"Erko" pro Brežněva
Českoslovenští komunisté se nevzdávali a o jedenadvacet let později si fiasko s motorizovaným dárkem pro sovětského vůdce zopakovali. To už byl u moci Leonid Brežněv, o kterém se mezi zasvěcenými straníky vědělo, že kromě zlata a diamantů má rád také auta. A protože kupé Škoda 110 R se mladoboleslavské automobilce výjimečně povedlo, chtěli komunisté tomuto "nejlepšímu příteli československého lidu" udělat opravdovou radost. Do Moskvy putovaly hned dvě škodovky, aby si Brežněv mohl vybrat mezi modrou a bílou.
Přesně tyto dva exempláře Škody 110 R darovali Brežněvovi. Nelíbily se mu, tak je vrátil.
Asi málokdo předpokládal, že se lidový sporťák ze spřáteleného Československa nebude obávanému Ukrajinci líbit. Brežněv se dokonce ani nenamáhal jedno z aut ze slušnosti přijmout, takže obě putovala zpátky do Mladé Boleslavi. Tentokrát nebyl důvodem strach o život. Vášnivý nimrod Brežněv byl zkrátka zvyklý na jiný kalibr.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
20:54:56
14.04.2011
14.04.2011
j_j
14:06:28
14.04.2011
14.04.2011
j_j
11:59:37
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> doking: Tak jasně, čím víc originál, tím líp.. akorát už jsem si za těch víc jak 25 let odvykl.. Už jsem to asi psal, ale rozhodl to kdysi tatík - blinkříky před GO opatřil nový, ale neměl to srdce vyvrtat do new blatníků po katoforéze díry, dal místo průchodek záslepky a blinkry skončily v těch otvorech zespodu palubky. A neznalé pasažéry odtud v noci pěkně děsily.
-> j_j: Na snad s tím pohnu a letos už konečně taky budu mít - i když tedy šeď levandulovou, pokud do toho půjdu naplno i finančně..
-> j_j: Na snad s tím pohnu a letos už konečně taky budu mít - i když tedy šeď levandulovou, pokud do toho půjdu naplno i finančně..
11:35:32
14.04.2011
14.04.2011
doking
-> j_j: doplním,to,že jsem měl na mysli úzký sloupek :-)
11:30:55
14.04.2011
14.04.2011
j_j
-> doking: přesně ! bílý model 1968 bez pozičky je také nádherný
11:29:18
14.04.2011
14.04.2011
doking
-> Jozka: Ano blízko hrany je,ale mě se na tom líbí a když já ho tam mám už z továrny,tak ho zachovám.
Nechci urazit jiné,mě naopak z určitých úhlů nesedne ta pozička na C sloupku,když je bez ní,líbí se mi linie auta více...
Nechci urazit jiné,mě naopak z určitých úhlů nesedne ta pozička na C sloupku,když je bez ní,líbí se mi linie auta více...
10:30:50
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> j_j: Hmm, busíci.. pěkné.
09:36:58
14.04.2011
14.04.2011
j_j
-> Jozka: máš pravdu, taky ho nemůžu poslední dobou nějak zkousnout :) dal bych ho doprostřed nad krátký prolis vedoucí ke dveřím a níž než se montoval...
jinak EDIT : na chatě jsme měli tohle... www.fotodoprava.com/image s_mhd_akce1/tmb08pragarn.j pg
jinak EDIT : na chatě jsme měli tohle... www.fotodoprava.com/image s_mhd_akce1/tmb08pragarn.j pg
08:30:22
14.04.2011
14.04.2011
Jozka
-> j_j: Jo, tu "vrchlíkovou" gumku na dekly jsem on nich taky bral... A mnoho jiného, jen na dálku, takže mě tejraj těma dobírkama (nelze předem na účet)..
Tvoje úlovky velmi dobrý (i Andy), jen u toho krásnýho (BMC-) auta mě nějak picly do oka ty tapecy černo-fialový.. A včera jsem se při prohlížení dobovejch fotek naší 1968 už definitivně rozhodl, že ten blatníkovej blinkr je hnusnej, resp. hnusně umístěnej příliš blízko hrany, takže fakt už nikdy nebude..
Tvoje úlovky velmi dobrý (i Andy), jen u toho krásnýho (BMC-) auta mě nějak picly do oka ty tapecy černo-fialový.. A včera jsem se při prohlížení dobovejch fotek naší 1968 už definitivně rozhodl, že ten blatníkovej blinkr je hnusnej, resp. hnusně umístěnej příliš blízko hrany, takže fakt už nikdy nebude..
20:17:07
13.04.2011
13.04.2011
j_j
-> J3STER: tak tak...model 1968 (může být i z prosince 1967)...a v tomhle jsem si hrál jako fakan...stálo to na chatě... pimpabu.rajce.idnes.cz/90
_vyroci_republiky
19:25:09
13.04.2011
13.04.2011
J3STER
-> j_j: Nádherná embéčka. To z druhého odkazu je r.v. 1968 že?
19:07:54
13.04.2011
13.04.2011
j_j
zase o jedno úžasný embéčko navíc...nemám co bych vytknul (a to je co říct...)
www.cck-brno.com/newsite/ .../frame.htm
www.cck-brno.com/newsite/ .../frame.htm
17:35:24
13.04.2011
13.04.2011
j_j
16:05:12
13.04.2011
13.04.2011
j_j
kravinky na GO převodky řízení, kterou budu dělat stejně až po renovaci auta.
18:08:21
11.04.2011
11.04.2011
j_j
-> doking: zkoumám...věřim oběma stejně, protože obě to jsou "echt firmy" -> Jozka: přesně ! právě jsem koupil kravinky do převodky - nad tím museli strávit dost času :) mě se to líbilo, že jsem to nemusel složitě hledat podle v.č.,ale podle obráku jsem to naházel do košíku...šlo o těsnění,čepy atd. a o 4ks gumy na péra zadní nápravy + taková píčovinka - a to je asi 4 m gumy, která se dávala třeba na 2 poklopy na v kufru nebo na poklop baterky - víš co myslim ?
15:37:38
11.04.2011
11.04.2011
Jozka
-> j_j: Pragos je v pohodě, jen některý ty jejich ceny jsou úplně v nepohodě - ale jiný zase úplně naopak, takže se to možná vyrovná. Za 10 by to nebylo "výměnným způsobem", čili že by se člověk nemusel o nic starat, špatný - když třeba před 3 lety ještě dělali (dělají?) Š1202 (nebo co v nich je) motory do tříkolek Desta za 14 litrů..
14:56:30
11.04.2011
11.04.2011
doking
-> j_j: Zkoumáš možnosti jo ? :-),tak kdyby nás bylo více,třeba by kývnul. Komu by si více důvěřoval Pragosu či tomu tvému kamarádovi?
14:29:30
11.04.2011
11.04.2011
j_j
-> Jozka: je to tak, dneska jsem byl pro věci do pragosu na generálku převodky...sranda je, že mě to stálo víc než když jsem před rokem kupoval celou novou převodku jsou tam v pohodě lidi,akorát jsem se ptal na GO motoru embéčka a pán říkal, že to dělal i s materiálem za 10tku a lidi kafrali a zdálo se jim to drahý tak se na to vybod... :/ škoda, ale asi by překecat šel...