MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

17:36:19
01.05.2011
j_j
-> Brabi1987: jsou to použitý věci, něco snad jo 4
16:00:27
30.04.2011
Brabi1987
-> j_j: tak co už si ty díly prohlídnul podrobně?použiješ něco aspň?
21:39:19
27.04.2011
PAV-PO
-> j_j: 40 na 100 to jde. Ja pamatuju jeste Zila na vojne, to bylo v terenu skoro 100 za 100. Na silnici byl ale rozumejsi.
14:59:17
27.04.2011
j_j
-> PAV-PO: nepřejde, je to hustý auto...40 l / 100 km ale ta síla a respekt jakej má na silnici...je to fakt velký auto...
14:19:55
27.04.2011
PAV-PO
-> j_j: To je dobry, zkus s tim pak zajet k pumpe a ten uchvat te brzy prejde...
23:23:26
26.04.2011
j_j
-> afro100: to jsem si taky říkal...jenže pak rozjede ten 6ti válec a 4 litr (na což my 4válcový litráčci nejsme zvyklý) a úplně mě to uchvátilo.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 26.04.2011 23:23:26
23:11:12
26.04.2011
afro100
-> j_j: mna celkom pobavilo, akym stylom to komentoval 4 Dodge pekny, ale nie uplne moja salka kavy ... :)
23:09:40
26.04.2011
j_j
-> afro100: Pávka jen komentoval chybu v textu 4 radši mi řekni jak se ti líbí Dodge 6
23:06:21
26.04.2011
afro100
-> PAV-PO 26.04.11 22:07:49: 3 3 to by mal byt zdvihovy objem, nie kW
22:53:04
26.04.2011
j_j
22:46:49
26.04.2011
j_j
22:46:23
26.04.2011
j_j
22:45:30
26.04.2011
j_j
tohle má mámin kamarád, dneska jsem s tím dvakrát jel 2
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 26.04.2011 22:45:30
22:07:49
26.04.2011
PAV-PO
Ten link na historii Favorita je pekny, ale 115S si nedovedu predstavit s motorem o vykonu 1137kW. Mel by pod kapotou trochu tesno. Navic v principu dragstery maji nahon na zadni napravu.
10:58:13
26.04.2011
j_j
-> Jozka: 3
10:51:19
26.04.2011
Jozka
Anebo Citroen vypranej v příliš horkej vodě..3 Nakonec, Oltcit je potratem Citroena..
10:42:01
26.04.2011
j_j
-> Jozka: ten jeden vypadá jak Olcit 8
10:40:58
26.04.2011
Jozka
-> j_j: Opravdu zajímavý.. Jako je zajímavý, že i když od Italů, tak má původní verze francouzkej šmrnc (stejně jako jiný auta, navržený v Itálii pro Francouze..).
10:32:18
26.04.2011
j_j
Extreme Tyres