpomněl, že jsem na jednom embégéčku viděl zinkované křížáky jimiž byla přidělaná zadní hlinkíková mřížka a přední blinkry a vypadalo to strašně. 7 na fotky tvého embéčka se těším :)
19:13:35
22.05.2011
PAV-PO
-> j_j: Doufam, doufam ze to bude jen lestenka. Melo by mit asi 30 tisic a stale v jedne rodine. Podle fotek vypada narame, ale uz jsem v zivote videl vic boud a tak cekam az to sam proverim. Jak rikali soudruzi: Duveruj, ale proveruj...
18:57:15
22.05.2011
j_j
-> PAV-PO: řekl bych, že klasický zářezový, ale ted si nevzpomínám 6 proč? vždyt budeš mít leštěnku a nebudeš je sundavat :) křížovej šroub jsem na svym embéčku snad ani neviděl...
upraveno 1x, naposled 22.05.2011 18:58:15
18:36:13
22.05.2011
PAV-PO
-> j_j: 1972 - moc brzo... Ale to bile bylo poprve prihlaseno 20. 12. 1967. Cislo kastle 257795. Na pohadky moc nejsem. Soucasne se zarizuje prevoz a tak vic o nem az bude tady. Vidim ale ze ses dal do prace na tve strojovne coz te cti stejne jako vule poridit si naradi hodne tohoto nazvu neb spatne naradi znamena mnoho navic pridelanych starosti. Zadni blasniky maji zarezove anebo krizove srouby?
18:21:22
22.05.2011
j_j
-> PAV-PO: jé ahoj, povídej nám pohádku o nádherném bílém embéčku modelu 1968, které poputuje do země, která dala volební právo ženám až v roce 1972 6
18:19:27
22.05.2011
PAV-PO
-> rubigall: Jedna se o priklepovy sroubovak. Skutecne bych rekl ze nejlepsi na povolovani podobne zarezlych sroubu. Dalsi veci nezbytnou pro zdarile dilo je trpelivost. Casto je dobre nejprve nekolikrat aplikovat nejake promazavadlo-povolovadlo, nechat nekolik dni pusobit a pak pokracovat po kouskach dopredu - dozadu. Hlavne nespechat jinak se bud ukrouti hlava, anebo znici zarez. Pak uz nezbyde nez odvrtat a vyriznout novy zavit.
18:19:02
22.05.2011
j_j
pak bych se chtěl ještě zeptat na nějakou základovku ve sprayi - asi se vám to nebude líbit, ale právě na na kov obroušené drobnosti, to nemusí být špatné - pak bych na to hodil normální vrchní barvu.
Extreme Tyres